Uncle Ben
Tycker det är synd att den svarta typen, på Uncle Ben´s förpackningar snart ska försvinna. För mig har Uncle Ben alltid varit Uncle Ben, en svart typ som ser så glad och trevlig ut, som en riktigt farbror, som en familjemedlem nästan, med ögon som utstrålar värme och godhet. Jag kommer iallafall att sakna bilden av honom på de där förpackningarna. Det är nästan som om vi skulle bo i ett samhälle där man inte längre får vara svart, där människor med mörka hudfärger ska plockas bort, göras osynliga. Vad är det för fel med mångfald?

Det blir intressant att se vad de använder i stället. För mig är mannen på bilden själva varumärket.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

#2:
Den kommer att heta "Bens Original". Jag tycker också att mannen på bilden är själva varumärket. Han ser ut som en som man kan prata om alla sina bekymmer med och som ger visa råd. Vet inte hur man kan tolka det där som rasistiskt.
Ja den kommer bara att heta Bens Original, utan bild.
Har tänkt samma tanke för han är varumärket man är uppvuxen med och ser så där genomgo och snäll ut så varför trassla till något som är bra. Här håller jag med TS, varför plocka bort svarta som om dom inte får vara med vad sänder det för signaler ställer jag mig frågan ?
Bens Original, lamt töntigt och helt intetsägande något jag aldrig kommer att kalla det för mig är det och förblir Uncle Bens 😎