Engelska fotbollsfans är botten!
Jag hejade i EM finalen på Italien, för att de engelska fansen inte förtjänade att England blir europamästare.
Dom buade och visslade när andra länders nationallåt spelades. Dom buade och visslade när det andra laget hade bollen. Dom bländade Danmarks målvakt med laserpointer. Egentligen borde spelet att ha upprepats. När England vann mot Tyskland, spreds bilder på media som visade en gråtande liten flicka. Det bemötte dom med att posta "gråt bara din naziunge".
När England förlorade i straffskjutning spreds det hat och rasistiska förolämpningar mot de egna 3 spelarna som inte träffade in i målet. De 3 spelarna var säkert de olyckligaste människorna bland de 60.000 som var på platsen. Vem som helst kan missa och sen får man inte glömma att de sköt straffen mot världens bästa målvakt. Då behöver man inte göra saken värre för dom. Dessa "fans" är en skam för hela fotbollsvärlden. Nu kräver dom att finalen ska upprepas, för att dom anser att en italiensk spelare som fick gult kort, borde ha fått rött. I så fall skulle man vara tvungen att upprepa hela EM, för alltid fanns det någon domare som kritiserades.
Jag kommer aldrig att heja på något sorts engelskt lag i framtiden. Inte pga spelarna, utan pga "fansen". Dessa fans förtjänar att vara bland förlorarna.
- Redigerat 2021-07-14, 13:35 av Condor

Ja, som ointresserad slås jag av att fotboll nästan är en religion för vissa.
#1 Du kan stryka "nästan".

#1:
Somliga förväxlar det med krig.
Helt galet! Att dom får fortsätta är ju ytterst märkligt!
Inte för att det gör saken bättre, men vi ser samma/liknande fenomen i andra länder än England/Storbritannien.

Minns tragedin på Heyselstadion i Bryssel 1985, när det blev fullt slagsmål i publiken och 39 människor dog. Tack och lov har vi väl sluppit fotbollsnyheter av den digniteten sedan dess.
- Redigerat 2021-07-15, 08:15 av kamera0710