Annons:
LĂ€st 118 ggr
Condor
2021-06-25, 16:35

Hemskt! 😩

TÀnk att det nuförtiden finns sÄdana hÀr tornados i Europa, som de just hade i Tjeckien. Bussar som flög 70 meter upp i luften, förstörda byar och hus, tills nu 5 döda och 200 skadade.

Tornadon var ju nĂ€ra den Österrikiska grĂ€nsen och Ă€ven Österrike drabbades av ovĂ€dret. Hagelkorn som var stora som tennisbollar slog ner pĂ„ husen som kanonkulor och slog rakt genom taken pĂ„ husen.

PÄ den hÀr sida ser man ett video, dÀr en kille i Tjeckien grÄtande filmar sitt förstörda hus:

https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/683250/placou-i-chlapi-vsechno-je-v-haj-lu-musim-najit-kopacky-a-vydelat-pro-rodinu-riso-ale-zijem.html

2000 hus förstördes eller skadades. Hemskt!

Jag upplevde en liten tornado dÀr som jag bor för ett par Är, men jag tÀnkte inte att det nÄgonsin skulle förekomma sÄdana hÀr tornados hÀr.

NaprostĂ© zoufalstvĂ­ a hrĆŻza i vědomĂ­ toho, jakĂ© mĂĄ ĆĄtěstĂ­, ĆŸe je vĆŻbec naĆŸivu po tomo, co mu bouƙe proměnila domov v hromadu trosek. ZdrcujĂ­cĂ­ video vystihuje pocity stovek lidĂ­, kterĂœm čtvrtečnĂ­ bouƙe vzala stƙechu nad hlavou. 
Annons:
FataMorgana
2021-06-25, 16:49

#0:

Det hÀr Àr tornadon som Condor skrev att vi hade hÀr för nÄgot Är sedan som jag fotade frÄn sovrumsfönstret. Som tur gick den Ät ett annat hÄll.

Pyttelite
2021-06-25, 17:11

Verkligen hemskt - naturens krafter Àr starka!!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli Àldre.

Upp till toppen
Annons:
Â