Annons:
Läst 149 ggr
Condor
2021-01-07, 12:50

Trumps "ljusarbetare" var i farten

https://www.expressen.se/nyheter/trumps-harda-bakslag-pence-gar-emot-kravet/

"Ljusarbetaren" Trump mobiliserade sina "ljusarbetare" att storma kongressen, för att skapa kaos och anarki med syfte att avskaffa demokratin och införa en totalitär diktatur.

I Sverige har ju "ljusarbetarna" prognosticerat att Trump kommer att lyckas att behålla makten. På bloggar och youtube spreds det ut att det många kommer att vakna upp chockade att Trump vinner, men kommer att vara tvugna att svälja ner det.

Där har "ljusarbetarna" tydligen "kanaliserat" fel informationer igen. Nu är det dom som måste svälja ner att "ljuset inte vann över mörkret".

Vart är mänskligheten på vägen? Degenererar människorna till 3 steg tilbaka i evolutionen?

Uppretade Trumpanhängare stormade den amerikanska kongressen på onsdagen i ett försök att stoppa ett fredligt överförande av makten till Joe Biden. Fullt kaos utbröt när angripare tog sig in i byggnaden där skott avlossades. Fyra personer dog i samband med stormningen enligt polischefen i Washington, rapporterar AP. – Jag känner er smärta, jag vet att ni är sårade. Men ni måste gå hem nu, säger Trump i ett videotal och förklarar att han ”älskar” sina anhängare. Ministrar i Donald Trumps regering och flera medlemmar av senaten diskuterar möjligheten att åberopa det 25:e tillägget för att därigenom få president Donald Trump avsatt i förtid, rapporterar CNN och hänvisar till en källa inom Republikanerna. Kongressen återupptog arbetet under natten.
Annons:
Herveaux
2021-01-07, 13:07

Ehm, den här texten fick mig att skratta rakt ut. 😂
Hade det här varit Trumps plan så tror jag han hade satt den i verket bra mycket tidigare än när han håller sig fast vid sin post med knappt en lilltånagel.
Hade hans velat styra mot en totalitär diktatur har han verkligen motarbetat sig själv de senaste åren.

Nä, nu tror jag anti-Trump-journalisterna börjar passera en del hardcore konspirationsteoretiker i sin iver att hitta mer bränsle till hatmobben.

// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Hästar & ridsport, Film, Hamster

Condor
2021-01-07, 13:41

#1:

Det där med "ljusarbetarna" skrev jag för att driva med dom som anser att Trump är en ljusarbetare, för att det har "kanaliserats" att han är det. QAnon serverar alla den skräddarsydda kosten för att manipulera dom och på det här viset manipulerar dom new age mainstream, som "kanaliserade" att Trump kommer att behålla makten.

Nu är det så att Trump inte hade/har makten att göra sig själv til en diktator som Hitler, Kim Jong Un osv. och han hade heller inte makten att förbjuda fri media och införa en statlig styrd media, som den t.ex. fanns i Sovjet Unionen, exempel Prawda.

Dessutom är Trump för dum för att inse när han motarbetar sig själv. Nu har han motarbetat sig så mycket att han kanske flyger ut ur vita huset före den 20. Januari och att hans vansinne inte finner stöd bland någon i hans eget parti längre. Det skulle inte förvåna mig om han hamnar i fängelset eller i en sluten psykiatrisk anstalt.

Trumps konspirationsteorier om fri media syftade på att all media skulle styras av honom själv, precis som det var i Sovjet Unionen och han syftade på att hålla sig vid makten på samma sätt som t.ex. Erdogan, Kim Jong Un, Hitler osv. När han misslyckades, mobiliserade han sina "ljusarbetare" som med vapen och våld försökte att förstöra demokratin.

Hans "ljusarbetare" uppmanar folk att inte läsa media längre, utan bara Trumps/QAnons egen TV kanal OANN.

Upp till toppen
Annons: