Årets julklapp 2019: mobillådan
"Årets julklapp 2019" blev mobillådan.
https://www.expressen.se/dinapengar/konsument/arets-julklapp-for-2019-presenteras/
Inget jag har användning för, som använder mobiltelefonen någon gång i månaden. (Dessutom är julklapparna avskaffade här…)

Inget jag har användning för. Mina mobiler tar mindre plats om jag inte har dem i en låda. Mina gäster sitter inte heller med näsorna i mobilerna när de är på besök.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Tycker kålrotslåda kunde passa bättre till jul, även om jag inte har finska rötter…
En sån har man ju länge önskat sej. Ja Herre Gud🥵

Årets julklapp-spaning av Mats Skogkär på HD/Sydsvenskan (än så länge inte betalartikel):
Årets loppispryl 2020 blir mobillådan, av HUI Research utsedd till årets julklapp 2019.
Det förutsätter dock att mobillådan blir årets julklapp också i realiteten, alltså något som många faktiskt får för sig att ge bort till nära och kära. Och den saken kan nog betvivlas.
För i ärlighetens namn: Vem behöver en mobillåda?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ