Annons:
Etikettövrigt
Läst 676 ggr
Staffan
2016-10-28, 12:52

”SD-topparna hånar offer för våldtäkt”

Expressens David Baas har grävt fram en ny SD-skandal: 

Inför valet 2010 presenterade SD en våldtäktsrapport där det fördes fram att invandring från "kulturellt främmande länder" bör begränsas kraftigt för att motverka våldtäkter. I samband med detta användes en kvinna, som tillsammans med en kompis hade våldtagits av fyra män som exempel på svenska kvinnor som våldtas av män med utländsk bakgrund.

Kvinnan valde att gå ut offentligt och be om att inte hennes fall skulle användas i politiska sammanhang mot invandring. Något som fick SD-toppen Mattias Karlsson att reagera. I ett mejl till resten av partiledningen skrev han:

"Herregud… Hon och hennes väninna våldtogs och slogs sönder och samman av fyra afrikaner, men det är inte massinvandringen utan vår rapport som hon är rädd för. Att invandringskritiker använder hennes fall i sin argumentation får henne dessutom att känna ”samma vanmakt” som då hon blev slagen med batong, våldtagen och sparkad i underlivet. Seriöst. Vad är det för jävla land vi lever i? Jag undrar om den här graden av indoktrinering någonsin funnits i en demokratisk stat tidigare."

Några minuter senare fick Karlsson medhåll av Kent Ekeroth:

"Ja, riktigt sjukt."

» Hela artikeln finns att läsa på Expressen.se

// Staffan

Annons:
[helga21]
2016-10-28, 14:02

Tycker detta är en väldigt konstig inställning från kvinnans sida.

Magi-cat
2016-10-28, 14:07

#1 Vad tycker du då om SD-topparnas inställning? "Kul läsning"?

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sommarek
2016-10-28, 14:25

#1 Du skulle själv gladeligen gå ut med detaljer om din våldtäkt för att stödja ett politisk parti, antar jag?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

kamera0710
2016-10-28, 17:09

#1 Och vad säger du om den här inställningen: "Jag undrar om den här graden av indoktrinering någonsin funnits i en demokratisk stat tidigare."

Sollar
2016-10-28, 19:23

#1 Din kommentar visar ju kanske en anledning till att kvinnan inte vill användas såhär. Hon kanske inte alls vill att okända människor på nätet har åsikter om henne för att hon blev utsatt för ett fruktansvärt brott.

Spöket
2016-11-01, 05:19

Jag hade gladeligen gett ut all information om mina våldtäcksmän om jag hade blivit utsatt för ett sådant förnedrande brott, det är knappast synd om gärningsmännen. Kommer och tänka på kvinnan i Malmö som blev våldtagen ( av en Afrikan tror jag) som anklagade vittnena till händelsen för att vara rasister…tills hon såg videoklippet på sin våldtäkt. Hur man använder sig av ironi skiftar nog från person till person. Själv använde jag mig av det senast förra veckan. Att man i offentliga sammanhang försöker uttrycka sig så att även den korkaste förstår en utan missförstånd är begripligt men om någon kommer över ens privata mejl och tolkar allt ordagrant utan någon koll på hur personen brukar uttrycka sig är förkastligt. Jag hatar våldtäksmän, de är fega kräk. Jag ogillar starkt när många av dem slipper straff. Det som slår mig är att många på vänstersidan verkar hata dem som berättar om dessa fega kräk…mer än själva våldtäkten och det är för mig väldigt konstigt.

Multi vad?

Annons:
Upp till toppen
Annons: