Annons:
Etikettövrigt
Läst 2037 ggr
Staffan
2016-09-26, 13:47

"Jag är läraren som har gett upp"

"Jag har under 30 år arbetat som gymnasielärare på olika tekniska program men i somras gav jag upp. Nu vill jag förklara varför, skriver Per Kedland."

» Debattartikel på SvD.se

// Staffan

Annons:
[Hayabusa]
2016-09-26, 13:56

Mannen deltog i P4 idag (P4 Extra 26/9). Intressant att höra, men tyvärr föga förvånande.

TjockaBerta
2016-09-26, 14:31

Det går inte att läsa artikeln om mat redan läst fem denna månad.

>>>Malum domesticum<<<

Agafia
2016-09-26, 14:44

#2 artikeln om skolan går visst att läsa , förstår inte vad du menar .

TjockaBerta
2016-09-26, 15:28

Det var bara information till Staffan. Man kanske inte tänker på det när man länkar.

>>>Malum domesticum<<<

kamera0710
2016-09-26, 15:38

Som sagt, eleverna är väl numera kunder i första hand!? Vill de kunna ägna sig åt mobilen med mera på lektionerna borde de väl få göra det, enligt principen "kunden har alltid rätt"? De kunder som inte gillar detta har väl bara att välja en annan skola på den fria skolmarknaden? För valfriheten är väl det som väger tyngst?

Staffan
2016-09-26, 15:40

#2 TjockaBerta

Är du säker? Brukar inte just debattartiklarna alltid vara tillgänglia oavsett hur mycket du har läst?

// Staffan

Annons:
kamera0710
2016-09-26, 15:43

#6 Nej, även debattartiklarna omfattas av ransoneringsprincipen som SvD har. Ett tips är att nyttja flera webbläsare om man har möjlighet.

TjockaBerta
2016-09-26, 15:44

Helt säker. Jag har nästan helt slutat att klicka på svd länkar för de går ändå aldrig att läsa för mig. 

Just denna artikel har jag försökt läsa på bl a Twitter då den intresserar mig så jag blev glad när jag såg den här. Men tyvärr. Jag får vänta till oktober :)

>>>Malum domesticum<<<

TjockaBerta
2016-09-26, 15:45

Bra tips! Tack :)

>>>Malum domesticum<<<

Inkanyezi
2016-09-26, 19:12