Annons:
Etikettnyheter
Läst 1845 ggr
Fillifjonkan60
2016-08-02, 22:39

Det börjar bli lite väl mycket nu!

Usch, blir både ledsen och rädd när sånt här händer och folk knappt gör någonting för att hjälpa en människa (eller om det varit ett djur) i nöd.

Men det värsta är väl att det händer något skit varje dag nu för tiden så folk reagerar inte. Är så less på att läsa och höra nyheterna eftersom våld och attacker på framförallt unga tjejer eskalerar och är också less på alla som blundar för det som sker! 

Är det inte dags för polis och rättsväsendet att börja ställa sig på offrens sida nu och inte fortsätta med daltandet av brottslingar?

"En vanlig vardagseftermiddag mitt på gågatan, Storgatan, i Nässjö, klockan är fyra: ett gäng killar blockerar vägen för en ensam 13-årig flicka och vägrar släppa fram henne.

De skriker på vad hon bedömer vara arabiska, de går emot henne med axlarna, tätare och tätare, och hon blir rädd. Hon skriker. Hon gråter.

Hon har redan tidigare, nere vid stationen, bett dem låta henne vara, men de dyker upp igen och har blivit fler. Fyra, fem har blivit åtta, kanske tio.

Det är inte folktomt runt om. Men ingen gör något för att hjälpa henne. När hon trotsar sin rädsla och tar sig fram kommer killarnas händer på henne, på kroppen, på rumpan."

http://www.vetlandaposten.se/article/unga-flickor-blev-ofredade/

I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?

Annons:
Agafia
2016-08-02, 23:15

Vilka ynkliga fega snorungar som ger sig på en ensam tjej 😡

Fillifjonkan60
2016-08-03, 09:36

Ja det är ju helt sjukt! 😡

I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?

[helga21]
2016-08-03, 17:20

Förstår mig inte på folk som inte reagerar när de ser en 13-årig tjej bli trakasserad av en mobb?

penke
2016-08-04, 13:31

? hur ska man ingripa mot  andra ..barn,
 säga fy, på håll (så de bara blir lite kränkta)
sitta i telefon-kö till socialtjänsten,
som kanske kan ha samtal med..barnen

läste "nyss" om en äldre man som ingrep vid en våldtäkt..
och blev åtalad, han försökte kanske inte etablera en dialog, först

- ´säckta herr  våldtäktsman.. skulle du kunna våldta liite mindre brutalt …,
vänligen
?

penke

[helga21]
2016-08-04, 15:18

# 4 Ja det är en svår fråga. Hade jag varit lite yngre och starkare så hade de fått stryk!

Corgitok
2016-08-04, 15:30

Det ar bara borjan..

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
[VSK]
2016-08-04, 22:05

Ts, ändå så mörkas det mesta i det här landet (kod 291) pga en inkompetent regering som ger direktiv till sina köpta undersåtar. Inte långt kvar tills nåt riktigt inferno kommer att ske. Vad är statsministern, vad är hans planer för att få stopp på detta som sker och som har skett i flera år (eskalerar kraftigt).

Om vi ber riktigt snällt så kanske vi kan få flytta hem till tk1971, för där händer just ingenting enligt denne. 

Ett färskt exempel på vad som sker i vårat land.

http://www.expressen.se/tv/nyheter/kvinna-ranad-och-misshandlad-vid-tunnelbanestation/

snigelpiga
2016-08-05, 01:20

#0 Jag tycker att det redan är för mycket.  Funderar ofta att hur länge folket orkar, alltså mentalt, att leva normal liv när man inte vet längre vad det väntar bakom hörnet. 

Misshandlade, våldtäktsman/män, rånare till och med värsta fallet terrorister och andra mördare kan förändra människans och även anhörigas liv på noll tid. 

Det sägs att man ska inte vara rädd, men jag tror att nuförtiden det går inte undvika att någorlunda rädsla lever i väldigt många människors inre i Sverige.

Upp till toppen
Annons: