"Polisen har kastat in handduken"
"En ordningsmakt som är rädd för att kriminella skall blir provocerade av deras närvaro har ingen makt och kan knappast upprätthålla någon ordning, skriver Timbros Lars Anders Johansson.
Efter att under många år på nära håll ha kunnat iaktta de omfattande, oftast överdimensionerade, polisinsatser som sker i anslutning till många allsvenska fotbollsmatcher är det inte utan en viss häpnad som jag ser det australiska tv-inslaget från Rinkeby, där "60 minutes"-programledaren Liz Hayes och hennes team attackeras av maskerade ligister på öppen gata mitt på ljusa dagen.
Tv-teamet attackeras omedelbart när de anländer till stadsdelen och en av kameramännen får sin fot överkörd. Den polispatrull som rings till platsen vill trots detta inte följa med tv-teamet in på torget, eftersom det kan uppfattas som provocerande.
Provocerande för vem? De enda som blir provocerade av polisnärvaro på ett torg mitt på ljusa dagen är ligisterna och att dessa blir upprörda bör inte ordningsmakten ta hänsyn till. En ordningsmakt som är rädd för att kriminella skall blir provocerade av deras närvaro har ingen makt och kan knappast upprätthålla någon ordning."
» Läs hela debattartikeln av Lars Anders Johansson på näringslivets tankesmedja Timbro på Expressen.se
// Staffan

Vill fly Sverige snart.. Men var är det tryggare än här i så fall?
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

Fy fanken.
😕
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

#1 Samma här, vill flytta, men vart? Och jag har ju barn och barnbarn här.
I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?

Håller man sig utanför gettona hoppas jag risken minskar.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Det vi ser idag, med den kollapsande polisen, med ambulanser som inte kommer, allt det där är planerat. Det är avsiktligt. David Icke har förklarat varför.