Annons:
Etikettövrigt
Läst 1051 ggr
Staffan
2016-03-16, 11:42

Snacka om problem...

Läs den här insändaren till Magdalena Ribbing.

http://blogg.dn.se/etikettfragan/2016/03/14/13011/

Vad tycker du om problemet?

Annons:
Maria
2016-03-16, 14:27

Jag håller med Ribbing.

Tycker det är ganska konstigt att begära att sambon ska hitta på presenter helt själv och sedan inte vara nöjd med valet.

Det är verkligen ett I-landsproblem och något man borde lärt sig efter 4 år tillsammans.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Hayabusa]
2016-03-16, 14:35

Inte sällan händer det att jag är glad över att jag är singel. Väldigt glad t om 🙂

Aleya
2016-03-16, 16:04

Haha tycker det är ganska vanligt bland många. Och tyvärr särskilt bland kvinnor (ja det är generalisering så det sjunger om det men det står jag för) att deras partner ska kunna läsa tankar. Om presenter eller tankar och vad som ogillas, och en massa annat. Jag undrar nästan om det är något i uppfostran som gör att tjejer/flickor/kvinnor tror och hoppas att tankar ska kunna läsas? Tycker dessa missförstånd löses lättast genom att säga hur man vill ha saker. Inte bara anta att telepati funkar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[helga21]
2016-03-16, 20:45

Instämmer i att det är ett I-landsproblem. Min man ä fullständigt hopplös på att köpa presenter till mig men han säger alltid köp det du vill ha. Det tycker jag är utmärkt 😃

Emo
2016-03-17, 05:53

Det enklaste är att var och en handlar vad den vill ha till sig själv och endast köper mycket billiga presenter till andra. Då behöver ingen reta sig på att ha fått fel "grej" och gåvogivaren (som roas av att ge) har det lilla roliga med att hitta en kul present för en liten peng. Det fungerar jättefint hos oss och gäller hela släkten.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

kamera0710
2016-03-17, 16:04

Jag och min tjej brukar ge varandra några trisslotter vid födelsedagar, hellre än något krafs som kanske bara blir liggande.

Frågan i länkad DN-insändare finner jag mest tragikomisk.

Annons:
Tride
2016-03-17, 19:36

Har man inte problem så gör man sig . . ..🥵

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Upp till toppen
Annons: