"I-landsnyheter"
Ibland dyker man på nyheter i tidningarna samt på deras hemsidor där man verkligen undrar varför de ens kom i tryck.
Alltså, vad i all världen har detta för nyhetsvärde? 🤔
http://www.metro.se/nyheter/mikael-rakade-sig-da-gick-strommen-mitt-i-stormen/EVHokD!u6tEQI3hbwwNE/
Har du sett några äkta "I-landsnyheter" (som i I-landsproblem)?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Hör och häpna, men jag gillar dom här små oskyldiga småroliga nyheterna som smyger sig in bland allt kaos och misär. En skön kontrast från dagens annars så tunga samhälle <3
/Mimmi
Kan hålla med om att det kan vara lite kul eller avkopplande eller något att se historier som är lite roliga, mysiga eller gulliga, men detta faller inte direkt in i någon av de kategorierna för mig, hade kunnat förstå mer om det blivit något roligt mönster av misstag. Undrar vem som hörde av sig till nyheterna om detta?

på tal om trådämnet 😃
l'm back

Jag är en vän av lättsamma nyheter, som en kontrast till vardagen.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

#1 och #4 Men nyheten är ju varken lättsam eller smårolig. Hur intressant skulle det vara med nyheten "Lampan smällde, hann inte klippa alla tånaglar"?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Tidningar är fyllda av "skräpnyheter".

#6 De måste fylla sidorna med något. Jag tror att många av våra pappersdrakar är döda om 20 år.
Jag sörjer dem inte. De har bara varit organ för politisk propaganda.
Jag håller med TS. Tidningarna borde skriva om viktigare saker. Ville de ha en glad nyhet i sin blaska, kunde de istället ha skrivit om en osjälvisk människa som hjälpte någon som blev hårt drabbad av stormen.
Strömavbrottet (som här bara varade c:a två timmar) gav vår familj något positivt. Vi satt det mysiga skenet från levande ljus och lekte ordlekar. Ingen TV, dator eller Playstation (tonårssonens nörd-pryl) höll oss upptagna på olika håll. Vi fick en jättekul stund tillsammans, utan att någon "offrade" sitt elberoende fritidsintresse.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21859665.ab Här har ni en riktigt fin i-landsnyhet! :)
/Mimmi

👍
#9🙂 Ja, den lucian lyser verkligen upp i mediamörkret.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare