Svenskarna 4:e rikast i världen
Enligt en färsk undersökning är Schweizarna rikast i världen, räknat per capita. Britter och Belgare ligger på plats två och tre. Vi svenskar är fjärde rikast i världen. Läs mer här: http://www.thelocal.se/20150929/swedes-are-fourth-richest-people-on-the-planet Är du villig att bidra ekonomiskt till att Sverige tar emot så många flyktingar som vi gör?
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

Tror du att undersökningen tar hänsyn till den privata skuldsättningen?
Ja.

Imponerande i sådana fall.
Är du säker? :)
Det står "gross" i rapporten. Det tolkar jag som att de är med.

Jag valde faktiskt nej. Det är pga att jag inte har någon som helst möjlighet att bidra ekonomiskt just nu och dessutom för att det är så extremt många fantastiska svenskar som ställer upp, insamlingar och galor som hålls etc. Därav väljer jag att, när jag har möjlighet, fokusera på andra grupper som också är i behov av mycket hjälp så som ensamstående och sjuka mammor, djur som far illa etc :)
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Valde JA! Visst finns det redan många människor i vårt land som är utsatta och lever på existensminimum, men det finns även många som har det bra och har mer än de behöver. Jag har en bra ekonomi och kan inte se varför jag inte skulle bidra till att fler har det bra. Jag är månadsgivare för barn på flykt, samt stödjer Läkare utan gränser, SOS Barnbyar m.fl. skänker pengar, mat och kläder till EU migranter… Så ja, jag kan tänka mig att bidra ännu mer än jag gör.
Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor, Bokcirkel och Multikulturellt

Jag svarade ja, vi har ioförsig lite pengar men det går nog att strama åt lite till för att de som behöver pengarna ännu mer får lite av mina pengar.
l'm back