Annons:
Etikettprovocerande
Läst 1473 ggr
[krutgubben]
2017-06-11 00:42

Polisanmälan mot en ifokus sida!

Hur gör jag om jag har portats av en sida här utan att hota någon och ofredat någon och följt alla regler? Polisanmälan för kränkning?

Annons:
Sollar
2017-06-11 00:47
#1

Skojar du?

[krutgubben]
2017-06-11 00:52
#2

Nej, det är sant fullt ut!

Sollar
2017-06-11 01:01
#3

Jag menar angående att polisanmäla ett skrivförbud. Sajtvärdar och Medarbetare får ge skrivförbud av vilken anledning de vill är uppfattningen jag har fått. Har läst medlemmar på iFokus som skrivit att de fått skrivförbud på sidor de aldrig varit inne på ens. Det är tråkigt om du har blivit illa behandlad på iFokus men du kan inte tvinga någon att låta dig skriva på deras sajt.

[krutgubben]
2017-06-11 01:10
#4

Nej men dom har behandlat mig illa så jag anmäler dom för egenmäktigt förfarande….

Sollar
2017-06-11 01:40
#5

Handlar detta om tråden IPMS Sverige?

Fridaaaa
2017-06-11 11:30
#6

Polisen lär itne göra något, då det inte är olagligt att porta någon från en sida

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[krutgubben]
2017-06-11 15:35
#7

#5 Ja det handlar om ipms Sverige. #6 Okej då vet jag.

Maria
2017-06-11 16:27
#8

Jag har blivit portad från sidor jag inte ens besökt 😉och det är bara att gilla läget.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
2017-06-11 16:32
#9

Lugna nu ner dig. Du har ju varit ytterst otrevlig i många inlägg och sedan har du dessutom hotat med självmord. Så kanske dags att börja fundera på ditt beteende istället för att du ska polisanmäla.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[krutgubben]
2017-06-11 17:08
#10

#9 Ja visst men varför tror du jag tänder till? Kan det vara så att dom andra var otrevlig också? Jag vet var du står och det gör mig ännu mer förbannad, #8 Ja så är det.

Aleya
2017-06-11 17:29
#11

#10 jag tycker dom har hållt sig sakliga och det är du som tänder till för inget. Så ne jag vet faktiskt inte varför du tänder till om folk förklarar saker för dig. Ja du får vara förbannad på mig men jag tycker ändå att du kanske borde ta en paus från iFokus och sluta bli förbannad på folk och hota med att ta ditt liv om du inte tål att folk har andra åsikter än dig. Kanske söka hjälp t o m för detta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[krutgubben]
2017-06-11 18:25
#12

Sociala medier är bara ytliga, du får inte skriva vad du egentligen tycker för det passar sig inte. Du måste vara en i mängden och ljuga om vad du egentligen tycker, sticker du ut från mängden så får du räkna med att bli utfryst. Men visst, hjälp får jag på måndag. Men tänk om andra också kunde ha den självinsikten!!!

Aleya
2017-06-11 18:39
#13

#12 varför är du då på sidor om det ändå är bara skita när dom inte är anpassade efter dig och ditt behov att starta bråk?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[krutgubben]
2017-06-11 18:48
#14

Starta bråk? Jag ifrågasatte en styrelse och det med all rätt utan att vara otrevlig, du som är förmodligen den mest fläckfria människan som finns kanske behöver lära dig om självinsikt…. Bara för mitt förflutna inte är det bästa så har du ingen rätt att döma mig för så självgod är du väl ändå inte???

Aleya
2017-06-11 19:23
#15

#14 jag säger att du har lätt att bli förbannade när saker inte passar. Då syftar jag på nuet och skiter i din historia som du sprider över hela forumet om ditt förflutna. Men det kanske är för att du ska få "rätt" att skriva elaka inlägg som du gör så. Så du har en ursäkt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sollar
2017-06-11 19:35
#16

Jag har ingen aning om vad ditt förflutna är men när jag läser den aktuella tråden så framstår du som provocerande tyvärr, även om du inte menade det så.

[krutgubben]
2017-06-11 21:03
#17

Aleya, du har inte den kunskapen att uttala dig så sluta skriv. Jag vill absolut inte ha nåt med dig att göra, respektera det! Dömande människor är ej värd min uppmärksamhet!!

Aleya
2017-06-11 21:26
#18

#17 ne men då föreslår jag att du avslutar ditt konto om du inte tål alla dessa människor. För det är du som tilldelar dom rollerna som du skriver om än dom skriver vänligt. Så det är nog din uppfattning av andra som spökar för dig snarare.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[krutgubben]
2017-06-11 22:29
#19

Ett enda inlägg till av dig polisanmäls, jag sa: sluta skriv men det skiter du i och respekterar mig inte. SLUTA SKRIV FÖR DU ÄR INTE GUD!

Aleya
2017-06-11 22:35
#20

#19 ska bli intressant att se vad du kommer polisanmäla mig och alla andra för som inte håller med dig. För jag har skrivit med dig i en normal ton utan att hota eller nått annat.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Calcifer
2017-06-11 23:52
#21

#19 För det första är det inte du som bestämmer vem som får skriva vad, vart. Du har noll rätt att säga åt någon att sluta svara i en publik tråd på ett publikt forum. 

Sen när det gäller polisanmälan… vad är det du tänkte anmäla någon för? Finns ingenting som skrivits som kan anmälas för du har ingenting att backa upp det med. "De var dumma mot mig på ett publikt forum" skulle de förmodligen skratta bort. Det är inte emot lagen att inte tycka likadant som någon annan, och det är inte mot lagen att skriva inlägg publikt även om någon random användare kräver att man ska sluta.

Dra dig ur diskussionen medan du fortfarande har lite värdighet kvar, är mitt råd.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
2017-06-12 12:57
#22

Det du borde göra för din egen skull är att undvika forum. Du mår ju helt uppenbart dåligt så fort någon har en annan åsikt än vad du har. Vad jag har sett är du din egen fiende, inte någon annan.

Det är allt annat än ok att skriva att man ska ta sitt liv och att man ska polisanmäla när man blivit blockerad.  Sådant kommer man aldrig långt med.

[krutgubben]
2017-06-12 14:38
#23

#22 Jag håller med, jag ska ta tag i mitt liv nu och ber om ursäkt. Kan någon admin ta bort hela denna tråd tack?

Aleya
2017-06-12 14:43
#24

#23 är det inte bara bättre att avsluta kontot och ta tag i ditt liv genom att skita i forum och dylikt om det triggar dig?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[krutgubben]
2017-06-12 14:48
#25

Jo jag ska det Aleya men först vill jag be om ursäkt, jag ska ta en timeout från dom sidor jag är med i.

landsbygdsbo
2017-06-14 17:38
#26

Men det hela är egentligen en rätt intressant fråga.

Inlägg som röstas bort och försvinner.

En i praktiken "pöbelns censur"

Att inlägg som innehåller personangrepp, klart homofoba eller rasistiska åsikter ska städas bort är väl ok. Men om majoriteten gillar röd färg, finns då en vettig anledning att inte acceptera existensen av en blå eller grön färg?

Med en handfull konton under olika namn kan man ju i praktiken stänga ute vem man vill genom bort röstningar..

Om jag är upprörd?

😃Knappast agerandet bekräftar ju bara de fördomar jag har…

Honestyisdead
2017-06-14 17:54
#27

#26 Röstas ett inlägg bort felaktigt brukar admin lägga tillbaka det.

Och för att kunna anmäla måste man ha Insider.

Annons:
landsbygdsbo
2017-06-14 21:19
#28

Ja men det hindrar väl knappast att man har flera konton?

Är det inte bara att peta iväg 50 inlägg?

Honestyisdead
2017-06-14 21:22
#29

#28 "Bara"

Oavsett så är det lätt för admin att återpublicera felaktigt borttagna inlägg.

Som admin på flera sidor kan jag säga att det inte är ett stort problem.

landsbygdsbo
2017-06-15 08:25
#30

Jag har väl knappast hävdat att det är ett problem, bara att det är en intressant fråga. Systemet är förmodligen skapat för att hålla rent från hets o personangrepp.

Men det går ju naturligtvis lika bra att hålla rent från åsikter som man inte gillar😎

Honestyisdead
2017-06-15 08:38
#31

Nja. Lika bra håller jag inte med om just eftersom inlägg så enkelt läggs tillbaks ;)

Calcifer
2017-06-21 16:54
#32

#30 Ja, naturligtvis går det att använda systemet så också. Men då krävs det rätt mycket energi från de som håller på eftersom det inte räcker med att EN person anmäler. Då brukar dels värden lägga tillbaka inlägget rätt omgående, och dels kan man ju fundera över hur tråkigt användarna har om deras liv går ut på att se till att någon annan får sina inlägg raderade bara för att de själva inte gillar dem.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

landsbygdsbo
2017-06-21 17:18
#33

#3tt det finns som sätter det i system är väl klart. Att många inlägg plockas tillbaka är också klart. Men syftet det att tysta slår ju igenom..den som blir bortröstat ett antal ggr blir ju censurerad för en vecka av programmet som används av forumet.

Calcifer
2017-06-21 17:20
#34

#33 Något värden också kan ändra på.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
2017-06-21 18:52
#35

Sen för övrigt är det så här. Det finns några olika alternativ man kan fundera över.

1. Folk anmäler ens inlägg på pin kiv.

2. De anmäler för de ogillar en som person.

3. De anmäler för att de uppfattar det som regelbrott även om det inte är det.

4.  De anmäler för att personen de anmäler har för vana att bryta mot regler på andra sajter och man vill stoppa det innan det händer även på aktuella sidan.

5. De anmäler för att personen är otrevlig trots att denne inte bryter mot reglerna och därför drar ner humöret på varje sida de deltar i.

Är det något av de tre första är det väl bara att rycka på axlarna och tycka att anmälarna är fåniga. Är det något av de två andra kanske man bör se över hur man uttrycker sig generellt.

Jag har spärrat personer från mina sajter trots att de DÄR aldrig brutit mot reglerna men gjort det på så många andra sajter att jag inte ens tänker ge dem en chans. Eller för att flera personer hört av sig och sagt "jag vet att x inte bryter mot reglerna, men jag vågar inte/vill inte/drar mig för att skriva på din sajt om x är där". Mitt största ansvar som värd för de mer känsliga av mina sajter är att se till att mina medlemmar känner sig välkomna och trygga. Är det någon användare som förstör det oavsett om det handlar om rena regelbrott eller ej så anser jag mig ha rätten att värna om tryggheten.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
2017-06-21 21:33
#36

#33 Inte om inläggen röstas bort felaktigt. Då häver värden det.

Upp till toppen
Annons: