Annons:
Etikettnyheter
Läst 806 ggr
vallhund
4/7/17, 3:46 PM

Lastbil kört in i folkmassa centrala Stockholm

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Fillifjonkan60
4/7/17, 3:54 PM
#1

Helt sjukt!


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Janne Nilsson
4/7/17, 4:00 PM
#2

Sitter inte så lång därifrån. Stämningen på kontoret är att flera är i chock och man mässar och ringer för att kolla sina anhöriga.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Fillifjonkan60
4/7/17, 5:03 PM
#3

Tragiskt, men tyvärr inte helt oväntat😢


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Ghosthunter
4/7/17, 5:33 PM
#4

Precis, tyvärr var det bara en tidsfråga innan det börjar att hända i Sverige också😕

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[VSK]
4/7/17, 9:31 PM
#5

Riktigt hemskt och skrämmande detta.

Märkligt att inte fler har reagerat i denna tråden.

annia1
4/8/17, 12:35 AM
#6

VSK en orsak till att inte fler skrivit i denna tråd kan vara att den där rutan som fanns upptill till höger förut är borta så det är nog många som nu glömt av den här sajten, då den inte längre syns nånstans.

Det har skrivits inne på politik.

.

Annons:
Vixxen
4/8/17, 1:52 AM
#7

Djupt tragiskt detta!

Magi-cat
4/8/17, 7:55 AM
#8

Vi är alla tagna av den den så ofattbart tragiska händelsen.

Men mitt i den stora chocken har människor visat enorm medmänsklighet, hjälpsamhet och värme och delat med sig av den. Det inger hopp, mitt i allt.  

9 april kl 14 hålls en Kärleksmanifestation i Stockholm.

"När mörkret faller över oss är det viktigare än någonsin att vi svarar med ljus och värme, för att därmed bemöta onda krafter. Dagens tragiska händelser kommer oavsett motiv och utförare aldrig få slå kil mellan oss. Vi Stockholmare är mycket bättre än så!

Därför samlas vi till en fridfull manifestationen på Sergels torg, en kort bit från brottsplatsen, med ett enda budskap: Kärlek och omtanke! Inga politiska poäng, inget annat än ren och skär medmänsklighet. Ta med er ljus och positiva budskap och håll varandra i händerna när vi visar omvärlden vilka vi är och vad vi har för värderingar. Söndag klockan 14 står vi upp tillsammans.

Vi vet alldeles för lite om händelsen för att spekulera i det. Men vi vet att vi är ett Stockholm, enat mot alla som försöker skrämma oss. Kärlek!"


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
4/8/17, 8:18 AM
#9

Malena Ernman på FB:
"Stockholm vaknar till en ny dag. Vi vaknar till minnet av dom som förolyckades eller skadades i gårdagens vidriga attentat. Våra tankar går till deras anhöriga. Men vi vaknar också med vetskapen att hatet inte har en chans mot oss heller. 

För varenda gång terror eller hat försöker splittra eller skrämma oss människor så blir resultatet alltid det motsatta. Människor öppnade sina hem. Människor körde varandra hem. Människor tröstade och hjälpte varandra. Frivillig vårdpersonal dök upp på nolltid. Poliser i tyngsta stridsuniformer hjälpte gamla människor längs trottoarer och övergångsställen. Vi tog hand om varandra. 

Många säger att Stockholmarna flydde från Stockholms Centrum igår. Och så var det. Men vi var också många som sprang allt vad vi kunde in i city för att hämta våra barn eller våra vänner till säkerhet. 

Varenda gång hatet försöker skrämma oss längre ifrån varandra så blir resultatet alltid det motsatta. För människor vill väl. Och när vi blir rädda så finns det alltid andra där som inte är rädda och som tröstar och lugnar. Vi tar hand om varandra. Och tillsammans klarar vi precis allting.

#stoltastad #openstockholm"


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[VSK]
4/8/17, 8:40 AM
#10

#6

Jag är ej inne på politiksajten så jag hade missat detta. Nog om detta nu, nu vet jag iaf.

Upp till toppen
Annons: