Annons:
Etikettprovocerande
Läst 1108 ggr
[VSK]
2017-02-24 12:35

”Fan ta er politiker!”

"Det alla varnade för har nu hänt – den första bilförlossningen sedan Sollefteå BB stängde – är ett faktum. 

Utan byxor och skor. Med navelsträngen hängandes och vår nyfödda i famnen får jag kliva ur bilen i snön, i minusgrader. Blottad för allmänheten. Fan ta er politiker!

Så skriver nyblivna mamman Emma Andersson i ett inlägg i Facebookgruppen Sollefteå & Örnsköldsviks framtida akutsjukhus – reaktionen på inlägget har varit stark.

12 mils resa från Garninge

I går kl 07:00 vaknade Emma med värkar. Två timmar senare i bilen, på väg mot Örnsköldsvik drygt 12 mil från hemorten Garninge, ändrade värkarna karaktär och Emma insåg att det var dags att krysta.

Jag försöker för kung och fosterland knipa allt jag kan för jag vill verkligen inte föda i bilen. Samtidigt som jag har panik, är otrygg och rädd".

http://land.se/landkoll/forsta-solleftea-forlossningen-i-bilen-skedd-fan-ta-er-politiker/

Jag väljer att inte kommentera detta då det skulle se så fult ut med 15 rader svordomar.

Annons:
Janne Nilsson
2017-02-24 14:03
#1

Det är en skam att sådant här skall hända i vårt samhälle nu när vi skriver 2017.

Inte bara utsattheten men den risk både mor och barn löper? Och att en stressad far eller anhörig skall köra gör inte saken bättre?

Borde dom åtminstone inte ha en ambulans cirkulerande på orter för att kunna möta upp när sådant här sker?

Skäms på er politiker som åstadkom detta. Men kom ihåg detta svek till valet 2018.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Huygens
2017-02-24 14:10
#2

Sveriges politiker som jobbat på högtryck.

Fillifjonkan60
2017-02-27 09:18
#3

Så galet! Sverige går verkligen bakåt nu för tiden. 😡


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Huygens
2017-03-02 17:38
#4

Svenska sjukvårdens nya högkvalitativa förslag:

"Stanna hemma och föd!"

[VSK]
2017-03-02 21:42
#5

#4

Jag trodde det var år 2017 och inte 1817.

Huygens
2017-03-02 22:33
#6

År 1817, det är nog inte ens sån lyx. Då kom ju en jordemor på besök.

Annons:
Upp till toppen
Annons: