Annons:
Etikettövrigt
Läst 634 ggr
[Sandi92]
2016-12-26 16:52

Gå inte på REA-bluffen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Många vet säkert redan om att förekommer mycket bluff kring REA, särskilt nu efter jul. Men det verkar också vara väldigt många som inte vet, med tanke på hur många det är som ger sig ut och köar och trängs i affärerna.

Oftast är priserna på "REAn" antingen samma som det ordinarie priset eller t.o.m. högre. Affärerna höjer priserna på varor ett tag innan jul och sen sänker de det igen efter jul och kallar det för REA.

Igår den 25:e december köpte jag en tidningsprenumeration från tidningskungen.se i julklapp till min mamma. Det kostade 299 kr för 20 nummer. Hade jag väntat tills idag när "REAn" började så hade jag bara fått 13 nummer för samma pris. Bildbevis ovan.

Annons:
Carmarino
2016-12-26 18:11
#1

Konsumentverket vill gärna ha in anmälan om sådant här, så jag tycker du ska anmäla det. Det är ju rena lurendrejeriet. Läs gärna artikeln. Även om den handlar om Black Friday så är det samma regler även för mellandagsrean (och andra reaperioder).


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2016-12-27 12:10
#2

Här är ytterligare några saker att tänka på under mellandagsrean.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[strutter]
2016-12-30 12:08
#3

#TS
Anmäl!

Upp till toppen
Annons: