Annons:
Etikettprovocerande
Läst 1524 ggr
[helga21]
12/9/16, 7:48 PM

Semesterboende i USA debiterades skattebetalarna

"Champagne. Massage. Lyxresor.
▪▪ Aftonbladet granskar hur offentliga Sverige lägger nästan 5,7 miljarder kronor på representation, kurser och konferenser.
Varje år.
▪▪ I dag behöver många inom offentlig sektor mer resurser.
Därför avslöjar vi politiker och myndighetschefer som åker på nöjesbetonade kurser och konferenser, ger bort tusentals kronor i dricks eller festar med starksprit.
Och låter dig betala notan.
▪▪ En unik kartläggning visar även hur det ser ut i din kommun."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kVX2j/semesterboende-i-usa-debiterades-skattebetalarna

**http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AyW4n/granskningen-av-miljardnotorna--detta-har-hant
**

**http://miljardnotan.aftonbladet.se/
**

Annons:
Tjeja
12/9/16, 9:14 PM
#1

Jag orkar bara inte läsa dessa länkar! 😭 Det gör mig fööör arg😡 bara att tänka på när jag i mitt jobb varje dag erfar enorma och rent ut av livsfarliga brister för att pengar fattas. Saker som ofta skulle kosta betydligt mindre att åtgärda än ens de billigaste middagarna dess knösar lägger våra pengar på!!!!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[helga21]
12/9/16, 9:49 PM
#2

Länk 3 ser du hur mycket varje kommun la ned förra året och hur många skattebetalare det finns i kommunen och hur mycket det blir per capita.

Tjeja
12/9/16, 10:19 PM
#3

#2 Nej tack jag vill inte se! För om det så bara är 1 krona per individ och år utgör det 9, nästan tio miljoner kronor! Pengar som skulle rädda livet på och tillvaron för många människor till och med i rika Sverige!😡

Ett lätt exempel är bara den rullstolsbundna kvinnan som dog på en offentlig toalett i södra Sverige här tidigare i höstas!!! 9 miljoner hade räckt till dygnet runt assistenter i flera år för den kvinnan! 1 krona per skalle i sverige! det skulle bli i snitt runt 4 kronor per hushåll!!!

Sådana här överdådig representation och politiker som möjliggjort det och ännu mer de som godkänner det, gör mig galen av ilska! 😭

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tride
12/9/16, 11:00 PM
#4

Av oss i Nacka stal de, 2015, ca 32 miljoner, drygt. Varje enskild skattebetalare bidrog med ca 500 kr. 😟

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

ivanhoe81
12/10/16, 5:15 AM
#5

Av oss i årjäng var summan 2 020 796 och summa per skalle var 299kr

kamera0710
12/10/16, 8:10 AM
#6

Utmärkt i alla fall att de gräver i detta, så att det kommer fram!

Annons:
Agafia
12/10/16, 8:30 AM
#7

Vad respektlöst ! Att de kan titta på sig själv i spegeln utan att må dåligt , är för mig en gåta 😡

Tjeja
12/10/16, 10:12 AM
#8

#7 Det tragiska är att de nog snarare ser sig med förnöjsam belåtenhet i spegeln och klappar sig själva på axeln för sin kraft till "generös personalvård" istället. 😫

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Ghosthunter
12/10/16, 11:02 AM
#9

Tjeja….jag håller med dig om den där kronan. 1 krona har ju alla råd att avvara. Tänk om dom hade dragit av en krona från alla skattebetalare….tänk så mycket pengar det blir och hur mycket nytta det skulle göra för de som inte har det så bra!

Jag skänker glatt en krona eller 10 kronor…..bara det gör nytta!!👍

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Omorika
12/10/16, 4:38 PM
#10

Det är ju inte bara negativt. I NSD hade kommunen fått svara själv och mycket hade gått till fortbildning och resor och det är ju inte mer än rätt att kommunen också engagerar sig i sin personal så det får ny kunskap och bra sammanhållning så kunnigt folk väljer att stanna. Kommunen har sjukt många anställda i olika områden så inte konstigt det blir en del pengar. Med det sagt är inte fyllefester, sjuka dricks mm OK. Av de kommun och statligt anställda jag känner så har ingen varit på betalda fyllefester eller sjukt dyra resor. Däremot har de som tur är fått gå en del kurser och vari på en del mässor.

Tjeja
12/11/16, 12:35 AM
#11

#10 Tja jag ser ju hellre att gamla fattigpensionärer i kommunen får vanlig mat varje dag och slipper leva på svält än att kommunens pampar får gå på exklusivt julbord!

Hell, jag skippar gärna att gå på julbord om det innebär att en peensionär får äta sig mätt en månad! Det är inte värdigt sverige att gammla och sjuka skall fara illa medan kommunerna och landstingen förser sina chefer med fester.

Att de betalar för fortbildningar och utbildningar till personalen ser jag förstås som positivt däremot. Om nu alla pengarna gick bara till sådant och inte till onödiga fyllefester, julbord och överdådig reprecentation. Det är ju det som folk i allmänhet opponerar sig mot och som tidningasartiklarna tar upp som problematiskt!

Att kommunens undersöterskor får gå kurser i såromläggning (till exempel) tror jag inte att någon skulle se som något slöseri med pengar utan tvärt om!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

m2studio
12/11/16, 11:36 AM
#12

Alla är arge av sådana händelser mer eller mindre, MEN vad gör ni efteråt?

Vad gör ni åt saken är min frågan?

Förmodligen ingenting.😴😴😴, om annans var så god och beskriva.

Dem tar eran pengar och skrattar åt er och man skriver något om att "göra någonting" då man blir avstäng eller anmäls som HETS MOT FOLKGRUPP, Eller?

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

[helga21]
12/11/16, 11:41 AM
#13

# 12 Man kan alltid komma ihåg det och rösta annorlunda och fler har fått betala tillbaka det som rätteligen inte tillhört dem. Här i kommunen hade vi en som flitigt använde sitt kommunkort för att bjuda släktingar på middagr och köpa presenter. Detta uppdagades av Radio Blekinge så han fick gå.

Annons:
Tjeja
12/11/16, 11:41 AM
#14

Hets mot folkgrupp när gruppen är "toppolitiker" måste det väl ändå vara ok? 😂Förutsatt att all "hets" utesluter all from av våld förstås!🤓

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[helga21]
12/11/16, 11:48 AM
#15

# 14 Fast det är oftast inte politker det handlar om utan höga tjänstemän.

m2studio
12/11/16, 11:48 AM
#16

#13 av: helga21 det var bra men han fick gå och inte betalat tillbaka eller?

Händer detta överallt, dvs får all gå från sina uppdrag när dem blir avslöjad? det tror jag ej om du svara positiv. Sorry jag menar ej illa.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

[helga21]
12/11/16, 11:52 AM
#17

# 16 Det vet  vi inte ännu om han får betala tillbaka.

nickiee
12/11/16, 10:57 PM
#18

detta är ju ingen nyhet har man ju vetat om i många år .men tyvärr så kommer man inte åt dom jävlarna alla inom riksdan är tjyvar å bluffmakare .mycket ord å noll handling bara lovar å lovar massa saker men inget händer .

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Tjeja
12/12/16, 12:44 AM
#19

#18 Ja så känns det verkligen i alla fall! Politiker är inte folkets röst längre som förr utan har istället blivit till den moderna tidens adelsstånd som lever på folket istället för lever med dem.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

nickiee
12/12/16, 8:44 AM
#20

19… så sant så som du säger

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Annons:
Niklas
12/12/16, 1:48 PM
#21

Det vore intressant att se om det finns några mönster när det gäller vilka som leder en kommun. Vilka spenderar minst i genomsnitt? http://miljardnotan.aftonbladet.se/


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[helga21]
12/12/16, 3:43 PM
#22

Det är inte politiker det är frågan om och det finns en lista på varenda kommun i Sverige och hur mycket som spenderas i första inlägget och inlägg # 21.

Tride
12/13/16, 11:08 PM
#23

Hets mot myndigheter som missbrukar folks förtroende och skor sig med skattemedel.😈

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Upp till toppen
Annons: