Annons:
Etikettnyheter
Läst 1923 ggr
[Hayabusa]
2016-12-07 10:47

Märkligt beteende

Att det finns individer som "skiter i kyrkan" är något som man hör då & då. Men att någon faktiskt gör det, bildligt talat, känns lite väl över gränsen. Å andra sidan - normer är till för att brytas, har jag hört.

 http://www.expressen.se/kvallsposten/efter-bajs-och-onani--vakter-tas-in-till-kyrkan/

Annons:
Tjeja
2016-12-07 14:26
#1

Ja, hemlösa uteliggare och missbrukare är ju ofta av ett lite ett annat klientel idag än för några år sedan…

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[helga21]
2016-12-07 18:22
#2

Här är kyrkan numera stängd när det inte finns någom gudstjänt.  Det är en liten kyrka utan egen församling men pgat stölder av kyrksilvet så är det så.

Tride
2016-12-07 21:39
#3

Det finns en fin kyrka vid Odenplan i Stockholm - Gustav Adolfs-kyrkan. Där finns plats för såväl kropp som ande. Jag brukade vänta på bussen där. Ibland fick jag en meditativ stund i bänken, och vid mer triviala behov kunde jag utnyttja deras fina WC, öppen för allmänheten. Ingen nedskräpning eller tecken på våld eller annat obehagligt. 

Anden flyger vart den vill, som det står i bibeln.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Hayabusa]
2016-12-07 22:07
#4

"Enligt Bengt Alvland är det inte de gamla uteliggarna, som personalen känner, utan ett "nytt klientel" som står för förstörelsen.

– Det är uteslutande män som är mellan 35- 45 år gamla. En stor del av dem är drogpåverkade, säger Bengt Alvland till SVT Nyheter Skåne."

Ghosthunter
2016-12-08 17:01
#5

Idioter som håller på med sånt är lika bra att slå ihjäl direkt!😐

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[PeterTM]
2016-12-08 17:51
#6

Jag tycker att kyrkan gör mycket bra saker när det handlar om medmänsklighet, trots att jag är alltigenom ateist.

När det gäller människor som yttrar sig respektlöst, mot kyrkan eller mot andra, kan jag tycka att det är mycket tråkigt att det inte finns en gud som kan återkalla lånet av de omkring 50 liter vatten som även onda och dåliga människor lånat av naturen för sin existens.

Annons:
Tride
2016-12-08 18:27
#7

Jovisst Peter TM "Din sol går upp för ond och god för fattig som för rik . . ."

Den borde gå upp mer för de fattiga och mindre för dem som blivit rika genom korruption, falskspel och bedrägeri. Men solen verkar sakna sunt förnuft. 🤦‍♂️

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Mysan_
2016-12-08 19:29
#8

Det där är bland det sjukaste jag hört, men det finns ju människor till allt. För att göra något sådant trodde jag att ens IQ borde ligga på en tomats nivå men nejdå så var det inte, vissa är ju kapabla till allt… 😟

Ghosthunter
2016-12-08 19:33
#9

Jag fattar inte att man kan bli så respektlös och göra såna saker i en kyrka…..helt otroligt urflippat😡 Jag har t.o.m fått lära mig att man inte ska röka på en kyrkogård och det gör jag aldrig heller!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[SonjaG]
2016-12-08 21:09
#10

Gustav Vasa Kyrka. Den är stängd sen i våras för renovering. Det tar flera år innan den öppnar igen. Men det är en fin kyrka, bra gudstjänster.

m2studio
2016-12-11 11:52
#11

Om sådan händelse upprepas då måste man tänka lite över gräns att det kan finnas en grupp som vill ha anarki i mellan kristna och andra religioner, eftersom det har hänt förut i andra länder och olika samhälle.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Upp till toppen
Annons: