Annons:
Annons:
Sommarek
2016-11-09 08:45
#1

Ja, vad kan man säga… De får vad de förtjänar, helt enkelt. I en nation där runt hälften av de tillfrågade inte vet var huvudstaden ligger, där man inte tror på evolutionen och där ättlingarna till illegala invandrare skriker sig hesa över illegala invandrare så är det inte så konstigt att en man som saknar basala kunskaper i precis allt kan komma någonvart.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Åsa S
2016-11-09 08:56
#2

Jo skrämmande, de förstår inte vad de gjort. Tror inte de fattiga kommer få det bättre. Donald är en affärsman och sånt som inte ger nått till vinsten gör man sig av med ex. obamacare som hjälpt fattiga att få livsnödvändig sjukvård utan att de behövt skuldsätta sig för livet. +Han skrämmer nog bort utländska investerare med sin oberäknelighet.

[tk1971]
2016-11-09 09:45
#3

Ja, då gör jag som de svenska domedagsprofeterna brukar göra. Nu säger jag att nu kan vi förvänta oss precis vad som helst. Plötsligt kom tredje världskriget närmare med ett stort steg.

Jag får nog börja ställa in mig mentalt att åka iväg till mitt andra hemland och hjälpa till på något sätt i att försvara det, trots att jag är född och uppvuxen i Sverige. Nej, jag överdriver inte ett dugg - tyvärr.

Tride
2016-11-09 10:24
#4

😮😈

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Staffan
2016-11-09 10:32
#5

#3 tk1971

> Plötsligt kom tredje världskriget närmare med ett stort steg.

Det skulle faktiskt också kunna vara precis tvärt om. Att Trumps seger leder till en mer avspänd relation med Ryssland. Framtiden får utvisa vilket.

Sollar
2016-11-09 11:23
#6

Jag valvakade till 4 inatt, då gick jag och la mig och försökte intala mig själv att det skulle ha ordnat sig när jag vaknade. Men efter en och en halv timme är jag fortfarande chockad. Förstår inte hur man ens kan driva en kampanj utan att precisera sin politik, än mindre vinna när ens huvudargument är- jag kommer inte att göra som mina motståndare.

Annons:
[Nomen Nescio]
2016-11-09 11:30
#7

När man timmarna efter valet  upplever hur TT kablar ut en artikel med rubriken  "Så kan du tala med barnen om Trump"så känns det riktigt genuint korrekt på det där sättet vi är världsbäst på. "Ljug inte. Erkänn när du inte vet. Signalera lugn", råder en psykologdocent i artikeln.

Nu  finns det ju en genuin svensk tradition hur man talar med barn utan pekpinnar, och det känns skönt en sådan här dag.

[Nomen Nescio]
2016-11-09 11:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#7 Aftonbladet har hittat en statsvetare vid Stockholms universitet som kommer med  lugnande information efter valet. Glöm inte att informera barnen, och kom ihåg att signera lugn när du gör det!

Stallmima
2016-11-09 12:16
#9

Tror ju i och för sig att de saker han har sagt sig göra när han blir president kommer att dröja väldigt länge och det kommer bli motstånd från många håll.

[[eskils_]]
2016-11-09 12:19
#10

#5 Kanske en mer avspänd relation med Ryssland, men det finns ju andra spelare på planen, t ex Mexico och Arabförbundet.

Och innebär en avspänd relation med Ryssland att Trump nu dukar upp Europa som ett smörgåsbord för Putin. "Varsågod och ta för dig…"

"Vem har störst anledning att vara rädd? – De som verkligen hukar nu är de östliga Natoländerna, randstaterna i östra Europa. Vad händer med dem? Vad ska hända med Nato? Hur ska det bli med artikel 5?"

Wilhelm Agrell i Sydsvenskan

Carmarino
2016-11-09 12:23
#11

Undrar om han kommer att fortsätta hävda att valet var riggat?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tlover
2016-11-09 12:54
#12

Dags att sälja gården och skaffa en bunker?

l'm back

[[eskils_]]
2016-11-09 13:27
#13

Håller helt med Wolodarski i DN:

"Demokratierna måste fortsätta hålla ihop. Demokrater i alla länder måste gemensamt stå upp mot hetsen och hatet och försöken till splittring. Generationer före oss har kämpat för de värden som nu står på spel. Vi kan inte låta det mest grundläggande svepas bort med vindarna från Trumps seger." 

Annons:
[tk1971]
2016-11-09 13:28
#14

#11: Det kommer inte att höras ett ljud om riggning från det lägret, var så säker.

Carmarino
2016-11-09 13:38
#15

#14 Nej, det var väl bara om han hade förlorat som han skulle ha hävdat det. När det är på andra hållet är det självklart inte riggat.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Katniss
2016-11-09 13:54
#16

#15 för att han inte hade kunnat hantera en förlust.. 😟

R.I.P. Anton 💔

Carmarino
2016-11-09 13:57
#17

#16 Nej, det verkar han inte vara särskilt bra på.

Det är tydligen många som vill lämna landet efter Trumps seger.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Janne Nilsson
2016-11-09 14:06
#18

Kul att se den inbillade paniken och förvåningen. Precis som vid Brexit, hur kunde man missa hur jämt det var i opinionen? En mindre att Trump hade så stort stöd?

Säger som jag sa senast, om en vecka eller två så är det, "Business as usual". Men då med hänvisningen till oavsett vem som vann.

Jag skall påminna er om era profetior om något år eller två.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

landsbygdsbo
2016-11-09 14:10
#19

Det kanske får upp ögonen på folk.

För

Nu ska han ju bygga en mur på ett par tre hundra mil

Han ska utvisa 12 miljoner, han ska dra igång de kolgruvor som lagts i malpåse.

Om han nu inte gör allt detta så kanske, förhoppningsvis inser folk vad tokiga vallöften är värda…😉

Sommarek
2016-11-09 14:35
#20

#18 Du är en riktig guru, du! Du vet precis hur folk känner, till och med bättre än de själva.  😃

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Janne Nilsson
2016-11-09 15:05
#21

#20

Eller så är jag bättre på att analysera fakta och dra mina slutsatser därifrån istället för att basera dem på känslor och önsketänkande. Så det kanske är lite orättvist att jämföra mig med vissa av er? 😎

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Agafia
2016-11-09 15:18
#22

Någon som tror på nyval inom ett år ?

landsbygdsbo
2016-11-09 15:27
#23

Obama hade väl både senaten o representanthuset mot sig. Republikanerna har väl majoritet i båda. Så Trump har ju ingenting att skylla på om han inte kan genomdriva republikansk politik…..

Sommarek
2016-11-09 15:46
#24

#20 Om du kan dra slutsatsen att folks panik är inbillad, så måste du ha tillgång till källor som inte vi andra dödliga har, menar jag…

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Blue_Lugia]
2016-11-09 16:01
#25

Säg att jag drömmer en mardröm!! Har Trump vunnit??? :O

Janne Nilsson
2016-11-09 16:02
#26

#24

När man börjar prata om tredje världskriget, ett isolerat USA, lämna landet mm. Då behöver man inte vara någon guru för att veta att folk fabulerar. Det tycks ha blivit inne att agera drama-queen bland de som inte får majoriteten med sig. Inte bara i det här fallet. Om man är för demokrati så respekterar man folkviljan även när man inte håller med själv.

Men inom en kort tid kommer vi ha svaret.

Däremot så står det en fritt att väcka opinion bland folk för att de skall ändra sig.
När alla domedagsprofetiorna uteblir så försvinner bara folks respekt för de som har siat om dem.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

[tk1971]
2016-11-09 16:33
#27

#26: Hörrudu, minimera och nedvärdera inte folk genom att kalla deras högst berättigade oro för inbillning och fabulering! Jag känner, och säkert många andra med mig, äkta ångest över att denna fullständigt okunniga, oberäkneliga drummel nu kan kalla sig för president. Han undrar varför man inte använder kärnvapen mer, förolämpar folk till höger och vänster och har inte en susning om vad ordet "diplomati" betyder, är bevisat en buffel och rasist och tror sig vara en alfahane av guds nåde som inte behöver lyssna på råd från någon, trots att han som bekant inte ens anförtroddes att själv hantera sitt twitterkonto. Och du raljerar över att folk känner sig chockade och oroliga? Vad är det för sätt?! Ja, jag säger det igen trots att det retar dig: idag tog världen ett stort steg närmare ett tredje världskrig. Det kanske är dags att börja samla konserver och torrmat i källaren. Tur att vi har en stor gräsmatta som man kan odla grönsaker i. DET ska jag påminna dig om om ett par år.

Annons:
Katniss
2016-11-09 16:53
#28

#22 tror, nej. Hoppas, ja.

R.I.P. Anton 💔

thenameless
2016-11-09 17:05
#29

Spännande att se om USA kommer att isolera sig nu och kasta ut alla Central och sydamerikaner ut landet?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[VSK]
2016-11-09 17:34
#30

#27

Var det inte du som för några månader sen i en tråd på den här sajten sa "passar det inte så är det bara att flytta" när folk var oroliga för det som sker i det här landet. Sen kallade du väl de för rasister oxå om jag inte minns helt galet.

Nu är det du som till hör de oroliga. Hur skulle det kännas om nån sa åt dig att du är manshatare och "passar det inte så är det bara att flytta" ???

Sluta med din skrämselpropaganda.

Janne Nilsson
2016-11-09 17:41
#31

#27

"Högst berättigade", enligt dig? Inte enligt mig och många andra.
"Vad det är för sätt?" Den lugnes och klarsyntes sätt, ditt sätt synes mig vara likt hysterikans? Både i dina visioner och ditt framförande.

Att du känner ångest betyder inte att det är rimligt att göra det. Sansa dig istället.
Är du inte mer oroad av tex Putin, Erdogan, Grekland eller Isis?

Tror du verkligen att Trump själv kan besluta om att använda kärnvapen vare sig på taktiskt eller strategisk nivå?
Och om det blir kärnvapenkrig så hjälper varken källare eller odlingsyta.

"Retar" mig, såg du inte att jag skrev att det var kul? 😃

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

tlover
2016-11-09 17:44
#32

Nu håller demonstranter på att krossa rutor, bränna bildäck etc pga resultatet av valet

l'm back

tlover
2016-11-09 17:57
#33

Hillary fick flest röster men ändå vann Trump

http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/hillary-clinton-har-gatt-om-i-rostrakningen/

Jag förstår mig inte på amerikansk politik för fem öre

l'm back

Janne Nilsson
2016-11-09 18:03
#34

#33

Marcus är passionerad och duktig på att förklara. Skulle vara kul att höra mer om hans tankar beträffande utgången?
http://www.tv4.se/personer/marcus-oscarsson

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Annons:
[VSK]
2016-11-09 18:06
#35

#33

Se det som tennis. Man kan vinna en match även om man vinner minst gem. Eller, man kan förlora även fast man vinner mest gem.

[tk1971]
2016-11-09 18:26
#36

Flytta - vart då? Kärnvapnen, som denne man nu ska kontrollera, kan som bekant förinta jordklotet flera gånger om. Det finns ingenstans att gömma sig. Det är inte "skrämselpropaganda", det är fakta. Och sluta för guds skull att kalla mig för "hysterika". Det är samma slags retorik som er hjälte kör med. Kanske därför ni känner samhörighet med honom.

[VSK]
2016-11-09 18:44
#37

#36

Jag vet inte vem du syftar på mellan mig och Janne, men jag svarar. 

Ja du, vart skall de andra flytta då menar du? Passar det inte så är det bara att flytta skrev du. Inser du nu att det inte var så lämpligt att skriva så? Flytta till månen då om inte jorden passar skulle jag kunna skriva, men det gör jag inte för det ligger under min nivå, men du har ju redan skrivit att du skall flytta till ditt andra hemland. 

Och jo det är skrämselpropaganda du pysslar med. Tänk på att det faktiskt kan finnas barn som är inne här och läser och barn kan få jobbiga mardrömmar. Jag noterat att du skriver "er hjälte". Då var inte ditt inlägg riktat till mig då. Synd att jag svarar allteftersom jag läser, för hade jag läst klart ditt inlägg så hade jag inte behövt svara dig. Jag ska skärpa mig på den punkten (läsa klart och eventuellt svara sen).

Sommarek
2016-11-09 18:53
#38

#36 När man inte har riktiga argument så försöker man istället sig på taffliga försök till förolämpningar, ivrigt påhejdad av andra brölapor.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Janne Nilsson
2016-11-09 18:54
#39

#36

"Hjälte"? Och vilka är "vi"?

Beträffande epitet tycks du bara bekräfta min träffsäkerhet i min liknelse.

Seriöst, kärnvapenpotentialen har funnits där sen kalla kriget och det är först nu du är rädd och har ångest, och över Trump? Hade du inte haft ännu mera ångest om det hade blivit Clinton som många bedömer skulle vara mer benägen för militär intervention? Och inte orolig över alla kärnvapen som är på drift från det före detta Sovjetunionen eller att stater som Nord Korea och Iran försöker skaffa? Eller att många i vår regering har uttryckt sig olämpligt om den blivande presidenten?

Och det är så typiskt genusvänstern, bara för man inte håller med om er världsbild så är man supporter till alla motståndare ni hatar. Är det skönt att hata, att ha någon som är utmålad som ond som du kan tycka illa om, att bekämpa här på internet så att du får känna att du drar en lans för den goda saken? Och vi "vet" ju alla att ändamålet helgar medlen, eller hur?

Säger det igen.
-Sansa dig! Världen och politik är med komplicerad än genuint god och allt igenom ond.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

[tk1971]
2016-11-09 18:55
#40

#37: Vilka andra? Jaså, du syftar på de svenska rasisterna som VERKLIGEN förstört det här landet med sin skrämselpropaganda. Jag föreslog ju Ungern, har du glömt det? Det är bara att testa lyckan där, så varsågod! Jag har INTE sagt att jag ska flytta nånstans, men om mitt andra hemland blir allvarligt hotat och kallar så måste jag ta mitt ansvar. De är ju självklart.

[tk1971]
2016-11-09 18:58
#41

#38: Brölapor var ordet ja.

Annons:
[VSK]
2016-11-09 19:02
#42

#40

Lägg ned det där tugget för du kommer ingen vart med det. Möjligtvis så går din trumpolare igång, men det finns viktigare saker å göra än att försöka tala dig till sans. Som Janne sa. -ska du vara orolig för kärnvapenkrig så är det nog Nordkorea du skall vända din oro till.

Ditt rasistsnack orkar jag inte ens kommentera.

[tk1971]
2016-11-09 19:12
#43

#39: Du vet mycket väl vilka jag syftar på. Ja, först och främst just du och ett par till. Låtsas inte ovetande nu. Om jag är en hysterika kan du vara en brölapa som försöker tysta andra åsikter genom att kalla dem olika nedsättande saker. Och sluta att försöka ge mig olika åsikter som jsg inte alls står för! Du känner inte mig, men du måste ändå placera mig i fack och ge mig olika slags epitet! Jo, jag skulle ha känt mig mycket lugnare med Clinton som president. Hon har lång erfarenhet av politik. Vad kan Trump? Att medverka i dokusåpor och att platta till andra människor. Och nämn inte ens hat. Sverigedemokraterna är de som står för hatet i det här landet. Ingen ide att du och dina polare försöker bemöta detta, jag måste ta hand om min hund nu, så lägg din aldrig sinande energi på nåt annat.

[Hayabusa]
2016-11-09 19:13
#44

Det är bara att vänja sig.

GuineaGirl
2016-11-09 20:01
#45

Hur mycket värre kan Trump egentligen vara än tidigare "stjärnskott" som t ex George W Bush? Och hur mycket mindre "sexistisk" var egentligen Bill Clinton, med alla sina utomäktenskapliga kvinnoaffärer? 

Känns som om många saknar distans till valresultatet.

Elsaharr
2016-11-09 20:07
#46

Hade hoppats att Clinton hade tagit hem serien och tycker att det hade varit mest rättvist om hon gjort det, hon fick ju flest röster. Tycker deras system är rätt knepigt.

Zingo ;D

[VSK]
2016-11-09 20:08
#47

#43

Jag tror aldrig jag någonsin har sett nån mer hatande människa än dig. Att du inte kan följa ämnet i trådar är intet nytt  heller för den delen. Bara du får hata. Hata hata hata. Från USA´s president till falska anklagelser och hat i Sverige på två röda. På tal om att placera folk i fack. Kanske du skulle trivas på månen ändå. 

Måste vara otroligt jobbigt att ha det så. Krya på dig och trevlig fortsättning på kvällen.

Janne Nilsson
2016-11-09 20:48
#48

-Brölapor sa Bill.
-Brölande apor sa Bull.

Sen skrek medans de spottade att de minsann inte var några hysterikor. 😴

Och vips var det rasister och allsköns pack inblandat.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Annons:
Emo
2016-11-10 06:27
#49

#34 Tack för länken. Denna del tyckte jag var mycket bra:

http://www.tv4play.se/program/usa-valet-2016?video_id=3623792

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Sommarek
2016-11-10 07:36
#50

#48 Vem svamlar du om nu? Kom ihåg att rikta kommentarer till de som faktiskt har sagt det du gnäller över.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Nomen Nescio]
2016-11-10 08:02
#51

SVT har ett reportage om demonstrationer utanför Trumps nya hotell i Washington. En ung kvinna utbrister gråtande att hon "känner sig förråd av sitt land". Ja, så kan man ju också se på utfallet av ett demokratiskt val. Hade väljarna anat att Grace skulle bli ledsen kanske de hade röstat annorlunda?

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/demonstranter-i-tarar-jag-kanner-mig-forrad-av-mitt-land

P.S. Jag hoppades också på Clintonseger.

landsbygdsbo
2016-11-10 08:37
#52

Att jag inte är överförtjust i valet är väl klart. Men USA har gjort sitt val och det ligger fast. Bara att gilla läget. Att nu som en del Amerikaner går ut och gör, protesterar mot valutgången är ju rätt patetiskt egentligen.

Landet har/får de politiker de förtjänar, liksom vi förtjänar våra.

Jag skulle tro att Trump inte driver samma politik som hans vallöften utmålade. Men gör han det står vi inför flera stora utmaningar.

Rent säkerhetspolitiskt måste vi då avdela betydligt större resurser för militära ändamål i Europa.

USA kommer att behöva låna otroliga mängder kapital så risken är att räntorna kommer att stiga.

Protektionismen kommer att öka vilket missgynnar länder som Sverige = risk för en fördjupad lågkonjunktur.

Andra aktörer kommer att kliva in i det maktvakuum USA lämnar efter sig. För Europas del måste vi* (EU/Den europeiska delen av NATO) bestämma oss för om det ska vara vi* eller vår östra granne.

Det hela kommer att dra resurser från samhället så att de svagare får mindre och sämre hjälp.

[Hayabusa]
2016-11-10 09:05
#53

#52 "Det hela kommer att dra resurser från samhället så att de svagare får mindre och sämre hjälp."

Kan vi inte bara höja skatten? Sverige är ju inte bara världens rikaste land utan dessutom ett lågskatteland. Så nog måste vi ha råd med ett försvar som heter duga - också.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Valet i USA är vad det är, det är bara att vänja sig. Dock kan man ju förundra sig över att ett land som USA inte kan få fram andra kandidater än Trump & Clinton till en så viktig post. (nej, det kom jag inte på själv).

[[eskils_]]
2016-11-10 12:15
#54

Janne Nilsson, du pratar om "inbillad panik, drama-queen, domedagsprofetior, hysterikor, typiskt genusvänstern". Och så skriver du i #21 att du sannolikt är "bättre på att analysera fakta och dra mina slutsatser därifrån istället för att basera dem på känslor och önsketänkande. Så det kanske är lite orättvist att jämföra mig med vissa av er?Cool"

Antar att jag är en sådan hysterisk drama-queen i dina ögon. Nu tillhör jag verkligen inte genusvänstern, men anser ändå att det finns viss fog för oro över Trumps seger. Terrorforskaren Magnus Ranstorp intervjuas i Dagens Industri:

”Det värsta av USA har visat sitt ansikte och världen vaknar upp till en mardröm”, säger terrorforskaren Magnus Ranstorp till Di.

Donald Trumps framgångar kommer att ge Europas högerpopulistiska partier ny vind i seglen och Rysslands ställning är redan stärkt.

”Det finns indikationer på att Ryssland försöker splittra EU och underminera Europa genom att bland annat sponsra högerpopulistiska partier. Det här stressar EU”, säger Magnus Ranstorp som är på plats i Bryssel för att delta i samtal med kommissionen.

Ska man som svensk känna sig orolig? ”Man ska känna sig orolig. Det finns inga tecken på att Nato överväger att försvara Östersjöländer. Vi vet ännu inte hur mycket mer offensivt Ryssland kommer att bli efter det här och hur relationen mellan Ryssland och USA kommer att utvecklas. Men det här är katastrof för demokratin.”

Räknar du även Ranstorp som en hysterisk drama-queen?

Janne Nilsson
2016-11-10 13:06
#55

#54

Nej, jag tror inte att du tillhör den gruppen så länge du resonerar och argumenterar. Eller så länge du inte kallar dina motdebattörer för rasister, nazister, SD-anhängare, islamofober, homofober mm.  Brölapor var väl ändå ett av de mildare uttrycken.

Nu tycker jag inte att den analysen inte säger så mycket då han inte redogör vad han baserar den på. Det hade också varit intressant med dina egna tankar och slutsatser om analysen? Kan du ge något exempel på när han tidigare haft rätt  i någon av sina analyser?

Och låt oss nu för diskussionens skull, säga att han har rätt. Tycker du då att vi omgående skall investera allt vi kan mäkta med i försvaret, återinföra värnplikten, stoppa alla invandring och hamstra viktiga råvaror. För det borde ju var det rimliga om man nu skall tro på hans analyser, både denna och tidigare?

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Annons:
Sommarek
2016-11-10 13:30
#56

#55 Det är det där med att ge sig in i leken. Jag förstår att det är grymt att kalla folk för diverse nedsättande saker och så inte förvänta sig att de ger igen med samma mynt, men de flesta lär sig sådant med åren.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Janne Nilsson
2016-11-10 13:36
#57

#56

Så, hur många år till tror du att du behöver?

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Sommarek
2016-11-10 13:40
#58

#57 Ta du en kvast och roa dig lite med där hemma.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Janne Nilsson
2016-11-10 13:47
#59

Borsten kan jag ta, speciellt om jag skall roa mig, men kvasten överlåter jag till kjoltyget därhemma.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

[[eskils_]]
2016-11-10 18:43
#60

#55 Även om man uppskattar att Trump vann valet, som du tydligen gör, så behöver man ju inte ansluta sig till alla hans uppfattningar till 100%, t ex hans varma känslor för Putin och hans agerande.

Att mänskliga rättigheter kränks i Ryssland framgår när vi läser om journalister som fängslas och mördas där. Och häromveckan stängde myndigheterna utan förvarning Amnestys kontor i Moskva - sådant skulle inte hända i en demokrati. Och övergreppen på Ukraina…..

Är själv ingen expert, men jag litar mer på vissa experter än andra. Till exempel så litar jag på SÄPO, nuvarande ÖB och MSB, som varnar för att Ryssland bedriver psykologisk krigföring mot Sverige. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6482294

Och jag tycker att Ranstorp gör ett seriöst intryck. Hans befattning är forskningschef vid CATS/Försvarshögskolan samt kvalitetsansvarig vid EU:s Radicalisation Awareness Network – Centre of Excellence. Tror inte man får en sådan befattning om man inte vet vad man talar om.

Ja, jag skulle gärna se att Sverige hade ett bättre försvar och gick med i NATO. Viktigt att se skillnad på demokrati och diktatur.

På vad baserar du din egen övertygelse, t ex i #18, att många människors oro över Trumps valseger är obefogad?

landsbygdsbo
2016-11-11 01:03
#61

Det är väl bara att konstatera, att varje folk som har demokratiska val får den ledning man förtjänar.

Många av republikanernas hjärtefrågor kan jag tänka mig att stödja. att utvisa folk som ej har asylbehov gör vi ju i Sverige. Problemet är väl hur han tänkt sig att genomföra detta. Ungefär hälften av dem har ju idag barn som är amerikanska medborgare.

Vad det gäller hans uttalande om att minska USA;s engagemang vad det gäller NATO så innebär det ju i sig en liten piska för svenskarna att ansluta sig eftersom USA inte skulle backa upp icke NATO medlemmar. Det i sig skulle dubblera anslagen till militären för att nå 2 %

Vilket skulle vara ok för min del.

Korten är fördelade vad det gäller USA.

Det återstår bara att spela med den giv som ligger. Att klaga hjälper föga ;)

Sollar
2016-11-11 14:34
#62

Frågan om Trumps temperament kvarstår efter att han börjat twittra igen. Trump anklagade i en tweet demonstranterna för att vara professionella demonstranter och media för att ha anstiftat dom. Han skrev också att det var väldigt orättvist. Ett antal timmar senare twittrade han att han älskar demonstranternas passion. Är han kapabel att hantera människor som säger och gör saker han inte gillar?

Annons:
thenameless
2016-11-11 19:01
#63

#62 Han har anlitat folk som kan twittra politiskt korrekta saker år honom nu. Så det ska nog gå bra

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Aniara14
2016-11-11 23:47
#64

Han verkar ju onekligen mycket ombytlig när det gäller åsikter. Ändrar sig hit och dit från ena dagen till den andra. Det kanske beror på att han är född i Tvillingarnas tecken?

Beskrivning av hur typiska Tvillingar är:

"De kan vända snabbt och anpassa sig efter nya situationer. Omgivningen kan uppfatta beteendet som att "vända kappan efter vinden. - - -  Inte sällan byter de åsikt vilket framstår som obeslutsamt eller oengagerat."

Jag känner två Tvillingar som denna beskrivning stämmer in perfekt på, så vem vet, det kanske inte bara är vidskepelse, utan ligger nåt i det trots allt…?🤔🤔

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Agafia
2016-11-11 23:51
#65

Eller hur 😉

thenameless
2016-11-12 06:48
#66

Vi kan bara vänta Och se som flera redan har skrivit

. Blir det världskrig? 

Kommer alla illegala jags fram och kastas ut?

Kommer Han förstärka muren längs gränsen emot Mexiko och ge dem notan?

Kommer han bygga en ny mur emot de hemska kanadensarna? De har ju också en  tendens att flytta söderut och ta jobben ifrån förenade amerikaner.

Kommer han att  bryta Kyoto överenskommelsen?

Kommer han att återöppna alla nerlagda kolgruvor igen?

Vi får se? Bygg ett skyddsrum i källaren  eller under parketten i vardagsrummet.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[VSK]
2016-11-12 11:34
#67

#66

Glöm inte konservburkarna och värmeljusen *ironi*

thenameless
2016-11-12 13:05
#68

#67 Nejdå dem lär vi behöva i Skyddsrummen. De kan bli en lång väntan därinne

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[VSK]
2016-11-12 13:08
#69

😎

Annons:
Carmarino
2017-03-27 19:11
#70

President Trump tvingas byta namn - till Fake News.
President Trump var väldigt högljudd och fokuserade inte på sitt jobb. Han var extremt envis. Jag övervägde tungband men han var så oberäknelig att jag var tvungen att kastrera honom.😂

Det gäller alltså en galopphäst, inte den amerikanske presidenten.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
2017-03-27 19:26
#71

😂

Upp till toppen
Annons: