Annons:
Etikettövrigt
Läst 1566 ggr
Vilsen M.S
10/14/16, 7:27 PM

Vad tror ni alla clownattacker beror på?

Precis vad rubriken lyder: Vad tror ni  alla clownattacker beror på? Kan det vara en grej inför Halloween eller någonting annat? Hur som helst känns det läskigt i alla fall. Själv tror jag att det är grej inför Halloween , som definitivt kommer att explodera på halloween. Det kommer nog krylla av clowner tror jag!🤔😡

Annons:
[Hayabusa]
10/14/16, 7:30 PM
#1

Träffar jag en av dessa clowner så kommer han/hon att djupt ångra sig om syftet är att skrämmas.

Honestyisdead
10/14/16, 8:37 PM
#2

Det har hållt på länge med att folk klär ut sig till clowner och sedan filmar när dom skrämmer folk. Detta läggs sedan ut på nätet. Så det har inget med halloween att göra. 

Tyvärr har några stolpskott "härmat" det och skurit folk.

Agafia
10/14/16, 11:02 PM
#3

De personerna har alldeles för mycket fritid , så extremt korkat att göra så .

[Nomen Nescio]
10/15/16, 2:53 AM
#4

Det fanns en liknande företeelse i min ungdom, då det  var människor som klädde ut sig till "Svarta damen" och skrämde folk. Så här sade folklivsforskaren Bengt af Klintberg till tidningen Metro om det fenomenet:  "För ett femtiotal år sedan förekom ryktesepidemier om en kvinna som kallades Svarta Damen. Hon uppfattades på en del platser som ett spöke, men den vanligaste uppfattningen var att hon var en äldre kvinna av kött och blod, svartklädd och beslöjad, som gick omkring och skrämde barn efter mörkrets inbrott. Vissa ensamma kvinnor som gällde för att vara ”underliga” kom att identifieras med Svarta Damen. Bakgrunden till sägenbildningen tycks främst ha varit en skräckfilm som hade premiär 1958, Arne Mattssons ”Damen i svart”.---

På min hemort fanns det "en svarta damen", och precis som Klintberg skriver var det en ensam kvinna som blev misstänkt. Hon hade haft en kärlekssorg som gjorde att hon alltid gick klädd i svarta kläder och cyklade i sin rastlöshet ständigt omkring på bygden. Det räckte för att göra henne misstänkt, men när "damen" till slut avslöjades visade det sig vara en kille i tjugoårsåldern. Han verkade ha drivits av något slags behov av att synas - det hela eskalerade och så småningom började han anlägga bränder, det var så han greps och avslöjades. Killen dog för övrigt inte långt efter sin frigivning efter straffet för pyromandåden.

Verkar som om dagens skräckclowner har en del drag gemensamt med den tidens "svarta damer"…

Marr
10/16/16, 7:52 AM
#5

Fast dessa clowner verkar mer våldsbenägna än vad de utklädda Svarta Damen/erna var på min tid när jag var ung. 

Vi hade också en Svarta Damen i min lilla hemstad. Han smög omkring & tittade in i fönster. Vet vem det är och han är inte det minsta farlig. Det var en tonårsgrej han hölls med i några år.

Kommer det fram en och skrämmer mig då får han/hon skylla sig själv. För en rejäl spark i skrevet tänker jag utdela då & en till om det behövs! Sen kommer säkert min hund bitas väldigt hårt samtidigt, om matte blir arg eller rädd. Sabla fasoner det här, jag blir vansinnig på sån här skit!😟

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

kamera0710
10/16/16, 11:48 AM
#6

#1 Bland flera av dem verkar ju syftet vara värre än att skrämmas. Själv är jag tveksam till hur kaxig jag är om jag hamnar i denna situation.

Annons:
[Hayabusa]
10/16/16, 12:32 PM
#7

#6 Säkert. Träffar jag någon så blir det den clownens avskedsföreställning :)

Honestyisdead
10/16/16, 1:49 PM
#8

#5 "dessa"

Det är inte en grupp. 

Det är fristående personer som vanligtvis begår våldsdåd, dom bara döljer det nu. TROR JAG. Världen kan inte plötsligt ha börjat spruta ut clowner. 

Jag förstår inte hysterin. Var alla blinda för alla våldsdåd innan?  

Var fanns civilcuraget innan?  Nu plötsligt ska alla ut och "skydda". Det uppskattar säkert alla offer före det här. TRAMS

Marr
10/16/16, 2:37 PM
#9

#8 Dessa?  Naturligtvis är inte det min mening att kränka en grupp.  Nu är utklädda våldsmänniskorna som maskerar sig & skadar andra jag talar om.

Det är hotfullt och skrämmande vad sjutton för maskering man än har, när man rusar fram och jagar människor, viftar med knivar & machetes och börjar slåss.

Vaddå TRAMS?! Det är uppenbarligen några sjuka dårar som utnyttjar detta nu med just clowner. Det är f*n inget kul alls och ruskigt med vad för än slag våldsattityd eller dräkter de har på sig. När en del är så här hotfulla så kan man faktiskt bli riktigt rädd…Gorilladräkt, Charlie Chaplin, StarTrekare, utklädda i en jutesäck eller vad som!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Honestyisdead
10/16/16, 2:42 PM
#10

Dessa våld människor begick säkert samma brott innan.  Nu ser vi dom komma.

[helga21]
10/16/16, 4:53 PM
#11

# 7 Bravo Hayabusa 😡

penke
10/16/16, 8:05 PM
#12

 det är naturligtvis bara en massa rasister/sd´are som är ute o fegt härjar omkring för att "tvinga" fram ett maskerings/burka -förbud på allmän plats,
tror jag.

   penke

tlover
10/18/16, 8:56 AM
#13

Sociala media hjälper visst inte alltid

http://www.expressen.se/tv/omtalat/falsk-status-pa-facebook-hetsar-upp-clownskracken-i-sverige-infor-halloween/

För ni som inte kan se videos på nätet så handlar det om en falsk facebook status som sprids om att clowner ska organisera sig på Halloween el dagen före. Det ska inte finnas minsta tecken för detta däremot

l'm back

Annons:
Honestyisdead
10/18/16, 8:59 AM
#14

Oftast stjälper media just eftersom felaktig information sprids när folk inte kollar källor. Polisen i detta fall. Blir så förbannad på det.

Pysslan
10/18/16, 6:49 PM
#15

#14  Inte polisen som sprider den felaktiga informationen!

NU HAR ÄVEN POLISEN GÅTT IN MED DENNA VARNING!! Poliserna har tagit fast 2 stycken clowner och vid förhöret berättar dom varför de gör det här. Poliserna märker att det är något båda döljer, poliserna pressar ur dom sanningen och sanningen är bara för jävlig. Båda clownerna säger att det inte finns något att göra åt det här som pågår med clownerna för att dem är så många och dom hinner inte ta fast alla innan de otäcka händer. Alla clowner har planerat en stor attack mot allt och alla den 2/11-5/11 (alla halloween dagarna) Polisernas varning till alla är att låsa ALLA era fönster, dörrar & även portar och håll era djur och er själva inne på alla halloween dagarna för att dem kommer attackera mot allt som går!! Nu har det här med alla dessa jävla clowner gått för långt asså! 👉KOPIERA👈 & SPRID TILL ALLA NI KÄNNER FÖR ATT DET SOM VÄNTAR ÄR INTE KUL!!

Gilla · Svara · 1 · 2 tim

Polisen

_**Polisen Hej XXX, nej det är inte någon information från polisen. I så fall hade det stått på vår hemsida www.polisen.se.

**https://www.facebook.com/polisen/?hc_ref=NEWSFEED&fref=nf_

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Honestyisdead
10/18/16, 7:04 PM
#16

#15 Jag har ingenstans påstått att polisen spred det. Läs om mitt inlägg.

Pysslan
10/18/16, 10:46 PM
#17

#16 Jag tolkade din text som att du menade att polisen inte kollat källor, inte att polisen var källan.

Ber om ursäkt om jag missförstått dig!

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Honestyisdead
10/18/16, 11:20 PM
#18

#17 Påstådda källan var polisen, vilket är lätt att kolla upp. Så menade jag.

Huygens
10/19/16, 10:46 PM
#19

Troligen står Pentagon och utländsk/svensk säkerhetstjänst bakom clownattackerna. Bakgrunden finns på Politik och Utomjordiskt.

Tjeja
10/20/16, 12:55 AM
#20

Jag undrar mest vad det är för individer bakom maskerna som gör detta för nöjes skull liksom? Är det Rasister, extremister, schitzofrena och psykotiska, krimminella eller bara korkade bittra ungdomar som vill vara balla? Eller vad? Spontant tänker jag att religiösa extremister kan uteslutas eftersom de vill ge Gud "äran" för sina dåd… inte något annat sagoväsen. Men ibland kan säkerligen en extremist och en korkad kriminell ungdom göra samma sak då det viktigaste för dem är att ställa till oreda med våld snarare än att de egentligen är religiösa. Oavsett… jag undrar vilka individer det är som gör detta som sagt. Jag skulle vilja se några av dem gripna och "avmaskade" så man fick ett hum om vad det är för några..

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Huygens
10/20/16, 1:29 AM
#21

Visst, en del kan vara kicksökande ungdomar som hetsas av temat via Facebook, men…

I Storbritannien är det troligen arbetslösa konstnärer som betalas av MI5. Kanske samma typ av personer som i åratal betalats av säkerhetstjänsten att nattetid göra sädescirklar.

Upp till toppen
Annons: