Annons:
Etikettövrigt
Läst 978 ggr
[VSK]
8/23/16, 9:51 PM

Jag släcker din giftiga eld men jag går inte på...

"Sedan början av juli har bilbränder rapporterats från ett flertal städer i södra Sverige, bland dem Malmö, Lund och Helsingborg. Brandmannen Kaj Engelke berättar om sitt arbete och ber bilbrännarna tänka efter".

https://www.hd.se/2016-08-22/jag-slacker-din-giftiga-eld-men-jag-gar-inte-pa-ditt-skitsnack-bilbrannare

Läsvärt.

Annons:
Fillifjonkan60
8/23/16, 10:28 PM
#1

Bra skrivet! Men dom som bränner bilarna och ställer till med annat skit, fattar nog inte ändå, tyvärr.


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


starhawk
8/24/16, 7:25 AM
#2

Att be bilbrännarna tänka efter är ju dödfött, dom bryr sig inte!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Sommarek
8/24/16, 8:30 AM
#3

Helt rätt. Det är väl ingens uppväxt som är smärtfri, men man kan inte använda det som en ursäkt för att bete sig som en idiot. Är man gravt traumatiserad kan jag till viss del förstå det, men det lär ju inte vara sådana individer som det handlar om.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Nomen Nescio]
8/25/16, 9:38 AM
#4

Det var inte länge sedan Malmö togs upp som ett bra exempel på hur man fått ett positivt umgänge mellan räddningstjänsten och presumtiva förövare genom olika fritidsaktiviteter, huvudsakligen i Rosengård.  Nu påminner malmöbrandmännen om att de riskerar liv och hälsa - något har uppenbarligen hänt i relationen mellan räddare och förövare.

Upp till toppen
Annons: