Annons:
Etikettnyheter
Läst 1529 ggr
KimE
7/8/16, 11:29 PM

Sverige tillåter böneutrop från minaret

Annons:
tlover
7/8/16, 11:36 PM
#1

Jättegammal "ny"het (Februari 2013) men jag hade bara hört det där om att SD stoppade det som dom skriver om tidigare. Vad underbart att det ändrades så att dom fick böneutrop 👍

l'm back

KimE
7/9/16, 10:49 AM
#2

Märkligt att nyheten flyter upp i Turkisk media två-tre år efteråt det verkar som om bygget av mosken delvis betalades av turkiska myndigheter. Turkiets president Erdogan gick ut med att kvinnor som prioriterar karriär i stället för barn bara är värda hälften så mycket.

Janne Nilsson
7/9/16, 11:06 AM
#3

Jag tycker alla som prioriterar sin karriär före sina barn absolut inte är mer än hälften så mycket värda som dom som prioriterar sina barn.

Eller kanske avsågs att skaffa barn? Här hemma föder kvinnor barn i senare ålder men det beror nog mest på att de vill vara etablerade på arbets- och bostadsmarknaden först vilket som vi alla vet kan ta ett tag i rådande läge.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

tlover
7/9/16, 11:46 AM
#4

#2 Fast man kan väl inte kalla att dom skriver om det nyss, artikeln är ju flera år gammal. Sen om en googling eller liknande gör så att du hittar den är ju en annan sak.

Sen så ser jag inte vad resten av inlägget har med trådämnet att göra 🤔

l'm back

KimE
7/9/16, 3:26 PM
#5

Gårdagens tidning. Jag försöker bara förstå turkisk politik det händer mer på en dag i Turkiet än på ett år i svensk politik.

tlover
7/9/16, 4:06 PM
#6

#5 Det är daterat den 22 Februari 2013

l'm back

Annons:
KimE
7/10/16, 11:11 AM
#7

Äsch då tidningen måste ha sorterat på artiklar om Sverige.

thenameless
7/10/16, 2:36 PM
#8

Det bor inga svenskar i Fittja ändå. Så det r nog få som stötter sig på det?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

tlover
7/10/16, 2:40 PM
#9

#8 Fast vad spelar det för roll? Kyrkklockor ringer även i områden där det finns folk som inte är kristna

l'm back

Record
7/10/16, 2:55 PM
#10

Räcker det inte med fiskmåsar som skriker och är hungriga? 😭

Ja ger måsarna bröd med rivna avokadokärnor, så tystnar de.

ElLobo
7/10/16, 5:50 PM
#11

#10: Nu har vi väl hamnat lite utanför ämnet, men du gillar tydligen att vara djurmördare! Även fiskmåsar har rätt att leva.

thenameless
7/10/16, 6:48 PM
#12

#9 Visst är det så, Jag sa inget om det. Jag är inget fan av kyrkklockor heller. Men det brukar i allmänhet vara kristna och /eller   rasister,främlingsfientliga som stör sig på böneutropare.

Själv är jag ateist och stör mig på båda i de fall de hörs?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Sommarek
7/13/16, 10:26 AM
#13

#10 Duktigt att stoltsera med att du plågsamt mördar djur. Låt mig gissa, du flyttade till kusten och tyckte sedan att alla djur ska flytta sig för dig? Hoppas det inte finns någon som irriterar sig på dig, då.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: