Annons:
Etikettför-eller-emot
Läst 2459 ggr
Soligajag1
5/30/16, 2:44 PM

Röka på balkongen

Skulle vara kul med lite åsikter om detta ämne : Rökning . Jag är en icke rökare , va säkert den gladaste personen när det blev rökförbud i Restauranger och krogen , sen kan man inte göra nåt när folk, grannar röker på sin balkong, jag har grannar på bägge sidor och nedanför mig, ( jag bor i en tyå radhuslänga / uppe/ nere, jag bor uppe med balkong. Skulle ni prata med grannarna , be dem sitta längre bort tex, så inte röken åker uppåt , för den gör det. Jag stänger genast balkong dörren , eller går in om jag setat ute på balkongen när grannarna kommer ut o röker. Hur skulle ni göra i min situation ? Eftersom det inte finns rökförbud utomhus så kan man inten göra så mycket . Jobnigt är det i alla fall när röklukten kommer in till dig . .

HH 🙂

Annons:
Niklas
5/30/16, 2:50 PM
#1

I det läget undrar jag om jag inte hade flyttat. I alla fall om de röker ute ofta.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Soligajag1
5/30/16, 4:15 PM
#2

Hejsan , Tack för ditt svar , jag trivs så bra där jag bor, bra grannar o annars lugnt. Det är bara sommartid som det är värst . På Vintern märker jag inte av det . Jag blir nog kvar . .

HH 🙂

TatsuOni
5/30/16, 5:03 PM
#3

Jag har samma problem. Nästan alla grannar röker, men flera har missbruks/psykiska problem så jag håller hellre dörren stängd än riskerar att reta upp dem genom att prata med dem. Tyvärr!


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Tarotstollan
5/30/16, 10:04 PM
#4

Jag har rökare både under och över mig, har jag möjlighet så stänger jag balkongdörren. Det är inte alltid det går, då katterna kan vara där ute på  balkongen, beroende på om de sover eller är vakna kan jag ta in dem också, fast sover de väcker jag dem inte utan då får jag stå ut med röken.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Spöket
5/31/16, 12:53 AM
#5

Svår fråga . Tyvärr så är det tillåtet att stå vid sitt fönster/ på balkongen och röka och på så vis förpesta tillvaron för oss andra som kanske har öppet för att få in frisk luft. Jag hade nog själv bara muttrat och stängt dörren.

Multi vad?

Soligajag1
5/31/16, 6:40 AM
#6

Tackar så mycket för era svar och respons! 

TatsuOni, Tarotstollan och Spöket . 😃 

Det är konstigt med rökare , många av dem tar ingen hänsyn , jobbigt. Jag ska prata med mina grannar om detta , jag har bott här i så många år  så någon förståelse har dem väl. 🙂

HH 🙂

Annons:
Honestyisdead
5/31/16, 7:58 PM
#7

Bor man på femte våningen i gen utan hiss tex skulle jag aldrig få för mig att klaga på rökning utomhus. I de hus jag bott luktade det mer när grannar rökte inne.

Det är ju inte hela världen att stänga ett fönster för att slippa röken.

Tarotstollan
5/31/16, 8:05 PM
#8

#7. I och för sig inget problem, om de alla kunde röka samtidigt!😉
Nu blir det ju så att det är ett evigt springande att stänga och öppna hela tiden!🥵

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
6/1/16, 6:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hahhaha, , , så är det!! Öppna och stänga . . 😛 👋 

Tur man åker på semester sen nån dag så man slipper eländet . . 

Nja, ska inte klaga , det gick att prata med dem, grannarna alltså .

Alla är vi människor ! som en gäst sa på Cafet där jag bakar o står i! 

Kram Kram På er därute i vimlet!! 🙂

HH 🙂

[loveisall]
6/1/16, 5:03 PM
#10

Jag har inget emot rökare på balkongen, men blir väldigt förbaskad när vissa av dom slänger ner fimparna på gräsmattan 😡  Jag har skrivit lappar i porten om det.

Soligajag1
6/2/16, 5:26 AM
#11

Hejsan igen! 

Okej, förstår det . det kan tex ta eld i gräset . 

Hos mig är det så att min granne sitter på framsidan , röker , fimpar på backen , till slut när jag kommer ut på morron tex, så har jag fimparna på min sida , , Grr. . Hur svårt är det o lägga fimparna i en glasburk med vatten. 😈

HH 🙂

Niklas
6/2/16, 8:23 AM
#12

#11: Ställ en glasburk med vatten på hans sida.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tride
6/2/16, 12:36 PM
#13

Jag störs inte särskilt av mina rökande grannar. Det är nog värst för dem.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Soligajag1
6/2/16, 3:58 PM
#14

Tack för tipset Niklas , ☺ Tur för dig Tride, ☺

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: