Annons:
Etikettnyheter
Läst 1432 ggr
Staffan
2016-05-16 14:07

Offentliga Sverige som en LSD-tripp

Johan Hakelius har skrivit en intressant kolumn på Aftonbladet idag:

"Förra veckan blev det snack om ett filmklipp från Södertörns högskola. En klämmig blondin i tjugoårsåldern påstod att hon var en sjuårig, japansk kille och frågade studenter om de var villiga att hålla med henne. Svaren var på det stora hela ja. Man måste själv få avgöra vad man är."

» Kolumnen av Johan Hakelius på Aftonbladet.se

Vad tycker du om Johan Hakelius avslutande frågeställning?

"Att blondinen är sverige­demokrat fick många att inte låtsas om att hon satte fingret på något viktigt. Men det gjorde hon. För vad blir resultatet om hela den politiska huvudfåran inte vågar säga att en förnumstig blondin med heimatfläta inte är en sjuårig japansk pojke, oavsett vad hon själv tycker? _Jo, att någon utanför den politiska huvudfåran gör det. Då ställs folk inför valet att stödja politiker som beskriver hallucinationer som verklighet, eller politiker som håller fast vid att en verklighet finns.
_Vad tror ni att de flesta väljer?"

» Här är filmen också om du missade den

// Staffan

Annons:
Tride
2016-05-16 15:04
#1

🐱jag är en 3000 år gammal katt. 😉

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Staffan
2016-05-16 15:53
#2

#1 Tride

Jag ändrade lite i ursprungsinlägget (hade missat diskussionen inne på Politik) så nu ser din kommentar lite felplacerad ut. Det är alltså mitt fel.

// Staffan

Tride
2016-05-16 16:12
#3

ok 🙂

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Carpinus]
2016-05-16 18:51
#4

#0 Visst pekar Hakelius på något väsentligt!

En illustration av att även de som vandrar i mittfåran kan begå felsteg fick man när de styrande på institutionen för teknikvetenskaper i Uppsala invigde institutionens första hentoalett för en tid sedan och väl förmodligen förväntade sig applåder. Istället kom det snabb kritik från FI-studenterna att den nya toaletten var kränkande för de icke-binära. Hur skall man då ta tillvara på deras intressen? Jo, det framgår av slutklämmen i UNT:s reportage:

"FI-studenternas förslag är att slopa könskodade toaletter.

– Vi vill att det ska stå wc på dörren. Det är det som är mest inkluderande.

De 8000 kronor som lagts på hen-toan önskar FI-studenterna hade investerats i mensskydd i stället – på alla toaletter.

– Alla med livmoder har mens, det behöver inte ha med kön att göra, säger Ebba Riberdahl."

I min verklighet innebär det jag drar slutsatsen att vi dessutom bör kunna enas om att vi alla har ändan bak. Oavsett kön.

---

P.S. Här rasar redan identitetsdebatten men jag deltar inte eftersom jag är en gammal räv och  redan vet om det.

[Hayabusa]
2016-05-17 17:29
#5

#4 Könsneutrala livsformer

[Bermudas]
2016-05-17 17:46
#6

#4 "– Alla med livmoder har mens, det behöver inte ha med kön att göra, säger Ebba Riberdahl." Hahaha Jaha alltid lär man sig nåt nytt…..

Annons:
Farwuq
2016-05-19 16:50
#7

Alla vet att jag är en Drake.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: