Annons:
Etikettnyheter
Läst 3930 ggr
Staffan
2016-05-04 13:07

Mona Sahlin. Igen.

Mona Sahlin arbetar på regeringens uppdrag för att motverka våldsbejakande extremism och leder ett sekretariat med åtta anställda. När en i personalen, en polisinspektör och tidigare livvakt, skulle köpa en bostadsrätt för tio miljoner kronor på exklusiva Solsidan i Saltsjöbaden gick Mona Sahlin i god för hans inkomster. Hon intygade skriftligt att medarbetaren tjänar 120.000 kronor i månaden. Men hans lön från regeringskansliet är bara 43.000 kronor.

”Om lönen han har från regeringskansliet så har jag skrivit fel. Den är på 43.000 kronor och sen betalar jag honom sedan en tid tillbaka 60.000 kronor i månaden för att hjälpa mig med mina säkerhetsbedömningar inför framtiden”, säger hon till Expressen. Tidningen kan dock visa att hon betalat skatt och arbetsgivaravgift för sin privatanställda före detta livvakt först efter att Expressen började ställa frågor.

» Länk till artikeln på DI.se

// Staffan

Annons:
Vanja
2016-05-04 13:24
#1

😟

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Staffan
2016-05-04 13:31
#2

Det här var ett bra repotage (hos Expressen faktiskt):

http://www.expressen.se/nyheter/sahlin-betalade-efter-expressens-fragor/

Vad som övergår mitt förstånd är hur någon som sköter sig på det här sättet kan få fortsatt arbete och förtroende av regeringen. 

// Staffan

[Hayabusa]
2016-05-04 13:33
#3

Det kan man fråga sig.

[Carpinus]
2016-05-04 15:50
#4

Otroligt vilken stor affär Aftonbladet gjort av det hela. Inte.

[Hayabusa]
2016-05-04 15:58
#5

#4 Mona spelar ju i det "goda laget" dvs hennes avsikter är ju goda, innerst inne.

Tride
2016-05-04 16:05
#6

Hon gör sina små misstag. Hur många av dem känner vi rentav inte alls till? 🤔

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Tride
2016-05-04 19:36
#7

Den fd vice statsministern, partiledaren och tilltänkta statsministern, har tydligen svårt att räkna, känner dåligt till regler för såväl löntagare som företagare, samt vägrar att svara på raka frågor. Hur kan hon alls ha den position hon har i dag? 😮

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Staffan
2016-05-04 20:53
#8

"Mona Sahlin avgår som nationell samordnare mot våldsbejakande extremism efter Expressens avslöjande. På onsdagen informerades också kulturdepartementet om att det fanns ett ärende hos polisen gällande Mona Sahlin."

» Mona Sahlin avgår (Expressen)

// Staffan

Maria
2016-05-04 21:09
#9

Börjar man med Toblerone vet man aldrig vad det kan leda till😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[VSK]
2016-05-04 21:11
#10

😂

Tride
2016-05-04 21:50
#11

Ja, bort med henne, men hon hamnar väl inte direkt på gatan med en mugg i handen? Hon får väl en del för besväret? 😟Undrar förresten vad hon gjort för nytta som "samordnare." På vad sätt den varit "värdefull" och så. 😜

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Carpinus]
2016-05-05 06:32
#13

#12 Inte oväntat att det blir en könstillhörighetsdebatt av det hela. Nu läste jag inte den tråden, men jag har inga svårigheter att dra mig till minnes felande manliga politiker och tjänstemän som också fått lämna sina uppdrag, Sten-Otto Littorin och Sten Tolgfors är två. (Såvitt jag vet är ingen av dem dömda för att de begått något brottsligt som orsakat avgången.) Såg att Kommunal omnämndes i tråden, och där har ju den manlige kassören, uppenbarligen befogat, fått gå, medan förbundets (kvinnliga) förbundsordförande fått sitta kvar mandatperioden ut. Trots att hon suttit där sedan 2010 skyller hon på föregångare och en "osund förbundskultur" (läs manlig) och kommer undan med det.

Mona Sahlin är inget offer, tvärtom är hon ett exempel på att vissa tycks få hur många chanser som helst.

Annons:
Niklas
2016-05-05 08:25
#14

#11: Hon blir nog generaldirektör för något, eller landshövding.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maria
2016-05-05 08:29
#15

#14 Ja, det är ju sådan som gör att människor tappar förtroende för politiker och höga statstjänstemän. De drabbas liksom aldrig av konsekvenserna ekonomiskt mer än känslomässigt kanske.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tride
2016-05-05 09:36
#16

#14#15Det går alltså inte att rösta bort korruptionen. Det kallas för demokrati, 😕

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

vallhund
2016-05-05 11:13
#17

#13 Finns ju fler som fastnat med skägget i brevlådan o fått betala ett högt pris för det, men menar jag nu.

Björn Rosengren på porrklubb för medlemmarnas pengar o Stig Malm för sitt uttalande om "fittstimm"

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Hayabusa]
2016-05-05 11:48
#18

"Alla seriösa bedömare är överens om att Mona Sahlin gjort ett bra jobb som nationell samordnare mot våldsbejakande extremism.

Därför blir den psykologiska gåtan desto svårare: Varför sabbar hon än en gång sin karriär genom trassliga privata affärer?"

Olle Lönnaeus (HD) skriver om den "psykologiska gåtan Mona Sahlin".

"Mona Sahlin har blivit den svenska politikens "comeback-kid".

I mitten av 1990-talet utsågs hon till "kronprinsessa" av dåvarande statsministern Ingvar Carlsson. Men just när allt var bäddat för att hon skulle ta över detonerade "Toblerone-skandalen".

Den handlade visserligen inte bara om att hon köpt en chokladbit på statens kontokort. Sahlin hade systematiskt shoppat kläder och prylar på det där kortet, vilket stred mot reglerna, oavsett om hon betalat tillbaka. Det visade sig att Sahlins privatekonomi var ett kaos med obetalda P-böter och annat.

Mona Sahlin tvingades avgå som minister. Istället blev Göran Persson partiledare och statsminister. Men ett drygt decennium senare gjorde Sahlin mot alla odds comeback och ledde Socialdemokraterna mot valet 2010."

"Trots ett erkänt bra jobb i kampen mot extremism är det tveksamt om Mona Sahlin får chansen till ännu en comeback."

Hela texten här:

http://www.hd.se/nyheter/sverige/2016/05/05/olle-lonnaeus-den-psykologiska-gatan-mona-sahlin/

vallhund
2016-05-05 13:37
#20

Det publiceras många bra/läsvärda artiklar/ledare idag, här är SvDs bidrag

http://www.svd.se/sahlinaffarens-tva-dimensioner

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
landsbygdsbo
2016-05-05 16:42
#21

Det brukar finnas orsaker till att det händer. Och det gör det väl här också…

Tride
2016-05-05 18:32
#22

Jag tycker inte att det är MS som är den "psykologiska gåtan." Enligt artikeln i hd. Jag tycker att det är en politisk gåta att hon överhuvud taget fortfarande kan ha viktiga positioner inom någon som helst myndighet. Jag tycker det tycker på allmänt politiskt svagsinne i vårt land. 🤔

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Huygens
2016-05-05 19:35
#23

Hon har antagligen inte trott att det kunde vara olagligt. Eller tror ni hon gjort det med flit för att reta Löfven?

Tride
2016-05-05 20:48
#24

Enligt vad jag läst så saknar hon förmåga att hålla rätt på räkningarna, Som ett slags psykiskt handikapp. Liksom en diagnos. Men i så fall borde ju hon själv eller snillena omkring henne ta hjälp av kunniga sekreterare, jurister, revisorer och proffsiga byråkrater som ju finns och är utbildade att sköta sånt. Vanliga katter tar tex ibland hjälp att deklarera. 🐱 Borde det inte vara nåt att ta efter för folk i myndighetsställning? ☝️

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Huygens
2016-05-05 21:39
#25

Terrorforskaren Ranstorp säger att Mona Sahlin blir svår att ersätta som regeringens nationellla samordnare för våldsbejakande extremism.

Det finns ingen lika passande person med motsvarande bakgrund. Mona Sahlin är en väldigt bra kommunikatör och har uppmanat kommunerna att vakna.

[[eskils_]]
2016-05-05 22:52
#26

Frågan är väl vad Mona Sahlin har åstadkommit egentligen. Tror det ligger en del i vad som skrivs i SvD-artikeln som #20 länkar till. Några citat:

"Men ännu viktigare är nu faktiskt att förstå vad hon har uträttat i ämbetet, både styrkor och svagheter, så att vi lär oss något. Några röster som hittills har hörts har mest talat om att hon har varit engagerad och synliggjort problematiken. Det är inget högt betyg. Problematiken har med all önskvärd synliggjorts genom de senaste årens fruktansvärda terrorbrott, med direkta kopplingar till Sverige. Det behöver vi ingen samordnare för att skapa insikt om.

Detta är heller inget uppdrag som handlar om att känna mest, utan om förmågan att samordna de goda krafterna på bästa sätt, för att repressiva och förebyggande insatser tillsammans ska ge effekten att rekryteringen upphör och att Sverige inte längre utgör en tillgång för islamiska jihad."

vallhund
2016-05-06 02:35
#27

#24 Precis som det finns dyslexi så finns det dyskalkyli, det blir värre om man är trött eller stressad, så är det iaf för mig.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Tjeja
2016-05-06 06:06
#28

Måst ett ämbete som minister eller som i detta fall, även inkludera tillgång och ansvar för ekonomiska resurser? Kan inte en typ ekonomisk sekreterare stå för den biten tex? Som i Toblerone i skandalen t e x, varför har en minister ens privat tillgång till statliga kontokort ö h t? Eller som nu, varför stod Mona själv som arbetsgivare privat direkt för istället för att hon köpte tjänsten av ett företag? (Billigare förstås men ändå, vem anställer tex en städare hemma? Man köper ju tjänsten städning istället. Att man seda som i Monas fall är usel på ekonomi betyder ju inte det per automatik att man är helt obegåvad på alla andra områden också.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Niklas
2016-05-06 10:02
#29

#28: I det här fallet var nog inte ekonomin det ursprungliga problemet. Hon intygade att en Medarbetare hade en lön som var tre gånger så hög som den egentligen var. Resten ser ut att ha varit försök att dölja lögnen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Hayabusa]
2016-05-06 10:28
#30

Personligen tycker jag att det är märkligt att om man/kvinna redan varit i "blåsväder" tidigare inte är mer försiktig. Sahlin torde ju vara medveten om hur dagens bevakning/media fungerar, minsta snedsteg kommer ut direkt (i regel).

"Hmm…om jag skriver ett intyg till Mr X om att han tjänar 3 gånger sin lön så är det ju inte helt sant. Om det kommer ut, så lär det bli ett j-a liv. Särskilt med tanke på att jag haft lite annat strul för mig. Jag kanske skulle låta bli..? Äh, va´ f-n går det så går det! Jag skriver ihop nå´t som låter bra! Det kan väl inte vara hela världen?"

Huygens
2016-05-06 10:39
#31

Mona Sahlin kanske tyckte att hon fick en dolk i ryggen och ville slå tillbaks?

[Hayabusa]
2016-05-06 10:41
#32

#31 Genom att dra sig själv i skiten - en gång till? Då är man bra naiv och kanske t om lite korkad.

[[eskils_]]
2016-05-06 10:50
#33

#29 Visst är hon en lögnare!

#30 Ja, mycket märkligt att hon inte lärt sig av misstagen, och märkligt att man väljer att lita på henne igen! Hon kanske är lite korkad, som väl Göran Persson antydde, men även ohederlig.

Nu har hon åter hamnat hos kronofogden pga obetalda skatteskulder, förutom bedrägeriet med löneintyget till livvakten.

Även 1995 var hon registrerad hos kronofogden för försenad kvarskatt, obetalda p-böter och tv-avgift.

Der berömda uttalandet på presskonferensen den gången:

”jag är baske mig ingen ohederlig person, ingen fifflare” . 😂

vallhund
2016-05-06 12:12
#34

#32 Hon kanske är blondin?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
[helga21]
2016-05-06 12:21
#35

# 28 Man kan undra varför en del anförtros ekonomiska medel. Skillnaden mot nu och tidigare är att hon tidigare hade använt sig av regeringens kontokort och betalade tillbaka då hon fick påminnelse plus att hon hade privata affärer med bl.a bilar och barn på dagis vars avgifter hon inte hade betalat och de gick till kronofogden. Nu har hon använt sig av brevpapper från institutionen hon arbetat på och och skrivit ett uppenbarligen osant intygande för en person som hon påstod sig var arbetsgivare till vilket hon inte var. Frågan är dock varför? Enligt uppgift från bostadsrättsföreningen så ha de hon varit tillsammans med den som skulle köpa bostaden och sett på denna. Frågan är om hade för avsikt att flytta hop med sin livvakt? De pengar hon tjänar räcker till att betala de 60.000 extra som hon skulle ha betalat men då hennes lön enligt uppgift ligger på drygt 80.000 så blir det inte mycket över till henne själv plus sociala avgifter. Det hela är fullständigt oförståbart för en normal människa om man betänker vad som hänt tidigare. Hon kan möjligtvis gjort en bedömning att hon inte kulle bli lika noggrant kollad denna gången. Nice try!

Tride
2016-05-06 12:27
#36

En filosofisk fråga: Varför står hon i centrum så ofta? Just hon? 🤔

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[helga21]
2016-05-06 14:39
#37

Hon säger själv att hon varit på egen visning medan företrädaren för föreningen säger att hon var där tillsammans med sin livvakt!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22765627.ab

[helga21]
2016-05-06 16:15
#38

Dokument från verkställande utskottet möte har nu offentliggjorts 20 år efter skandalen om Toblerone. Mona Sahlin säger själv "”Det känns lite bittert. Det känns lite orättvist. Det känns som om proportionerna är borta”,"

http://www.svd.se/hemliga-dokument-sahlins-egna-ord-om-avgangen-95/om/tobleroneaffaren-inifran

Tjeja
2016-05-06 16:39
#39

#30 

Tja.. risktagande och impulsiv och svårt att hålla ordning på saker men samtidigt passionerad och brinner för det hon känner för.. Kanske har hon ADHD egentligen? 🤔 (seriös fundering och inte menat som hån).

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[helga21]
2016-05-06 16:40
#40

# 39 Ja ibland undrar man vilken diagnos hon har? För riktig normal kan hon inte vara!

[Hayabusa]
2016-05-06 17:07
#41

#34 Nej, den myten har hon själv spräckt.

Annons:
[Carpinus]
2016-05-06 20:03
#42

Sahlins ersättare som nationell utredare sökes. Skulle inte förvåna mig ett smack om det blev Gustav Fridolin…😃

Tride
2016-05-06 20:07
#43

#40 Jag tycker hela politiken verkar onormal. Annars vore hon inte där hon är. Undrar vilka diagnoser resten av gänget runt henne kan ha?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Maria
2016-05-06 20:08
#44

Det känns väldigt osmakligt att ni slänger på människor diagnoser.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

lövsångare
2016-05-07 00:53
#45

Hoppas hon får ett så långt fängelsestraff som möjligt. 😃 Skulle vilja se henne skaka galler.

Måne If it wasn't for this music, I don't know how I would've fought this. Måne

[Morfalum]2
2016-05-07 02:01
#46

Det går inget bra för de grönröda nu…

[helga21]
2016-05-07 12:23
#47

# 42 Det blir Sten Heckscher!

[helga21]
2016-05-07 12:25
#48

Mona Sahlin har drivit igenom ett beslut om att livvakten skulle få en parkering för 49.000 för sin sportbil Audi i miljonklassen.

http://www.expressen.se/nyheter/sahlins-livvakt-fick-vip-plats-for-lyxbil/

Annons:
[helga21]
2016-05-07 12:27
#49

# 44 Ber om ursäkt för detta och säger istället att Sahlin är en slarver och en fifflare något som hon själv en gång förnekat.

[[eskils_]]
2016-05-07 12:40
#50

#49 Slarver och fifflare var ordet, och kanske lite trögtänkt.

"Missade möten, bristande kunskaper om vad som skulle beslutas, den bilden ger flera av SVT Nyheters källor när det gäller Mona Sahlins tidigare styrelseuppdrag. Det var anledningen till att Sahlin inte blev omvald i Riksidrottsförbundets styrelse.

Mona Sahlin valdes in för att sitta i fyra år i styrelsen, men efter två år fick hon sluta.

Hon missade möten, deltog endast delar av möten och kunde, enligt uppgift till SVT Nyheter, inte tillräckligt om vad som stod i möteshandlingarna.

En annan detalj som hänger ihop med veckans avslöjande är att redan i samband med att Sahlin valdes ville hon att Riksidrottsförbundet skulle anställa en livvakt. Men någon livvakt anställdes inte åt Sahlin den här gången.

I dag sitter Mona Sahlin i Systembolagets styrelse, där är arvodet 110.000 kr per år. Hon valdes in i april 2012. Även i den styrelsen hade hon hög frånvaro från styrelsemötena.

Sahlin var enbart med på tre av Systembolagstyrelsens första nio möten under 2012."

SVT

[helga21]
2016-05-07 12:53
#51

# 50 Ja hon är en fifflare och slarver.!

[helga21]
2016-05-08 08:59
[helga21]
2016-05-08 09:04
#54

"Livvaktens" släkting fick oavlönad praktikplats hos Mona Sahlin detta trots att denne var släkt med livvakten och nekad praktikplats av kommittén.

 http://www.expressen.se/nyheter/livvaktens-slakting-praktiserade-trots-nej/

[helga21]
2016-05-08 09:11
#55

Så här skriver K-G Bergström i Expressen

"Det är med sorg i hjärtat jag också tvingas konstatera att en av våra modigaste offentliga politiker samtidigt hade uppenbara karaktärsbrister, som inte alls var förenliga med vad som brukar kallas gammal arbetarmoral. Det gör att hennes offentliga karriär rimligen är över."

**http://www.expressen.se/kronikorer/k-g-bergstrom/s-distanserar-sig-fran-mona-sahlin/
**

Annons:
Tride
2016-05-08 10:08
#56

Hon är väl tyvärr inte den enda av våra politiker med dålig arbetsmoral. Inte heller den enda modiga politikern. Många tycks anse att hon är något slags undantag. Jag har lite svårt att förstå på vilket sätt.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Carpinus]
2016-05-08 10:24
#57

Det brådstörtade avhoppet är för mig en gåta. Det sägs på sina håll att hon dragit erfarenhet av tidigare drev, men jag tycker att om man suttit som nationell samordnare på regeringens uppdrag sedan januari 2014 och inom någon månad skall slutredovisa sina erfarenheter så är det inte vidare hedervärt att lämna avrapporteringen till sina Medarbetare efter flera år av välavlönat arbete. Varför skulle hon inte kunna kvarstå den sista månaden och slutföra uppdraget även om hon är föremål för polisutredning - är det helt enkelt så att slutresultatet är för tunt?

För min del känns det som om det kan dyka upp mer frågetecken i denna härva, och om syftet med avhoppet var att grävlusten skall avta kommer den förhoppningsvis på skam.

[Hayabusa]
2016-05-08 10:37
#58

#57 Håller med, det  känns som att det ligger en hund begraven.

Tride
2016-05-08 10:48
#59

jag tycker - kanske lite ot - att vi för en viktig diskussion med varandra här. Politiker, makthavare, opinionsbildare, journalister, skall inte styra vårt tänkande.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[helga21]
2016-05-08 12:20
#60

# 58 Jag har en känsla av att det ligger en hel kennel här 🤔

[[eskils_]]
2016-05-08 12:54
#61

#57 Klokt skrivet! Misstanken finns ju helt klart att Mona gärna vill slippa redovisa sitt högavlönade arbete 2014-2016 och hur hon har hushållat (eller inte) med ämbetets pengar, och därför brådstörtat avgår.

Det man har uppfattat av hennes arbete är väl framför allt att hon stått i TV och sagt 2 saker: 1) "det är vanligt att om en person åker till Syrien för att delta i IS terroraktioner, så åker snart en ytterligare person från samma familj"; och 2) "alla svenska kommuner måste ha en handlingsplan mot extremism". Inte så imponerande…

När det gäller handlingsplaner verkar det mest vara frågan om att rafsa ihop något dokument för att visa att man minsann är duktig:

"Några av dessa spörsmål illustrerades med all önskvärd tydlighet när socialnämnden i Stockholm under MP-ordförandeskap i maj 2015 antog ”Stockholms stads strategi mot våldsbejakande extremism”. "Dokumentet andas en aningslöshet som måste skrämma även den mest luttrade", skrev Maria Ludvigsson och konstaterade att "när goda intentioner övergår i naivitet blir de ens fiende"."  SvD

[[eskils_]]
2016-05-08 13:04
#62

En annan viktig aspekt är att hela frågan har legat under fel departement.

"Att det behövs en funktion i staten för denna fråga är om möjligt ännu mer påtagligt nu, än när i juli 2014 Sahlin utsågs. En första given åtgärd är dock att flytta hemvisten för ämbetet från kulturdepartementet till justitiedepartementet eller statsrådsberedningen. Det är inte demokrati- och kulturministern som ska utse efterträdaren; detta är ett uppdrag för statsministern, eller möjligen inrikesministern som har ansvar för ordning, säkerhet och krisberedskap, eller justitieministern."  SvD (samma artikel som i #61)

Annons:
Tride
2016-05-08 14:09
#63

#62 Precis, eskils, Hur kan ett ämbete hamna i fel departement?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Farwuq
2016-05-09 06:24
#64

Jag är helt uttröttad på den där Mona, hon borde packa sin väska och dra…
😟

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tjeja
2016-05-09 06:48
#65

Jag undrar faktiskt varför hon gett dendär "livvakten" så mycket förmåner och backup? Vad har hon själv fått ut av det liksom?

Undrar nästan om det legat någon typ av utpressning bakom. Så rörig som hon visat sig vara lär hon ju vara lika lätt att utnyttja av fel folk liksom..

M a o är hon farlig både för landet i sin/sina positioner, så väl som för sig själv!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

vallhund
2016-05-09 10:24
#66

Boy toy?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[VSK]
2016-05-09 10:44
#67

Han är född 70 så jag vet inte om man är Boy-toy då 🤔

Tride
2016-05-09 11:18
#68

Eller den Stora Kärleken som förblindar? 😍

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[helga21]
2016-05-09 17:19
#69

!"Kulturminister Alice Bah Kuhnke är djupt besviken på Mona Sahlin och oroad för att regeringens viktiga arbete mot extremism kan ha skadats.

Det framgår när ministern nu fem dagar efter Expressens stora avslöjande bryter tystnaden om skandalen som ledde till att Mona Sahlin tvingades avgå som nationell samordnare.

Bah Kuhnke avslöjar att hon personligen ringde upp Sahlin i onsdags när hon fick veta att polis och åklagare startat en förundersökning.

– Det är oerhört allvarligt att vi har haft en nationell samordnare, en ledare för en utredning, som just nu är ämne för en förundersökning. Det är väldigt, väldigt allvarligt, säger Alice Bah Kuhnke."

http://www.expressen.se/nyheter/bah-kuhnkes-kritik-mot-sahlin-allvarligt/

Annons:
[Carpinus]
2016-05-11 20:24
#70

_#57 "Skandalen som tvingade Mona Sahlin att avgå som regeringens nationella samordnare blir allt allvarligare.
Expressen kan i dag avslöja att Sahlin skrivit ännu ett falskt löneintyg åt sin före detta livvakt.
Också i detta intyg överdriver Sahlin livvaktens statliga lön och påstår att hon betalar honom tiotusentals kronor i månaden av privata pengar - trots att hon under samma tid inte betalade in några arbetsgivaravgifter till Skatteverket."---

"För Mona Sahlin är det nya intyget ytterst besvärande. Det visar att flera av de uppgifter hon lämnade förra veckan inte var sanna."---_

Expressen

Tride
2016-05-12 10:39
#71

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Farwuq
2016-05-12 11:05
#72

Man mår illa, sådan här korruption hör hemma i "bananrepubliker" inte här.
Detta är nog bara toppen på ett isberg.
😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[VSK]
2016-05-12 11:07
#73

😕

Huygens
2016-05-12 14:04
#74

Jag tror inte man kan straffas för brott mot grundlagen, men kanske Sahlin kan lära oss något om den saken?

Niklas
2016-05-12 14:24
#75

#74: Bara om det är brott mot tryckfriheten eller yttrandefriheten kan det leda till allmänt åtal.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[strutter]
2016-05-12 16:04
#76

"Det är häftigt att betala skatt!" Minns ni det?
Jaa du Mona, vad ska man egentligen tänka om dig…?

Annons:
[helga21]
2016-05-13 23:15
#77

FC Rosengård tar sig en funderare på om de ska ha kvar Sahlin som ambassadör för klubben.

http://www.expressen.se/nyheter/klubben-om-sahlin-vi-tar-oss-en-funderare/

[helga21]
2016-05-13 23:17
#78

Sahlin beskriver "livvakten" som sin allra bästa vän.

http://www.expressen.se/nyheter/sahlin-om-livvakten-min-absolut-basta-van/

Tride
2016-05-14 09:26
#79

Och vad innebär det, månntro?🤔

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[helga21]
2016-09-25 14:16
#80

Elisabet Höglund skriver i sin blogg

"Tiden rinner nu snabbt ut för Mona Sahlin, en av socialdemokratins främsta gosedjur. Exit Sahlin närmar sig med stormsteg – om den inte redan har kommit."

Och avslutar

"Mona Sahlin är en gåta, både som person och som politiker. Få politiker har utsatt sig själva för så många skandaler och ändå lyckats komma tillbaka. Varför? Ja, inte beror det på hennes kompetens. Snarare handlar det om en särskild förmåga att förföra sin omgivning som Mona Sahlin har haft. Hon har charmat sin omgivning, rullat vissa (manliga) journalister runt sitt finger, blivit avskydd och hatad men ändå varit fascinerande och på något sätt oemotståndlig. Det är naturligtvis inte Mona Sahlins egen förtjänst att hon lyckats hålla sig kvar i det politiska epicentrat. Det har varit omgivningens flathet och brist på ifrågasättande som har skapat denna goda jordmån för Mona Sahlin."

https://elisabethoglund.se/blogg/exit-sahlin-nu-har-hon-val-satt-sin-sista-potatis/

Farwuq
2016-09-25 14:27
#81

Det är på tiden att hon drar sig tillbaka.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[VSK]
2016-09-25 14:40
#82

#80

Började hon blogga efter detta ?

Elisabet Höglund: Därför slutade jag på Aktuellt

kamera0710
2016-09-25 15:59
#83

Ja, en del politiker verkar ju bestå av teflon och skandaler bara rinner av dem. Förutom Sahlin kan nämnas Carl Bildt, Kent Ekeroth, Gudrun Schyman med flera.

Annons:
Farwuq
2016-09-25 18:58
#84

🤮

Min respekt för de etablerade rikspolitikerna är låg.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[helga21]
2016-09-28 18:53
#85

# 84 Min respekt för de flesta journalister är det också utom just Höglund!

Tride
2016-09-28 20:13
#86

#85 Jag gillar också Höglund. Hon vågar vägra PK.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

kamera0710
2016-09-29 07:05
#87

#86 Gäller det även när hon kritiserar Vilks rondellhundar?

Själv slås jag mest av hur vilse i pannkakan Höglund är i klimatfrågan, där hon påstått sig ha bättre koll än forskarna.

[helga21]
2016-10-26 14:34
#88

Nu är Mona Sahlin på tapeten igen

"MMA-fightern Alexander ”The Mauler” Gustafssons agent kallas nu till polisförhör om det intyg som Mona Sahlin skrev till ”The Mauler”.

Innan intyget skrevs fick Mona Sahlin dyra biljetter till en MMA match av agenten Thomas Ghassemi.

– Polisen har fått intyget av mig och vill ha förhör med mig, säger Ghassemi."

http://www.expressen.se/nyheter/maulers-agent-forhors-om-sahlins-intyg/

Ursäkta jag glömde en länk

**http://www.expressen.se/nyheter/sahlin-bjods-pa-mma-gala-skrev-intyg-till-the-mauler/
**

Farwuq
2016-10-26 18:35
#89

🥵

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[[eskils_]]
2016-10-26 19:00
#90

🥵 Att den donnan kunde få förtroendeuppdraget Nationell samordnare mot våldsbejakande extremism, det kan man bara hoppas att vi kan skratta åt en dag.

Nu får vi se om advokat Claes Borgström kan klara henne ur den nya knipan.

Annons:
[helga21]
2016-10-29 17:29
#91

Lena Mellin i Aftonbladet skriver att Sahlin satt sin sista potatis.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article23793513.ab

Farwuq
2016-10-29 19:53
#92

#91 Det har man spått många gånger, Sahlin är en överlevare omhuldad av partiet i vått och torrt.
Jag fick upp ögonen beträffande henne redan efter Estoniakatastrofen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[helga21]
2016-11-02 11:36
#93

"Nu lämnar Mona Sahlin ytterligare en förklaring - den fjärde i ordningen - om hennes och livvaktens lyxresa till Houston, Texas.

När kommittén för den nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism ställer frågan om hennes möten i Houston svarar Sahlin nu att hon träffade personer som hon inte vill namnge:

"De var rädda och oroliga redan då, och ville inte ha sina namn med i program eller foton" skriver Sahlin i ett mejlsvar till kommittén."

http://www.expressen.se/nyheter/sahlins-fyra-olika-svar-om-lyxresan-till-usa/

Farwuq
2016-11-02 12:54
#94

😮

Vilket svar, det visar tydligt var man har henne.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tride
2016-11-02 14:44
#95

#94 - eller inte har - ?🤔???

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Ford -57
2016-11-03 21:53
#96

D e då väl själva fan va dessa parasiter kan komma undan med. Och en sak till, när dessa skatteavlönade pajasar får en fråga då e deras förbannade skyldighet att svara inför oss som avlönar dom, å helst då ärligt, meen d e ju ett ord som inte ingår i deras eventuella tankebanor, d e dax att ta fram hötjugorna.

[helga21]
2016-12-16 15:26
#97

"Hård kritik riktas nu mot Mona Sahlin från kultur- och demokratiminister Alice Bah Kuhnke.

Detta sedan en utredning visat stora brister med en anhöriglinje för personer på väg att ansluta sig till extremistiska miljöer.

– Den ansvarige bär det yttersta ansvaret att man lever upp till direktiven. Mona Sahlin bar det yttersta ansvaret, säger Alice Bah Kuhnke."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/z21nw/hard-kritik-mot-mona-sahlin-fran-alice-bah-kuhnke

Annons:
Upp till toppen
Annons: