Annons:
Etikettnyheter
Läst 2251 ggr
Kasumi
4/27/16, 3:32 PM

COWSPIRACY

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Jag skulle vilja tipsa alla om dokumentären Cowspiracy. Den finns tillgänglig för streaming på Netflix, som dessutom är gratis första månaden när man registrerar sig. Den ska även finnas tillgänglig på youtube om man av någon anledning inte har möjlighet att registrera sig på Netflix, fast då dock otextad och i sämre kvalitét. Läs mer: www.cowspiracy.com

Annons:
ManU77
4/28/16, 7:15 PM
#1

#0 Cowspiracy är fullspäckad med faktafel. När man granskar påståendena i sömmarna finner man snabbt att det inte är mycket alls i den som stämmer överens med verkligheten.

LaSadie
4/29/16, 9:18 AM
#2

#1 som vad? Kan du ge ett exempel? Jag har själv sett dokumentären och ja, det är vissa fel men själva kontentan av det hela är tankeväckande

[Zachapacka]
4/29/16, 12:14 PM
#3

Det är svårt att ta en dokumentär seriöst om den innehåller mängder av fel. Då kan man ju inte veta vad man ska tro på och inte.

Kasumi
4/30/16, 1:08 PM
#4

#1 #3 Även om siffrorna visar på ett ungefär och inte exakt så kommer det se ut så så småningom ändå, grunden är fakta som alla bör ta till sej. Det finns fler källor som tex. FN bara googla.

Honestyisdead
5/2/16, 2:01 AM
#5

Vad handlar den om?

ManU77
5/7/16, 11:27 PM
#6

#5 Den handlar om hur oerhört miljövidriga nötkreatur är. Grejen är bara den att det som redovisas i filmen ligger otroligt långt ifrån verkligheten. Nötkreatur är inte ett dugg miljövidriga.

Även FN's rapport om nötkreaturens roll i klimatförändringen har mötts av stark kritik från vetenskapligt håll. De ändrade till och med en del av sina siffror efter denna våg av kritik. Dock är siffrorna även efter rättningen felaktiga.

Jag ger inte fem öre för denna "dokumentär". Vill man se höjden av faktaförvrängning, felaktigheter och förutfattade meningar, ja då kan man slösa bort den tid det tar att se den. Annars bör man nog låta bli. Det finns viktigare saker att lägga sin tid på, som t ex att titta på när målarfärg torkar.

Annons:
Honestyisdead
5/7/16, 11:32 PM
#7

Som jag misstänkte då :)

vallhund
5/8/16, 12:59 PM
#8

Ungefär som

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

vallhund
5/8/16, 1:02 PM
#9

Om veganer slutar slå knut på sig själva så kanske en del av budskapet når fram.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

LaSadie
5/8/16, 1:48 PM
#10

#7 kolla på den själv och bilda en egen uppfattning

Honestyisdead
5/8/16, 3:09 PM
#11

#10 Går inte in på sådant. Har bättre saker att lägga tid på. Har man sett en räcker det.

LaSadie
5/8/16, 4:09 PM
#12

#11 med den attityden, att lyssna på andras åsikter, så kan missa många bra dokumentärer.

Honestyisdead
5/8/16, 6:01 PM
#13

#12 Jag överlever haha ;)

Annons:
vallhund
5/9/16, 4:59 AM
#14

#12 Filmen ingår inte i kategorin bra dokumentärer.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

LaSadie
5/9/16, 4:02 PM
#15

#14 angav jag just Cowspiracy?

Upp till toppen
Annons: