Annons:
Etikettnyheter
Läst 1207 ggr
Staffan
2016-03-02 12:37

Hårt jobb: Lärare

Det är slagsmål i princip varje dag, ofta i de lägre årskurserna. Jag står och undervisar om meningsuppbyggnad och plötsligt, kaboom, är det slagsmål. Eleverna kastar möbler, pennor och limstift och skriker saker som ”du ska dö” och ”jag ska döda dig” till varandra.

» Artikel i tidningen Mitt i Upplands Bro

Jag är extremt tacksam gentemot alla som väljer att bli lärare men kan faktiskt inte förstå hur dom orkar.

// Staffan

Annons:
Martin
2016-03-02 22:15
#1

Delar helt din uppfattning Staffan!

Jag tror förvisso faktiskt att läraren kan påverka stämningen i klassen en del, men inte helt ensam och givetvis beroende på vilka förutsättningar man får.

mvh Martin

Stallmima
2016-03-02 22:17
#2

Är oerhört glad jag inte går i skolan idag  🤔

[Nomen Nescio]
2017-01-18 10:15
#3

En skylt om elevers förväntade uppförande i en portugisisk skola väcker viral uppmärksamhet här hemma. Verkar som uppförandekoderna skiljer sig en aning, länder emellan - sådant som förr var en självklarhet även hos oss tycks alltmer bli en bristvara…

kamera0710
2017-01-18 15:27
#4

Tänk om eleverna, som nu är "kunder på en marknad", helt enkelt vill ha det så här? De som inte gillar det har väl bara att byta skola på den fria marknaden?😉

[Nomen Nescio]
2017-01-18 16:21
#5

De som vill ha det så här är ju lika mycket kunder och fria att byta skola (och där införa de vanor de trivs med).

[Nomen Nescio]
2017-01-23 07:19
#6

I Fagrabäcksskolan i Växjö har skolledningen tvingats sätta in förvaltningspersonal från kommunen och polisvolontärer för att stötta rastvärdar och elevstödjare med arbetet att förhindra skjutande av fyrverkeripjäser inne i skolkorridorer och försöka stoppa den snatterivåg som kringliggande butiker utsatts för. Smålandsposten skriver:
"Uppslutningen från både de kommunala förvaltningarna och från polisen har varit stor. Växjös kommunpolis Scott Goodwin var tidigt med i diskussionerna. – Vi har polisens volontärer på Fagrabäckskolan under hela den kommande veckan. Deras uppgift är att bidra med högre vuxennärvaro för att lugna stämningen på skolan, säger Scott Goodwin. – Volontärernas uppgift blir också att gå över till Preem och Hemköp eftersom en del ungdomar är där och snattar på rasterna. Det är bland annat äldre ungdomar som skickar dit yngre."----

Annons:
Agafia
2017-01-23 22:03
#7

Var är föräldrarna som inte ser och inte orkar bry sig om sina tonåringar ? !

Upp till toppen
Annons: