Annons:
Etikettnyheter
Läst 838 ggr
KimE
3/2/16, 8:48 AM

Varför rapporterar svenska medier så mycket om

Amerikanska primärvalet och inget om de stora frågor inom EU politiken som avgörs i veckan? I EU har vi möjlighet att påverka inte i USA.

Annons:
Leramani
3/2/16, 9:21 AM
#1

Därför att en foliehatt på presidentposten påverkar allt och alla. Även oss.

De Lapsus Resurgam

[helga21]
3/2/16, 9:27 AM
#2

Det finns en supermakt och det är USA!

Staffan
3/2/16, 9:33 AM
#3

Jag tycker i och för sig att det kan vara intressant att följa det amerikanska valet i viss utsträckning men håller med om att det pratas och spekuleras i tv-sofforna i en omfattning som inte motsvarar den svenska allmänhetens intresse.

Min gissning är helt enkelt att medierna i Sverige är lata. De kopierar olika upplägg från de stora amerikanska tidningarna och tv-kanalerna därför att det finns mycket och stort uppslaget stoff att få tag på enkelt och billigt.

// Staffan

Wowy
3/2/16, 9:45 AM
#4

Det är väl så världen ser ut.

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

[Bermudas]
3/2/16, 10:02 AM
#5

#3 "Min gissning är helt enkelt att medierna i Sverige är lata. De kopierar olika upplägg från de stora amerikanska tidningarna och tv-kanalerna därför att det finns mycket och stort uppslaget stoff att få tag på enkelt och billigt." Din "gissning" är nog alldeles riktig.

KimE
3/2/16, 10:17 AM
#6

Det borde vara intressantare att rapportera om eu kommer att finnas kvar i sin nuvarande form efter nästa sommar. Vi kommer att se vem som blir president i USA och får förhålla oss till det nästa år utan att kunna påverka det.

Annons:
Reko
3/2/16, 10:18 AM
#7

#1 Men det vet vi inte förrän efter valet, presidentvalet alltså. Jag tycker också det är oproportionerligt stort journalistpådrag på primärvalet. Helt obegripligt!

[helga21]
3/2/16, 10:24 AM
#8

Men det handlar om vem som ska utses som kandidat för respektive parti. Just nu lutar det åt att Clinton blir demokraternas och att Trump bli republikansk en kandidat som det egna partiet inte vill ha.

Passa på att titta på TV ikväll kl 21.00 i TV 4 

"Om företagsledaren Donald Trump som nu slåss om att bli republikanernas presidentkandidat. Matt Frei tittar närmare på mannen bakom varumärket Donald Trump, från hans skilsmässor till hans publika förolämpningar mot kvinnor."

Reko
3/2/16, 11:18 AM
#9

#8 Ja´, där haltar det mellan partiet och partiets väljare. Hur förklara det?

Tride
3/2/16, 1:42 PM
#10

Lata? Jag hade en mycket grövre tanke i skallen: Dumma i huvet. Eller, som Sten Broman, salig i åminnelse, brukade uttrycka sig om musiker han ogillade: "Oerhört feta och obegåvade." 😈😇

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Daisy-Moa-Elsa]
3/2/16, 6:56 PM
#11

Allvarligt? Undrar du varför? Oavsett vad du och jag tykcer om USA, och vad som hander nu, så när har inte övriga världen  alltid tittat på USA med " gullifull" blick?'

Sen att, enligt min högst personliga åsikt är att Trump har sin framgång grundar sig I tragisk valgruppen "inavel inom USA". För vem sjutton som bor och lever i Usa kan utdöma på det vis han gör… är inte urgrunden för USA dess urinvånare plus immigranter?

Nån som I sin kampanj uttalat avskytt muslimer, sydamerikaner och kvinnor… som kvinna har jag en önskan att det vore publikt vilka kvinnor som röstat på Trump…

Upp till toppen
Annons: