Annons:
Etikettövrigt
Läst 1285 ggr
Ulla
2/22/16, 8:53 PM

En bit Sverige - i Japan

Läste det här i dagens SvD. Undrar om det skulle kunna finnas någon annanstans än i Japan. Förvånande och kul foton.

[Japansk idyll - ser ut exakt som Sverige](Japansk idyll – ser ut exakt som Sverige)

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
Spectabile
2/22/16, 8:58 PM
#1

Länken funkar inte

Ulla
2/22/16, 10:01 PM
#2

Nytt försök: länk

Nu fungerar länken. Undrar hur jag lyckades länka så fel först.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

[Daisy-Moa-Elsa]
2/22/16, 11:04 PM
#3

Varför skapar inte Japan någon egen "idyll" för Japan? Jag har svårt att se den kopplingen mellan Japan och Sverige som gör att Japan måsta skapa en "Sverige idyll" där.

molam
2/23/16, 1:17 AM
#4

Japan är Väldigt Faschinerad av Sverige, Tycker det är riktigt intressant =D Speciellt eftersom JApans kultur kommer närmre och närmre till Svenskars Hjärtan (Tänker på musiken, Animeserierna, etc)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Aleya
2/23/16, 7:07 AM
#5

Finns ganska många japaner som älskar sverige och vår kultur (och en hel hög som är helt betagna av vår folkmusik, dom har t o m en stor festival enbart för det) så jag förstår varför dom byggt en liten del av Sverige. Dom gillat väl våra seder. Så som många svenskar gillar saker som har med japan att göra. :) Synd att dom inte har surströmming där. För då hade jag nog åkt dit. 😆

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Bermudas]
2/23/16, 8:15 AM
#6

#5 Mmmm surströmming gillar jag också. Kanske har japanerna någon jäst fisk i sin tradition också? Då kan du resa dit.

Annons:
Aleya
2/23/16, 9:48 AM
#7

#6 nja… inte i fiskväg. Vad jag vet och enligt min brevvän från japan som är tokig i sverige. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Zachapacka]
2/23/16, 8:51 PM
#8

ush för mångkultur, eller vänta va?

Upp till toppen
Annons: