Annons:
Etikettnyheter
Läst 1143 ggr
[Carpinus]
2/18/16, 9:43 AM

Postalt slukhål

Slukhålen breder ut sig allt mer (igår upptäckte man väl ett på E4?), men att de skulle uppstå i brevlådan kommer ändå lite överraskande. Fast det kanske kan vara bra att skylla på när man inte betalat räkningarna: "slukhålet måste ha tagit fakturan".

Aftonbladet: "Dolt fack i lådan slukade Susannas post".

Annons:
Tjeja
2/18/16, 11:10 AM
#1

0.o

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

TjockaBerta
2/18/16, 4:56 PM
#2

Vi hade postfack när vi bodde i lägenhet. Det var en springa i den så min post hamnade ofta i facket under. Grannen under fick lägga in min post i mitt fack igen. Nu har vi en brevlåda lik den på bilden. Vi kollar då och då så att inget åkt ner i springan. Inte så märkligt.

>>>Malum domesticum<<<

thenameless
2/19/16, 11:11 PM
#3

#2 Silikon är skitbra för att täta springor

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[Carpinus]
2/20/16, 8:21 AM
#4

#3 Förhoppningsvis har leverantören bytt ut de felaktiga lådor som upptäckts, och man har senare åtgärdat felet på modellen. De som inte känt till felet har nog blivit uppmärksammade om det nu nu genom tidningsskriverierna.

Schnauzertik
2/20/16, 9:25 AM
#5

Vi har en liknande brevlåda.

 Där kan man lyfta  bort en plåt och på så sätt få en brevlåda som rymmer mycket mer post. Bra t.ex om man är borta på semester.

Värd för Pensionärer

TjockaBerta
2/20/16, 10:28 AM
#6

#3

Nja, inte när de är nästan 2 cm breda

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
thenameless
2/20/16, 11:41 PM
#7

#6 Mer silikon… men det är ju bättre om du lägger dit något som blockar och baa använder silikonet som lim

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Sjuttan
2/21/16, 12:18 AM
#8

Det är bättre att springa i fel fil än att fila i fel springa. (rodnar)

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Tjeja
2/21/16, 12:22 AM
#9

(OT) #8 Det vette katten… pillar heller på fel knapp och tänder fel lampa än blir påkörd av nåt fordon… Men tja.. det är ju jag det 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

thenameless
2/21/16, 12:56 AM
#10

Förövrigt tycker jag att "Postalt slukhål" låter snuskigt

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[Carpinus]
2/21/16, 8:01 AM
#11

#10 Det tycker nog brevbäraren också. 😮Fast egentligen ligger kanske det snuskiga som så mycket annat i betraktarens ögon och öron…

thenameless
2/21/16, 9:29 PM
#12

Jag har grov humor så jag kan läsa in allt möjligt men denna var enkel

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[Carpinus]
2/21/16, 9:34 PM
#13

#12 Okej, ursäkta.

Annons:
thenameless
2/22/16, 12:54 AM
#14

Inga problem. Men som du vet betyder posterior" bakre" eller" baksidan" osv men nu ska jag sluta försötra din tråd. Carry on

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[Carpinus]
2/22/16, 7:55 AM
#15

#14 En sista OT-kommentar från mig i min tur är väl då att jag varken vet betydelsen eller ens har använt uttrycket "posterior". Däremot vet jag betydelsen av "postal", och den är den samma som SAOB anger, "som har avseende på postbefordran l. postväsen; post-." Det är så jag tolkat den i mitt inte alltför allvarligt menade inlägg.

Jag har uppfattningen att den polariserade diskussionston som vi ofta tillämpar på   på Politik iFokus ibland smittar av sig på Aktuellt iFokus, och att det kanske kan vara av värde att bryta den ibland med lite mindre seriösa vinklingar på tillvaron. Den här tråden var avsedd som ett försök i den riktningen - rätt eller fel får andra bedöma. Men jag känner mig trygg med den nyvunna insikten att silikon hjälper mot slukhål - åtminstone mindre än 2 centimeter breda.

Upp till toppen
Annons: