Annons:
Etikettnyheter
Läst 1716 ggr
Loris M
1/30/16, 6:51 PM

Maskerade män till attack

Ganska intressant att gårdagens händelser inte uppmärksammat här eller på andra sajter där människor överlag är snabba att rapportera så fort ett brott begåtts. Nedanstående är kanske inte av intresse, men jag skriver ändå.

"Ett hundratal maskerade män drabbade samman med väktare och polis i centrala Stockholm på fredagskvällen. Enligt polisens rapport ska målet med de maskerade männens samling i centrum ha varit att utsätta ensamkommande flyktingbarn för brott."  Källa

"Personer med rånarluvor och armbindlar delade ut flygblad som talar om att ge flyktingbarn "straffen de förtjänar" inför våldsamheterna i centrala Stockholm i går kväll." Källa 

"Den person som greps i samband med våldsamheterna i centrala Stockholm i går kväll är nu släppt, men brottsmisstankarna kvarstår. Uppgifterna om att personer med utländsk bakgrund var målet för attackerna bekräftas enligt Expressen i en polisrapport." Källa

"Ett vittne säger till Aftonbladet att han såg en stor grupp svartklädda och maskerade personer gå till attack mot personer som såg ut att ha utländsk bakgrund vid Sergels torg.

– Jag gick förbi och såg ett stort svartklätt gäng som var maskerade. De kom från Drottninggatan och gick ner mot Plattan och började, som jag uppfattade det, att slå invandrare.

– Jag såg kanske tre personer som blev slagna, det var inget fotbollsbråk eller så. Jag blev ganska rädd och gick därifrån" Källa

Det vi såg igår, maskerade män som jagade flyktingar på centralen, var inget ”medborgargarde”.  De var definitivt inte ”din pappa, din make, din kollega, din vän och din granne” som det står i ett flygblad som spridits i sociala medier.Det var en lynchmobb, ingenting annat. En arvtagare till Ku klux klan i den amerikanska södern, nazisternas pogromer mot judar eller de rumänska böndernas mord på romer.Förmodligen är det en tidsfråga innan nästa person skadas allvarligt eller dör på grund av rasistiskt våld.

Källa

Annons:
Loris M
1/30/16, 7:48 PM
#1

Och mer om händelser:

"Vid lunchtid på lördagen samlades ett hundratal anhängare till vänsterorganisationen ”Allt åt Alla” på Norrmalmstorg för att demonstrera mot de budskap som hundratalet anhängare från ”Folkets demonstration” framförde på samma plats.

Enligt polisen gick själva demonstrationen lugnt tillväga, men när demonstranter och motdemonstranter lämnade torget utbröt slagsmål på Hamngatan." Källa 

Samt vittnesmål från personer som själva blivit attackerade:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22177440.ab

vallhund
1/30/16, 11:06 PM
[helga21]
1/31/16, 1:54 PM
#3

De tre som tog om hand var polacker.

thenameless
1/31/16, 2:05 PM
#4

Intressant var ju att en kille som blev intervjuad i aftonbladet.se sade att de "huliganer" som misshandlat honom kallat honom för "Javla rasist "innan de sopade på honom.  Vilket kanske visar på att det inte var någon ifrån "huligangänkoalitionen som stod för den misshandeln? Men friskt journalistat hälften vunnet

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

vallhund
1/31/16, 2:18 PM
#5

En som blev angripen var en civil polis, intelligenta huliganer.

![​IMG]

Citat:

"Det här dök upp i mitt fb-flöde nu på morgonen

"_Om nu de här vännerna av ordning är så djävla rediga?

Om de nu måste ta tag i saker som polisen inte klarat ut?

Om de nu, motvilligt men av nödtvång, måste se till att lag och ordning återställs?

Varför har de inte en enda gång klätt sig i sina svarta uniformer för att ta tag i MC-gängens organiserade brottslighet?

Varför har de inte en enda gång skyddat värdetransporter eller tagit tag i ordningen runt fotbollsmatcher?

Varför har de inte en enda gång jagat narkotikaligor eller prostitutionsorganisationer?

Varför, när de nu är så djävla rediga, dyker de upp först när det är barn som är kriminella? Ett av samhällets absolut minsta problem faktiskt.

Ynkligt, ynkligt övermåttan ynkligt."_

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Martin
1/31/16, 2:31 PM
#6

#3 Det hindrar inte att det fortfarande kan ha varit ett rasistiskt dåd.

Oavsett skäl till den här attacken, och oavsett om det var ett huliganbråk eller inte (jag tycker inte det ser ut som ett huliganbråk på de filmer jag sett, däremot kan det mycket väl varit sk huliganer som varit de som attackerade fast rimligtvis med annat syfte än en "huliganuppgörelse") så är den här typen av våld helt meningslös och bör bestraffas hårt. Det är uppenbart planerat och arrangerat, tyvärr är min erfarenhet dock att om det inte döms för våldsamt upplopp (vilket man borde kunna ha skrivit på). Men man kan ju alltid hoppas.

Det finns ju en hel del rasism bland huliganer (också).

Det är inte heller orimligt att anta att några av de som attackerats har slagits tillbaka, och i den röran kan någon oskyldig mycket väl fått sig en eller två smällar (vilket kan förklara att någon som misshandlats kallats *jävla rasist*, om det nu var så).

mvh Martin

Annons:
[helga21]
1/31/16, 2:34 PM
#7

# 6 Är det inte # 4 Du avser?

Martin
1/31/16, 2:36 PM
#8

#7 Nej. Första stycket/meningen syftar på din kommentar att de tre som omhändertogs var polacker, dvs det kan ändå vara rasistiskt. Inte för att du sade något annat men ville förtydliga det då mycket av rasistdebatten idag handlar om "svenskar vs andra". Alla hatbrott är lika illa, oavsett mellan vilka etniciteter det sker.

mvh Martin

[helga21]
1/31/16, 2:46 PM
#9

# 8 OK det var nämligen i # 4 som de talades som rasism. Jag nämnde inte ordet i mitt inlägg och jag har flera vänner som är av polskt ursprung dvs födda i Polen. Det var bara en upplysning.

thenameless
1/31/16, 7:18 PM
#10

Ifall några av er missat det är dessa Marockanska gatubarn inte alltid barn. De var undernärda under uppväxten så de är småväxta och ser unga ut men flera av dem som uppger sig vara ca 14 är betydligt äldre. Det är därför kraven på att göra åldresprov på dem väckts

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Loris M
1/31/16, 7:28 PM
#11

#10 På vilket sätt är det relevant i sammanhanget? Menar du att det är okej att slå ner dem för att de är äldre än vad de uppger?

vallhund
1/31/16, 10:35 PM
#12

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Spöket
2/1/16, 10:17 AM
#13

Är det egna bilder som läggs upp? 😉

Multi vad?

Annons:
thenameless
2/1/16, 10:24 AM
#14

#11 Nej vad jag menar är att de inte är små stackars barn som et är synd om. De är förhärdade kriminella som är på rundresa i Europa med avsikt att samla ihop så mycket pengar som möjligt innan de åker hem igen  i förhoppad triumf.

Dvs  jag vill bara klargöra det för er som sitter och gråter över att de jagade bort små oskyldiga barn ifrån Centralen

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Magi-cat
2/1/16, 10:30 AM
#15

#14 Vill du se mer av liknande aktioner som den här omtalade? Lynchmobb som jagar flyktingar?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2/1/16, 10:50 AM
#16

#14 Så med andra ord menar du det jag skrivit i tidigare inlägg? Det har du bekräftat nu tycker jag. För mig spelar det ingen roll om det är barn, vuxna, idioter, kriminella, prostituerade eller några andra. Det är alltid fel med rasistiska dåd. Oavsett vem offren är. Det är alltid fel med rasistiska dåd oavsett om rasister är polacker, svenskar eller några andra. 

Det du (och andra likasinnade) pysslar med är avhumanisering. Det är så det fungerar i alla samhällen där någon vill skapa klyftor mellan människor och förstärka "vi och de" mentaliteten. Till slut kan vi slå ner dem, misshandla dem, diskriminera dem, bränna ner deras bostäder m.m. utan att en "vanlig" medborgare ens lyfter på ögonbrynen. De förtjänar det, de är ändå kriminella. En sorglig utveckling som jag skrivit om här (och en skam för oss som kallas för människor): 

http://multikulturellt.ifokus.se/discussions/56ac782ece12c452430003f5-har-europa-glomt?discussions-1

Kalli
2/1/16, 11:49 AM
#17

Den här texten har cirkulerat och är väldigt passande och pekar väl på kärnan i den här aktionen, att det som ligger bakom verkligen inte är en kamp för ett bättre samhälle utan ren och skär rasism. Som alla de som förfasat sig över övergreppen i Köhl, men som vägrar kalla sig feminister, som tycker att en hand på rumpan på krogen bara är på skoj, att killar är ju killar och som inte lagt två strån i kors för att arbeta mot de sexuella trakasserier många kvinnor utsatts för i alla tider.

"_Om nu de här vännerna av ordning är så djävla rediga?

Om de nu måste ta tag i saker som polisen inte klarat ut?

Om de nu, motvilligt men av nödtvång, måste se till att lag och ordning återställs?

Varför har de inte en enda gång klätt sig i sina svarta uniformer för att ta tag i MC-gängens organiserade brottslighet?

Varför har de inte en enda gång skyddat värdetransporter eller tagit tag i ordningen runt fotbollsmatcher?

Varför har de inte en enda gång jagat narkotikaligor eller prostitutionsorganisationer?

Varför, när de nu är så djävla rediga, dyker de upp först när det är barn som är kriminella? "_

Magi-cat
2/1/16, 11:50 AM
#18

#16 Bra sagt!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vallhund
2/1/16, 11:52 AM
#19

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Spöket
2/1/16, 1:20 PM
#20

Nä, de rödgröna borde ta sitt ansvar någongång men det verkar de inte att göra. V är ute och cyklar som vanligt ( hoppas att de försvinner vid nästa val)

Multi vad?

Annons:
vallhund
2/1/16, 1:37 PM
#21

Vilka som borde försvinna råder det delade meningar om. Själv är jag nöjd om vi slipper begåvningsreserven på viktiga poster i samhället o i politiken.

http://www.allehanda.se/opinion/ledare/tomas-izaias-englund-sverigedemokraterna-tror-alltsa-att-pojkar-drogas-for-att-bli-mer-lika-flickor

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Magi-cat
2/1/16, 1:47 PM
#22

#21 😮

Vart är allt på väg?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2/3/16, 8:16 AM
#23

"Och allt detta för min skull, alltså! För jag är ju kvinna, och svensk. Jag är så smickrad. Kanske ligger det så att säga ”i blodet”, men inget gör mig tryggare än maskerade rasisthorder som slår ned barn, och demonstrationer där invandringsvänliga personer kallas ”folkförrädare. /…/

Glömt är nu allt tidigare groll. Som att Sverigedemokraternas officiella företrädare ostraffat kallat kvinnors frigörelse för ”horifiering”, menat att kvinnor som gör abort själva borde aborteras och – särskilt pikant i sammanhanget – sagt att kvinnor själva har ansvar för att inte bli våldtagna.

Glömt är att Avpixlat hänger ut våldtäktsoffer och hetsar mot namngivna kvinnor, inklusive unga flickor, som sedan överöses av våldtäktshot. Glömt är att kvinnor som Svenska motståndsrörelsen ogillar får blommor i dess namn. Med begravningskort till. Glömt är att Nordisk ungdom så sent som i höstas misshandlade två unga kvinnor som volontärarbetade med hemlösa och tiggare"

Källa

Martin
2/5/16, 10:52 PM
#24

#9 Jag har inte menat att du har sagt att det var eller inte var rasistiskt. Men trådstarten gled in på att det var rasistiskt och sedan skrev du att det var polacker. Eftersom att det ofta handlar om SD osv på det här och andra forumet så blir bilden ibland att det bara är svenskar som är rasister. Givetvis finns det en hel del svenskar som är rasister, men för att lösa problemet måste man se till rasismen som fenomen och inte problemen mellan enstaka etniciteter.

Polacker kan också vara rasister. Ger de sig på någon annan på grund av etniciteten så är det rasism.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: