Annons:
Etikettnyheter
Läst 1160 ggr
KimE
1/13/16, 5:35 PM

Wallström portad från Israel.

Sveriges utrikesminister Margot Wallström och officiella delegationer från sverige får inte besöka israel längre säger den Israeliska utrikesministern.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22083889.ab

Annons:
thenameless
1/13/16, 7:18 PM
#1

Bra att hon visar att hon har ryggrad, Den starkast lysande stjärnan i Svenska regeringen.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

KimE
1/13/16, 9:40 PM
#2

Helt onödigt att rasera våra relationer med andra stater utan anledning.

Tride
1/14/16, 12:23 AM
#3

Diplomati är nog inte utrikesministerns bästa ämne. 🤐

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

thenameless
1/14/16, 3:15 AM
#4

Helt utan anledning var det ju inte om ni hade följt med i händelseutvecklingen. Men som de skrev i en kvällsidning har hon en tendens att vela fram och tillbaka pga konflikträdsla. Det respekterar inte Israelerna

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

KimE
1/14/16, 6:43 AM
#5

Hon hade kunnat använda en annan formulering och inte bara säga att attackerna på Israeliska soldater var Israeliska rättsövergrepp. Det räcker att sverige erkänt palestina som självständig stat övrig israel politik hade hon kunnat ta tillsammans med andra eu länder.

kamera0710
1/14/16, 7:25 AM
#6

Borde vi tiga om israelisk ockupationspolitik? 

Borde Israel också få leka med kärnvapen i fred? Låt oss i detta sammanhang aldrig glömma avslöjaren Mordechai Vanunu, som dömdes till 18 års fängelse för sitt avlöjande, se länken.

http://www.alltomhistoria.se/artiklar/han-avslojade-israels-karnvapen/

Annons:
KimE
1/14/16, 7:42 AM
#7

Vi har goda diplomatiskaförbindelser med Iran, Egypten, Thailand, Saudi Arabien, UAE, Kina länder med mycket sämre människorätt än Israel.

Vi är på väg att släppa in Turkiet i EU nu då 900 journalister fått sparken i år och ett 50-100tal av dem är åtalade för terrorbrott. Turkiet har en militär kampanj mot Kurder och har dödat ca 3000 på 4 månader. Det styrande turkiska partiet försöker införa ett totalt presidentstyre som presidenten själv har sagt att det bara liknar nazitysklands system under 30talet.

starhawk
1/14/16, 1:33 PM
#8

Wallström verkar ha ett speciellt horn i sidan mot Israel, tolkar allt till det värsta i det fallet, och som man säger "som man bäddar får man ligga". Jag hade en ganska positiv inställning till Wallström innan hon blev utrikesminister, nu har hon en bottennotering. 

Och tidningarna lyckas som vanligt inte få till hur det egentligen är: Israel har inget emot den svenska regeringen i allmänhet det är bara Wallström som är portad inte dom övriga ledamöterna.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[helga21]
1/14/16, 10:50 PM
#9

Man kan höra hur en diplomat skulle utturcyka sig innan man öppnar munnen i riksdagen som utrikesminister.

kamera0710
1/15/16, 7:37 AM
#10

#9 Man kanske ska påminna om den ambassadör för Israel som förstörde ett konstverk han inte gillade, apropå diplomater.

http://www.svd.se/israelisk-attack-mot-konstverk

starhawk
1/15/16, 7:53 AM
#11

#10: Konst och konst? det finns en hel del konstiga installationer som kallas konst och i det här fallet var det ju närmast en helgedom åt en självmordsbombare, inte konstigt att han blev förbannad.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

kamera0710
1/15/16, 7:59 AM
#12

#11 Jag blir förbannad på israelisk ockupationspolitik, men har inte gått till några handgripligheter för det.

starhawk
1/15/16, 8:08 AM
#13

#12: Handgripligheter och handgripligheter, han ryckte ut några kontakter och orsakade en kortslutning, Big deal!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
Tride
1/15/16, 9:42 AM
#14

Jag gillar inte heller Israels politik och deras inställning till Palestina. Men nånting ligger det väl i att försöka upprätthålla goda diplomatiska förbindelser med främmande stat även om man inte gillar dem. Givetvis är det en knepig fråga. Opinionsbildning är ensak, diplomati en annan.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Hayabusa]
1/15/16, 12:02 PM
#15

Ända sedan staten Israel bildades så har deras grannar gjort allt för att kasta ut dem. Så, vem kastade första stenen? 

Wallström blev portad av Israel men Kommunal öppnade sin fastighetsport.

[Carpinus]
1/15/16, 12:08 PM
#16

Wallström kräver att Israel slutar att kalla henne antisemit, säger hon enligt TT.

Tride
1/15/16, 12:13 PM
#17

Ja det är krig och politik som har fördärvat vår jord - 

Israel anser ju att de har förhistoriska rättigheter till landet. Hur det gick till skildras bla i Bibeln. Frågan  är: Vem äger marken? Jag har inget bra svar på en sådan fråga, men jag ser ju hur världen dras in i denna mångtusenåriga konflikt utan att hitta någon lösning.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

thenameless
1/15/16, 9:15 PM
#18

Muhammed Den kände krigsherren  och "profeten" Baserade hela sin  teologiska gärning på Judendomen och i början var den väldigt lik Judendomen till upplägg heliga dagar osv. Men när e judiska lärde vägrade att erkänna honom som profet eller den ny Messias Ändrade han om en hel del i ideologin högtider och annat i vredesmod till det vi i tort ser idag.

Eftersom Muslimerna räknar sin ättelinje  Ifrån Abraham gör de anspråk på i stort samma platser som Judendomen och Kristendomen

Vad jag tänkte säga var : Även Sveriges föredetta utrikesminister Carolus Bildt är persona non grata i Israel, Som jag hoppas någon tagit upp i de inlägg jag inte orkat läsa

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: