Annons:
Etikettnyheter
Läst 4318 ggr
Skorpion76
12/25/15, 7:37 AM

Folk blev ursinniga när Aladdin skickade...

Folk blev ursinniga när Aladdin skickade julhälsning! :-( http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/823036-aladdin-skickade-julhalsning-folk-lackar-ur


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Tjeja
12/25/15, 8:13 AM
#1

Storm i en chokladask…

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[TMJ]
12/25/15, 9:40 AM
#2

Man bojkottar helt enkelt asken och gör sina egna trillingnötter👍
Har inte köpt en ask sedan trillingnöten försvann.Däremot fick jag en ask i julklapp i år.  Lite🤔 smakade på en av nyheterna, men tyckte inte att den smakade annat än kemikalier🤮
Men den dagen när man är riktigt sötsugen och inte har något annat hemma, så kommer de säkert att glida ner

Aleya
12/25/15, 2:20 PM
#3

Gillar inte Aladdin sedan dom tog bort körsbär i likör. Finns som inget gott kvar. Så ska jag ha något så håller jag mig till geisha.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Farwuq
12/25/15, 2:44 PM
#4

Alla är inte någon höjdare precis.
😕

Kvalitén känns usel på något sätt.
Geisha är inget det heller, sötsliskig och en del till…
Jag slutade äta den för ca 15 år sedan, jag hittade nämligen en "råttsvans" i min chokladkaka.
🤮😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Skorpion76
12/25/15, 5:51 PM
#5

Den vita chokladbiten i mitten är godast!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Farwuq
12/25/15, 6:51 PM
#6

Nä… Alladin får bli kvar i sin ask.
🤔

Jag köper åtminstone inte den; blir jag bjuden så tar jag nog en bit av hövlighet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Aleya
12/25/15, 6:54 PM
#7

#5 det enda som var bra med den vita var att när den kom så blev det två bitar med körsbär i likör. Och inte bara en som man var tvungen att slåss om. Tycker Aladdin blir sämre för varje choklad dom tar och byter ut. Tycker inget går att äta längre.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Farwuq
12/25/15, 6:57 PM
#8

Det är en fråga om förenklad produktion och profit.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tride
12/25/15, 8:03 PM
#9

Alladin tycks inte vara rädda att gå i konkurs? Verkar som de satsat på en dålig affärsidé. Jag gillar choklad, skaffar regelbundet chokladkakor att ha hemma. Det finns mycket att välja på. Från ljust till mörkt, salt till sött. Spola Alladin, så får de själva äta upp resultatet! ☝️

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

HellviHumle
12/25/15, 9:29 PM
#10

Brukade ge bort några askar förr men slutade när körsbär i likör försvann. Har inte köpt en ask sen dess.

HH

Tarotstollan
12/25/15, 11:19 PM
#11

Har köpt både en ask Alladin och en ask med körsbärspraliner! Det gäller att gardera sig!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Farwuq
12/26/15, 4:33 PM
#12

Nä Alladin behöver nog sin magiska lampa för att jag ska gilla honom.
😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

VildaVittra
12/26/15, 6:36 PM
#13

Kvaliteten på alladin har dalat enormt, nu smakar det bara fett och socker samt att fläderbiten smakar tvål. Det verkar som att de numera enbart vänder sig till barn och inte vuxna. Köper Fazers wienernougat till jul istället eller Anton Bergs chokladask.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Sommarek
12/27/15, 12:51 PM
#14

Man kan ju bara avundas dessa urlackade svenskar som inte verkar ha större problem än avsaknad av trillingnöt.

På tal om nötter, liksom.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Honestyisdead
12/27/15, 1:09 PM
#15

Känns som det är en väldigt onödig sak att lägga energi på. Vad som finns i en chokladask ;)

Tride
12/27/15, 3:20 PM
#16

👍#15

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[peter54]
12/27/15, 3:28 PM
#17

Jag har inte köpt en Aladdinask sedan de började med "elak reklam". Jag köper inget som man gör elak reklam för, alltså sådan reklam där någon, ofta ett barn, råkar illa ut, blir blåst eller lurad. Det började med "gott-i-gottgott-gubbarna" från Karlshamns mejeri och deras glassreklam på 90-talet. Nu är elak reklam lika vanlig som positiv reklam.

När det gäller Aladdinchokladen i sig, tycker jag att den är rätt äcklig och det finns inte mycket kvar av ursprunget i asken. Den vita är vedervärdigt äcklig tycker jag, men den är ju inte ens choklad, ingen kakao alls, bara kakaofett.

Sämst i sammanhanget är ändå Twistpåsen, där knappt någonting från den ursprungliga påsen finns kvar. Nu har man gjort det lätt för sig och stoppar i sådant man kan köpa som lösgodis eller i bitar. I den ursprungliga Twistpåsen fanns bara unikt godis som man inte kunde få tag i någon annanstans.

Farwuq
12/27/15, 3:31 PM
#18

Jag viste inte ens att det fanns något kvar som hette "Twistpåse", min far brukade köpa sådana för en herrans massa år sedan, 60-talet eller så.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[peter54]
12/27/15, 3:41 PM
#19

#18 Jodå, den finns i tre storlekar har jag för mig, 145, 300 och 500 gram, men påsen har ändrat utseende en del.

Tarotstollan
12/27/15, 9:33 PM
#20

Jag köpte en Twistpåse till jul men har inte öppnat den ännu. Tyckte det skulle vara kul att äta chokladbitar jag inte ätit på länge, så då verkar det nöjet också försvunnit då!🤓

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tride
12/28/15, 12:37 PM
#21

Hm. En av de mest djupsinniga trådarna på iFokus? 🤤

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tride
12/28/15, 2:58 PM
#22

😇

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

starhawk
12/28/15, 4:34 PM
#23

Choklad över huvud taget intresserar mig inte särskilt mycket numera, är det mörk choklad så kan jag helt avfärda den, det smakar ändå inget gott, men om den har en god fyllning kan den eventuellt slinka ner. Då har ljus choklad en betydligt bättre chans att slinka ner för den har i alla fall en någorlunda tilltalande smak. Funderade på att införskaffa en Paradis till Julen, men så dök det upp en Alladin och en Paradis på jobbet. Eftersom det är gratis så prövade man några bitar av var men….  det smakade mest slisk så det blev ingen Paradis ask till Jul. Kör med dom gamla trotjänarna nötter, fikon och dadlar också gröna kulor förstås! ett säkert kort!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[peter54]
12/28/15, 7:42 PM
#24

#21 Sidan är tänkt att omfatta allt som har med livet att göra, stort som smått, så finns det någonstans att ta upp diskussionen om Aladdinasken så är det här på LK. 🙂

Tride
12/28/15, 8:31 PM
#25

😜Visst. Har jag sagt nåt annat?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Zachapacka]
12/28/15, 8:40 PM
#26

Alltså det är ju ingen som tvingar er att köpa den där chokladen och det finns ju annan bättre och dyrare choklad så varför klaga?

Whateverbitchesidfc
12/29/15, 8:19 AM
#27

Tycker det är lite sjukt hur mycket reaktioner en chokladask kan väcka. Det finns ju betydligt viktigare och större problem att prata om så förstår inte att folk lägger ner så mycket tid på att prata om innehållet i chokladasken. Personligen har jag svårt för mörk choklad så där föredrar jag Paradis askarna utan tvekan.

Annons:
[peter54]
12/29/15, 10:12 AM
#28

Jag förstår inte varför man inte får diskutera en sådan här sak, ingen är aggressiv i diskussionen, så varför angripa själva diskussionen med halvt aggressiva påpekanden om hur futtigt det är att diskutera en chokladask?

Låt oss som vill diskutera få göra det i lugn och ro och de som tycker man ska diskutera världsproblemen istället får göra det på sitt håll och hålla sig borta från futtigt vardagliga diskussioner som denna. Det enda som händer när man går in och påpekar vad som är värt att diskutera eller inte är att det skapar dålig stämning här.

Sommarek
12/29/15, 5:42 PM
#29

#28 Å andra sidan innebär ju en diskussion också att folk som inte håller med om diskussionens ämne får vara med och debattera. Om man bara vill ha medhåll får man prata med sina närmaste, inte göra publika inlägg på nätet.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[peter54]
12/29/15, 5:47 PM
#30

#29 Då går det alldeles utmärkt att göra det på ett trevligt sätt utan att framställa de som vill diskutera Aladdinasken som en sämre sorts folk.

penke
12/29/15, 9:26 PM
#31

*suck*
 nästan besviken när "folks" _ursinne_ kanaliseras till utbytta
sockergodisar i en låda, istället för att  byta ut varenda tegelsten  riksdag o rosenbad ..
(marabou får väl inte kalla sina produkter Choklad pga bristande kakao-innehåll) 
 
vill man som jag,  finna något positivt/gott i det hela
är det väl att människor gör sitt eget godis, med Choklad
och/eller nötter, men inte för .nötter  😃

   penke

Vixxen
12/29/15, 10:32 PM
#32

#28 och #30 Du har helt rätt Peter! 🙂

Här inköps inga Paradis- eller Alladinaskar alls sen Trillingnöten försvann…

Lia
12/30/15, 5:23 PM
#33

Fast detta är inte livskvalitet iFokus, detta är aktuellt iFokus :-) Men jag antar att det är ganska aktuellt ändå. När jag är klar med Aladdin är hälften kvar, paradis är bättre. Men det var som nämnt bättre förut.

[peter54]
12/30/15, 8:03 PM
#34

#33 Jag har insett det nu, jag missade att det var Aktuellt iFokus, det förklarar angreppen på tråden bättre för det skulle inte ske på LK.

Annons:
[GråHäxa]
12/30/15, 8:16 PM
#35

Jag tycker det är ganska harmlöst med en tråd där man klagar på en chokladask. Man blir fullkomligt överöst av allt elände dagarna i ända ändå, det känns faktiskt lite skönt att få gnälla på något så oskyldigt som en Aladdinask för omväxlings skull. 

Aldaddin är inget att ha det skall vara Winernougat alternativt Anthon Berg :)

[Devya]
12/31/15, 8:56 AM
#36

Jag avskyr alla dessa chokladaskar, jag gillade  dem då jag var liten för de verkade vara så spännande men nu då jag är vuxen vet jag bättre. Jag vill inte ha en ask där jag aldrig ens gillade hälften av innehållet, varken då eller nu. Jag köper hellre något som jag vet att kommer att bli uppätet. Mörkchoklad med chili föredras här. Jag bara älskar mörkchoklad, helst ingen ljus sliskig choklad som man kan råka äta för mycket av.

Tride
12/31/15, 9:42 AM
#37

Jag gillar oxå mörk choklad. Gärna med chilli. Favorit just nu är dock med havssalt. Fantastisk sensation för smaknerven! 👍

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Devya]
12/31/15, 9:49 AM
#38

#37 Jag har sett den med havssalt och varit nyfiken på den, måste testa.:)

Halvdansken
1/7/16, 12:28 PM
#39

Om ni bor så ni kan åka till Danmark, så kostar Anton Berghs 400 gram (Aladdinstorlek) 50 danska, och  600 gram 80 danska.  Efter jul blir det ungefär dubbla priset.
Men även de experimenterar. 2 bitar har nu lakrits i sig och en havssalt. Urrk.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: