Annons:
Etikettnyheter
Läst 1703 ggr
[Carpinus]
12/4/15, 1:26 PM

Mutar - vilken lirare!

Måste säga att jag är imponerad av den här killen Mutar i Boliden! Gripen av säkerhetspolisen, uthängd i media och misstänkt av allt och alla (inklusive undertecknad) - och vad gör han? Struntar i att kräva tidningarna på de hundratusentals kronor han säkert skulle kunna få och bjuder in ortsborna på fest! 👍

Hoppas förresten ICA Nära på orten ger bra rabatt, med tanke för den reklam han fixat åt dem…

Annons:
Staffan
12/4/15, 1:36 PM
#1

Instämmer - hatten av för honom! :)

// Staffan

[Zachapacka]
12/4/15, 2:45 PM
#2

Wow att han orkar.

MoaL
12/4/15, 4:46 PM
#3

Jag bor i Skellefteå och träffade honom på jobbet förra veckan. Han verkar vara en glad prick. 🙂 Det står om hans fest i Norran också. Fint initiativ. Jag hoppas att många dyker upp. 👍

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Emo
12/5/15, 7:04 AM
#4

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Carpinus]
12/5/15, 7:40 AM
#5

Lite "tjuren Ferdinand" över den här historien… 🙂

[Carpinus]
1/21/16, 10:00 PM
#6

Ja ja, räkningen kom ju till sist ändå, men det är väl inte mer än rätt att staten får pröjsa för sitt misstag…

Annons:
Staffan
1/22/16, 9:08 AM
#7

#6

Förtjänar väl ändå att understrykas att man inte längre "är imponerad av den här killen"? Åtminstone inte med avseende på hans storhet.

// Staffan

[Carpinus]
1/22/16, 9:23 AM
#8

#7 Ja, lite desillusionerad blir man nog, mest för att hans tidigare inställning verkade så fri från det man vant sig vid i liknande sammanhang. Sedan vet man ju inte om det är den juridiska assistansen som tryckt på i fråga om beloppets storlek. (Läser att en erfaren reporter dömer ut skadeståndsanspråket som "orealistiskt".)

Egentligen är det väl kanske enbart anhållandetiden han kan räkna med att få ersättning för, "svartmålandet" stod väl pressen för i första hand som publicerade hans namn? Om inte det hade  skett hade han ju förblivit okänd för större delen av befolkningen.

[Carpinus]
5/4/16, 4:37 PM
#9

"22-årige Mutar Muthanna Majid krävde staten på en miljon kronor efter att han i november förra året greps under dramatiska omständigheter i Boliden, misstänkt för förberedelse till terrorbrott.

Nu har Justitiekanslern beslutat att skadeståndet stannar på 12 000 kronor, plus 3 308 kronor för advokatkostnader."---

TT

För att travestera den gamla sagan om Mäster skräddare: det bidde ingen rock - det bidde en tumme. Plus en till advokaten.

Upp till toppen
Annons: