Annons:
Etikettnyheter
Läst 1858 ggr
Fillifjonkan60
11/30/15, 9:23 PM

80-årig kvinna brutalt attackerad...

Fy fasen vad gräsligt och fegt! 

"Kvinnan i 80-årsåldern skulle ta bussen hem när två killar följde efter henne ombord. När hon steg av blev hon attackerad, fasthållen och bestulen. Nu letar polisen efter två män som fångats på bild.

– Det är inte första gången den här duon fastnar på film när de rånar äldre, säger Amalia Ullman som är inspektör på Täbypolisen."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/brottscentralen/article21860090.ab


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Annons:
[Carpinus]
11/30/15, 10:12 PM
#1

Jag har följt brott mot äldre en lång period, och det vimlar av fega brott mot dessa människor! I augusti var det några som slet halsband av äldre kvinnor i Täby, förmodligen samma personer.

Fillifjonkan60
11/30/15, 10:14 PM
#2

Förbannade kräk! Inför hårdare straff och utvisa såna som inte förstår våra lagar.


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


[Carpinus]
11/30/15, 10:27 PM
#3

#2 Dessvärre har det visat sig att de som man trots allt får tag i av det här speciella klientelet som lever på att råna och stjäla från äldre fortsätter hanteringen efter att de har suttit av sitt straff. Det tyder ju på att straffen inte upplevs som tillräckligt avskräckande, så visst skulle man önska sig betydligt strängare straff i preventivt syfte.

Som det ser ut i Sverige med tiotusentals som lever anonymt i Skuggsverige så är inte utvisning något hinder heller - det har inte varit några problem att återvända hit. Just nu kanske det är svårare, men vi är nog snart tillbaka till svängdörrarna vid gränserna igen…

[Bermudas]
12/1/15, 12:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Har engagerat mig i åldringsrån förr. Avskyvärda brott. En vän till en släkting blev också rånad av två killar som drog av guldkedjan härom månaden. Fasthållen och dom drog och drog…hon skrek men ingen fattade var skriken kom från. Kanske är det samma killar? Ska höra av mig till min släkting och be henne visa bilden på killarna. Nu efterlyser man dem och har alltså lagt ut bild för allmänheten. Jag publicerar den här:

Sommarek
12/1/15, 4:38 PM
#5

#2 Vart utvisar man folk som är födda här och beter sig såhär?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Fillifjonkan60
12/1/15, 5:12 PM
#6

#5 Ja nu menade jag kanske inte just dessa, men alla är inte födda här.


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Annons:
Emo
12/1/15, 6:26 PM
#7

#5 Tycker du inte att vi har tillräckligt med brottslingar här i landet? Behöver vi fler från andra länder? I så fall varför?

Varje gång någon vill utvisa utländska brottslingar, skriver någon eller några att vi har svenska brottslingar också, precis som det skulle betyda att vi kan ta emot andra länders kriminella till att förstöra tillvaron för skötsamma människor i detta land.

Förklara logiken för mig, för jag förstår det inte.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

VildaVittra
12/1/15, 7:14 PM
#8

#2 Intressant tanke, gäller det även vid brottet olaga hot? Eller är det just bara invandrare som inte förstår sig på hur man ska bete sig i samhället som ska utvisas, inte svenskar?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fillifjonkan60
12/1/15, 7:52 PM
#9

#8 Läs vad #7 skriver så slipper jag skriva det jag också.

Och dessutom, hur kommer det sig att vissa läser inlägg och reagerar endast på det som jag eller vissa andra skriver, men inte ett ord om det fruktansvärda brottet/n som begås?!

Då kan ju jag fråga dig varför bryr du dig inte om svenskar som råkar illa ut? Du kanske gör det, men det är inget du visar i dina inlägg.


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


[Zachapacka]
12/1/15, 8:13 PM
#10

#9 

Då kan ju jag fråga dig varför bryr du dig inte om svenskar som råkar illa ut? 

Nu är det här kanske bara jag men jag bryr mig faktiskt när alla människor råkar illa ut. Det handlar inte om vilket land man kommer ifrån.

VildaVittra
12/1/15, 8:13 PM
#11

#9 Inlägg sju svarar inte på frågan jag ställde dig och det är heller inte du som skriver det inlägget. 

Din slutledningsfråga är bristfällig, jag bryr mig om alla svenskar, oavsett om dom är födda i Dakar eller i Nynäshamn.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fillifjonkan60
12/1/15, 8:27 PM
#12

#11 Inlägg #7 skriver:

" Varje gång någon vill utvisa utländska brottslingar, skriver någon eller några att vi har svenska brottslingar också, precis som det skulle betyda att vi kan ta emot andra länders kriminella till att förstöra tillvaron för skötsamma människor i detta land."

Dessutom, var skickar vi kriminella svenskar? Vilket land vill ha dom?

Jodå, jag accepterar också alla svenskar, oavsett var dom kommer ifrån, men jag accepterar inte folk som kommer hit och knappt fått svenskt medborgarskap och enbart begår brott. 

Jag känner också människor från andra länder och som jag tycker bra om, för jag struntar faktiskt i hudfärg, men jag har svårt när folk bara jävlas med andra.

Jag skulle gladeligen skicka Kurt Niklas Lindgren (Hagamannen) och Anders Eklund till en öde ö eller nån annanstans, men som sagt,vilket land skulle ta emot dom?


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


VildaVittra
12/1/15, 9:16 PM
#13

#12 Du missade att svara på denna "Intressant tanke, gäller det även vid brottet olaga hot? "

"Jodå, jag accepterar också alla svenskar, oavsett var dom kommer ifrån, men jag accepterar inte folk som kommer hit och knappt fått svenskt medborgarskap och enbart begår brott. 

Jag skulle gladeligen skicka Kurt Niklas Lindgren (Hagamannen) och Anders Eklund till en öde ö eller nån annanstans, men som sagt,vilket land skulle ta emot dom?"

Och vilket land skulle ta emot utlandsfödda svenskar menar du?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Sommarek
12/2/15, 8:36 AM
#14

#7 Tycker du inte att vi har tillräckligt med brottslingar här i landet? Behöver vi fler från andra länder? I så fall varför?

Citera mig gärna när jag skriver detta, eller visa hur din slutledningsförmåga funkar här. Jag frågar vart man skickar svenska brottslingar = jag anser att vi inte har nog brottslingar här och behöve fler utifrån?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Janne Nilsson
12/2/15, 2:40 PM
#15

Jag förstår inte varför det skulle vara relevant vart svenska brottslingar tar vägen?

Det som avses är att man utvisar personer som begår brott och som inte är svenska medborgare till det land där dom är medborgare. Landet ifråga kan inte heller neka att ta emot sina medborgare lika lite som Sverige kan neka att ta emot sina medborgare som utvisas från andra länder.

En del brottslingar är visserligen svenska medborgare med fortfarande medborgare i ett annat land, dvs dubbelt medborgskap. Något som Svensk lag tillåter. Vid grov och/eller återkommande brottslighet vill en del att man skall kunna upphäva det Svenska medborgskapet och utvisa brottslingen ifråga.

Vart man är född är inte så viktigt i lagens mening. Det är vilket medborgarskap man har.

Bara för att vi inte kan utvisa alla brottslingar behöver vi väl inte behålla de som vi kan utvisa ? Att inte göra så när möjlighet finns ger ju oss automatiskt fler brottslingar här i Sverige. Givetvis kan man inte utvisa Svenska medborgare från Sverige utom möjligtvis i fallet jag nämner ovan. Men det krävs en lagändring för det.

Jag ser inte heller ingen orsak till varför det skulle vara så viktigt om det skulle gälla för olaga hot eller ej? Det är väl ganska enkelt att sätta gränsen för tex brott som har ett straffvärde på minst 2år? Men gränsen går givetvis att diskutera.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Sommarek
12/2/15, 2:45 PM
#16

#15 Det är relevant eftersom folk verkar anta att killarna är "o-svenska" baserat på, antar jag, hur de ser ut. Vart gör vi av dem om de är födda här?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Janne Nilsson
12/2/15, 3:34 PM
#17

# 16

Det framgår med all önskvärd tydlighet av mitt inlägg.

Var de är födda spelar ingen roll. Vilket medborgarskap de har spelar roll.

Om de är svenska medborgare -> Fängelse eller motsvarande beroende på deras ålder.
Om de inte är svenska medborgare -> Fängelse eller motsvarande beroende på ålder samt utvisning på 5-15 år.

Blev det klart nu?

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Upp till toppen
Annons: