Annons:
Etikettövrigt
Läst 1634 ggr
Niklas
11/30/15, 10:52 AM

Slog han eller slog han inte?

Titta på filmen. Slog cyklisten mopedisten eller är det en falsk anklagelse?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
TjockaBerta
11/30/15, 11:16 AM
#1

Visst slog han men är det inte riggat? Varför åka runt på moped och filma cykelbanan?

>>>Malum domesticum<<<

Tjeja
11/30/15, 11:43 AM
#2

Cyklisten håller ut handen och det smäller på skärmen/kameran i alla fall.  Undrar också om det är riggat för debatt eller om det är äkta.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Sommarek
11/30/15, 12:57 PM
#3

#1 Många mopedister och motorcyklister använder färdkamera eftersom de är så utsatta, och det är bra vid eventuella olyckor att kunna se vad som hänt. De har även talat om att ha en GPS-sändare i kameran så man kan spåra folk om de plötsligt "försvinner" på vägen, men jag vet inte hur långt det har kommit. Slutade hålla koll när jag inte jobbade på Garmin mer.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

TjockaBerta
11/30/15, 1:01 PM
#4

#3 Jasså? Det hade jag inte en aning om.

>>>Malum domesticum<<<

Sollar
11/30/15, 1:41 PM
#5

Det ser ju absolut ut som att han slår, men även om det skulle vara så att han faktiskt inte träffade mopedisten så var det ju han som orsakade olyckan ändå. Jag har själv kört mycket, hade en klass 2 så körde också på cykelbanorna, och faktiskt är en del människor väldigt jobbiga, stod och skrek att jag inte fick köra på cykelbanan, hoppade ut framför mig för att skrämmas så jag tappade balansen. Det är nog ingen dum idé med en kamera.

[Jimmy.L]
11/30/15, 1:55 PM
#6

#1 Även jag använder kamera på hjälmen i Stockholm just för att detta kan uppstå. Vet även en massa cyklister som sätter kamera på cykeln eller på hjälmen. 

#5 Märkt det med, främst inne i Stockholm, sen jag började med kamera har jag märkt att folk visat mer hänsyn när dom ser kameran.

Annons:
OlgaMaria
11/30/15, 3:20 PM
#7

Det ser helt klart ut som att han håller upp handen över personens hjälm, men det kanske inte var meningen att slå eller fälla. Mycket klantigt och olyckligt agerande i alla fall.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

MissClue
11/30/15, 5:17 PM
#8

Det ser ut som att handen träffar men jag reagerade på att moppen var på fel sida av mittenstrecket, verkar vara en vattenpöl precis innan.

I love not man the less, but Nature more…

VildaVittra
11/30/15, 5:31 PM
#9

Om jag får gissa så är cyklistens avsikt inte att slå, utan att signalera att mopedisten inte håller avståndet. Vi cyklister har det inte lätt i trafiken, vissa människor ser det som en sport att köra så nära oss som möjligt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ford -57
11/30/15, 7:28 PM
#10

Tjaa, slog å slog, han höll ut armen iaf. kan vara som #8 säjer, vattenpölen.

[Jimmy.L]
11/30/15, 7:36 PM
#11

Föraren passerar den första cyklisten på rätt sida om linjen. Pausar videon 3 sekunder in i klippet strax innan cyklisten håller ut armen och cyklisten cyklar i mitten av den dubbelriktade cykelvägen. Då är mopeden inne på gångsidan.

Spöket
11/30/15, 8:28 PM
#12

Jag ser inte att cyklisten slog men han sträckte iaf ut handen. #5 Jag har kört vanlig moppe på cykelvägar utan problem, när jag bytte upp mig till en EU-moppe så gick ju inte det längre. ( detta var jäkligt många år sen) . Visar man bara hänsyn och inte kör som en blådåre så borde det inte vara några problem men klimatet på våra vägar har kanske liksom allt annat i vårt samhälle bara blivit värre? Cyklisterna i Malmö är annars "duktiga "på att cykla på trottoaren, de tom använder sig av övergångsställena när de ska ta sig över vägen ^^

Multi vad?

VildaVittra
11/30/15, 8:41 PM
#13

#12 För att man faktiskt får cykla över vissa övergångsställ.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
MissClue
11/30/15, 8:47 PM
#14

#11 jo kanske precis när den passerar men den korta sträckan före är mopeden på fel sida. Det går fort och hade jag varit cyklisten skulle jag blivit både skrämd och arg om ngn kom farandes mot mig på fel sida utan att sakta ner. Dock försvarar jag inte personen om han nu medvetet ville dänga till mopedföraren, det är idiotbeteende.

I love not man the less, but Nature more…

[Jimmy.L]
11/30/15, 9:00 PM
#15

#14  Finns cyklister som snittar 30-40 km/h på den sträckan som även kryssar bland långsammare cyklister. 

Funderar lite på om denna moped inte är en 45 km/h moped.

Sollar
11/30/15, 9:13 PM
#16

#12  Kan inte säga om klimatet blivit sämre, jag har ingen aning om hur det var där du körde vid just den tidpunkten. Men nej, jag körde inte som en hänsynslös blådåre.

Spöket
11/30/15, 11:18 PM
#17

Fel inlägg

Multi vad?

MissClue
12/1/15, 12:21 AM
#18

#15 Det är tråkigt när folk inte tänker längre än på sig själva, att utsätta andra för stress o fara av ingen anledning. Jag vet inte hur många gånger jag har velat kasta en pinne rätt in i ekrarna efter cyklister som slickar ens sida i hög hastighet då man går till jobbet. En dag har de otur och möter en idiot som han i filmen som inte klarar att kontrollera sig.

I love not man the less, but Nature more…

[Moon Light]
12/1/15, 9:56 AM
#19

Vid första anblick kan jag tycka han slog men sen ser det ut som om han räcker ut handen uppretad och irriterad,men vilket fräckt sätt sen och inte en tanke på vad som kan hända och att dom båda kan åka omkull och skada sig rejält 😕

Måste faktiskt hålla med om det är riggat för diskussion eller är det äkta🤔klantigt och dumt hur som helst och inte mycket vett innanför pannbenet där inte.

Spöket
12/1/15, 5:50 PM
#20

#13 jag tror "faktiskt " att man får cykla över alla övergångsställe fast då har inte cyklisten företrädesrätt (till skillnad från fotgängare.) I övrigt så var det iofs inte det som var poängen, det var "faktiskt "att cyklisterna i Malmö är jäkligt duktiga på att strunta i trafikreglerna… Faktiskt! :P

Multi vad?

Annons:
Upp till toppen
Annons: