Annons:
Etikettnyheter
Läst 2002 ggr
Staffan
2015-11-25 13:34

Allt fler poliser på väg att kasta in handduken

”Åtta av tio poliser säger att de har funderat på att säga upp sig. De två främsta skälen de anger är dålig lön och pågående omorganisation. Det visar en färsk medlemsundersökning som Polisförbundet utfört i samarbete med Novus Opinion.

– Anders Ygeman har själv uttryckt att mängdbrott och snatterier ska prioriteras lägre. Jag tycker det är en korrekt bedömning. Icke desto mindre vill vi undvika att det verkligen blir en ”Tjuvarnas jul” och ge fullt utrymme åt den vanliga kriminaliteten när stora polisresurser går åt till flyktingtillströmning och terroristhot. Reformtakten minskar kårens effektivitet. Vi riskerar massflykt från polisen. Därför är det dags för handlingskraftiga politiska beslut: Gör halvhalt på polisreformen och det nu, säger Lena Nitz.”

» Hela artikeln på Polisförbundet.se

Oroväckande att så många poliser upplever situationen som ohållbar och vill sluta tycker jag. Kan dock förstå varför och respekterar också alla som väljer att göra det.

// Staffan

Annons:
[Carpinus]
2015-11-25 15:01
#1

Ja, det är det sämsta möjliga läget med avhopp från polisen just nu. Men som sagt, vem kan lasta dem?

vallhund
2015-11-25 15:29
#2

Uttalande inför kommande löneförhandlingar?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Spöket
2015-11-25 17:26
#3

Vi behöver ju fler Poliser i dagsläget, fan…höj deras löner!!

Multi vad?

Emo
2015-11-26 06:46
#4

#3 -och ge dem bättre arbetsförhållanden.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Martin
2015-11-26 23:17
#5

#2 Ligger säkert lite i det, samtidigt har defacto fler sagt upp sig redan i år än tidigare vilket väl ändå visar att det finns en del i det.

Läste idag också att utbildningen blir lidande, polismyndigheten klarar inte av att ta emot polisstudenterna på en veckas fältstudier som de gjort tidigare. Det gällde i alla fall studenterna i Växjö och polisregion Syd.

mvh Martin

Farwuq
2015-11-27 06:49
#6

Ge dem en vettig lön och med alla statliga anställningsförmåner, etc. etc..
Sen ska de vara så pass många att de ska kunna få de ledigheter som de förväntar sig.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Emo
2015-11-27 07:15
#7

Deras arbete påminner om att trä pärlor på en tråd utan knut.
Senaste gången jag blev plundrad av ett gäng, som drar runt i Sverige och gör tillvaron för oss småföretagare svår, förklarade polisen för mig att de (brottslingarna) hade sagt att det är vårt eget fel för de får nästan inget straff i Sverige.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2015-11-27 07:18
#8

😡

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

_Fisken
2015-11-29 19:34
#9

Höj lönerna för poliserna. Höj lönerna för lärare.  Det innebär höjda skatter. Gillar vi det? Kan man hitta ett slöseri inom Sverige som man kan reducera istället? Jag tänker på alla pappersvändare. Dessutom, varje statlig instution/myndighet har en direktör.  Kan man spara in på alla dessa myndigheter så istället poliser o lärare kan få högre lön?
Visste ni att det fanns en "ALKOHOLSORTIMENTSNÄMND"?  Kostar den oss nåt?

Intressant länk: http://www.myndighetsregistret.scb.se/Myndighet.aspx

Farwuq
2015-11-30 07:22
#10

Klart det blir lite högre skatt.
Den statliga sektorn med dess "pappersvändare" håller igång hela landet.
Den dag då de inte finns, lär det märkas mycket fort.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

_Fisken
2015-11-30 07:38
#11

Jag har lagt ner eoner av tid på rapporter som ingen läser eller förstår så kom inte till mig och säg att all administration är till nytta. Det är helt sjukt..
Givetvis finns det admin som är nödvändig men det är inte den jag pratar om.

Jag kan tänka mig att man kan optimera ganska rejält för att spara in så vi kan ge poliser mfl högre lön.

Martin
2015-11-30 07:51
#12

Det kan ju såklart sparas överallt, i princip. Även inom skolväsende och polismyndigheter kan man säkert spara. Den administrativa sidan på polisen som förvaltar fastigheter glömde t.ex. säga upp ett avtal när man lämnade en polisstation i Skåne för några år sedan vilket innebar några miljoner i hyra under ett par års tid för fastigheter som inte användes.

Såg att Lunds kommun förra året betalade 70.000 kr i förseningsavgifter på sent betalade fakturor osv. Det är kanske inte så mycket i sammanhanget men ändå 70.000 kr man kunde gjort något annat med för kommunens invånare. Men de har bättrat sig, hittills i år har de bara betalat 20.000 i förseningsavgifter…

mvh Martin

Farwuq
2015-11-30 07:55
#13

Jag hoppas de blir bättre och förseningsavgifterna försvinner helt det kommande året. Det hela är rent slarv.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Martin
2015-11-30 07:55
#14

Ja, slarv och nonchalans.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: