Annons:
Etikettnyheter
Läst 1442 ggr
Tjeja
10/14/15, 10:27 AM

Han tjänar hundratals miljoner på flyktningbarn

**"Bristen på boenden till ensamkommande barn gör att privata familjehemsförmedlare kan pressa upp priserna kraftigt. **

Förre S-politikern Jan Emanuel ­Johanssons Hoppetgruppen pekas ut som en av de ­dyraste. En kommun kan betala 3.600 kronor per dygn – bara en femte­del går till familjen som tar sig an barnet."

http://www.dn.se/ekonomi/privata-bolag-tjanar-multum-pa-flyktingbarn-familjer-far-bara-en-brakdel/

Samtidigt svälter våra äldre, barnen klarar inte skolan och sjukvården går på knäna, flyktingar sover på madrasser på golvet i gympasalar och människorna i flyktinglägren i stridernas närområden svälter och flyr hit! Sånt här gör mig bara sååå arg!!! Tycker både den där Jan Emanuel och de ansvariga som beslutat att betala dessa skyhöga ockerpriser förtjänar fängelse! 😡

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Lamina
10/14/15, 10:41 AM
#1

Finner inga ord…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

penke
10/14/15, 5:25 PM
#2

HYSSSCH !
ALL kritik av flyktingpolitiken är rasism!

(hur och varför har jag inte fattat)

   penke

Pysslan
10/14/15, 6:07 PM
#3

Vidrigt!!!  😡

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Oskar
10/15/15, 1:49 PM
#4

Privatiseringar funkar säkert bra i många fall men jag är skeptisk till att man tillåter privatpersoner driva flyktingförläggningar. Det måste ju vara en konkurrensutsatt situation där slutkunden har en möjlighet att välja för att det ska fungera. I det här fallet har ju flyktingen knappast någon möjlighet att påverka valet av flyktingförläggning.

Jag tycker inte heller att man bör privatisera områden som handskas med personer i en utsatt situation. Man kan ju anta att flyktingar som kommer till Sverige har varit med om traumatiska upplevelser, knappast prio ett för dom att sätta sig in i vilka flyktingförläggningar som har fått bäst betyg i nöjd-kund-undersökningar…

Oskar

Upp till toppen
Annons: