Annons:
Etikettnyheter
Läst 940 ggr
Staffan
2015-10-08 14:08

Nio bomber i Helsingborg

"Klockan var 03.00 när polisen nåddes av larmet om att en sprängladdning detonerat vid Söderskolan, i korsningen mellan Gasverksgatan och Nytorgsbacken. Bomben briserade när en 19-årig man öppnade dörren till sin mammas bil som stod parkerad på platsen. Torsdagsnattens sprängning var den nionde i år i Helsingborg."

» Artikel på Sydsvenskan.se

Hallå, är någon vaken? Det är alltså det nionde bomdådet i år, i Helsingborg. 
Det känns verkligen sorgligt men den som är framsynt borde börja fundera på var man ska ta vägen om det går åt helvete här på riktigt…

😕

// Staffan

Annons:
Wony
2015-10-08 14:11
#1

Jag är på något sätt glad att jag bor i en del av landet där det är lugnt. På sin höjd har det varit en del bombhot, men alla, vad jag vet, har varit falska. Däremot förekommer det en del misshandel och så, men inte alls organiserat eller så, som jag får bilden av att det är i andra delar av landet.

Har flertalet gånger övervägt att flytta till ett annat land, men det får vänta tills jag åtminstone har utbildat mig färdigt.

[Carpinus]
2015-10-08 14:22
#2

I Malmö har polisen sett sig föranledda att informera skolvaktmästare och andra kommunanställda hur handgranater ser ut och fungerar. Givetvis i största välmening och ett gott initiativ, men nog är det sorgligt att utvecklingen gjort det nödvändigt…

[Daniela1983]
2015-10-09 17:17
#3

Fy fan alltså. visste inte att det var så illa i en mindre stad som Helsingborg. Vad är det som händer med landet?

Upp till toppen
Annons: